انصارالله:حوادث یمن نقشه‌های سعودی آمریکایی را برملا کرد

انصارالله:حوادث یمن نقشه‌های سعودی آمریکایی را برملا کرد

خبرگزاری تسنیم: سخنگوی جنبش انصارالله یمن می‌گوید: حوادثی که در یمن به وقوع پیوسته نقشه‌های سلطه گرانه عربستان و آمریکا را بر ملا کرده است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، محمد عبدالسلام سخنگوی جنبش انصارالله گفت کشتار مردم یمن با این سخن - که امنیت یمن امنیت منطقه است - سنخیتی ندارد.

وی افزود: حوادث یمن نقشه‌های سلطه گرانه عربستان و آمریکا را بر ملا کرد.

عبدالسلام گفت: پیروزی‌ها در عدن علیه شبه نظامیان وابسته به عبدربه منصور هادی رئیس‌جمهور مستعفی و عناصر تکفیری موجب ساکت شدن کشورهای متجاوز شده است.

عضو شورای سیاسی انصارالله: ما با تمام امکانات به تجاوز به یمن پاسخ می‌دهیم

«عبدالملک العجری» عضو شورای سیاسی انصارالله  در گفت‌و گو با شبکه خبری المیادین اعلام کرد: ما با تمام امکانات موجود به تجاوز به یمن پاسخ می‌دهیم، و همه گزینه‌ها روی میز است.

وی افزود: توجیه‌های دخالت در یمن غیرقابل پذیرش است و ما شکست نخواهیم خورد.

العجری در ادامه گفت: عبدربه منصور هادی رئیس‌جمهور مستعفی یمن برنامه‌هایی که از خارج به وی دیکته می‌شود را اجرا می‌کند و او مسئول حوادثی است که در یمن رخ داده است.

عربستان از بامداد ششم فروردین، پس از شکست تمام طرح‌ها و سیاست‌هایش در یمن، به گزینه نظامی روی آورد و مناطق مختلف یمن را آماج حملات هوایی خود قرار داد، برخی کشورهایی که از نظر اقتصادی به کمک‌های عربستان نیازمند هستند، با عربستان در تجاوزات آشکار به یمن همراه شده اند.

بحرین، قطر، کویت و امارات، مغرب، سودان، اردن و مصر از جمله کشورهایی هستند که جنگ علیه یمن به عربستان پیوسته‌اند. این در حالی است که پاکستان نیز از آمادگی خود برای مشارکت در این جنگ خبر داده و ترکیه نیز اعلام کرده که در حال بررسی شرکت در عملیات نظامی موسوم به طوفان قاطع است.

از آغاز تجاوز عربستان به یمن ده‌ها تن از شهروندان یمنی که در بین آنها شمار زیادی زن و کودک دیده می‌شوند، به شهادت رسیده یا زخمی شده اند.

بر اساس گزارش‌های رسانه‌ای از ابتدای حملات عربستان به یمن تاکنون بیش از 100 تن شهید و 350 نفز نیز زخمی شدند.

منابع سازمان ملل نیز اعلام کرده اند که از ابتدای حملات سعودی به یمن تاکنون 62 کودک به شهادت رسیده‌اند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان