آغاز عملیات اجرایی ۱۰هزار مگاوات ظرفیت جدید نیروگاهی در سال ۹۴


آغاز عملیات اجرایی 10هزار مگاوات ظرفیت جدید نیروگاهی در سال 94

خبرگزاری تسنیم: معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی از آغاز عملیات اجرایی دست‌کم ۱۰هزار مگاوات ظرفیت جدید نیروگاهی در نیمه نخست سال ۹۴ خبر داد.

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم، هوشنگ فلاحتیان آماده‌سازی شبکه برق کشور برای تأمین برق مطمئن و پایدار در تابستان امسال و سال‌های 95 و 96 را از برنامه‌های مهم صنعت برق عنوان کرد.

وی رویکرد صنعت برق را مدیریت تقاضا اعلام و ابراز کرد: امیدواریم با اتخاذ این رویکرد، بتوانیم با بهره‌وری بیشتر از سرمایه‌گذاری‌هایی که در سال‌های گذشته انجام شده است کنار سامان‌دهی اقتصاد برق، از سرمایه‌گذاری‌های بیشتر بی‌نیاز بشویم و این ازطریق مدیریت بار و تقاضا امکان‌پذیر است.
فلاحتیان همچنین با اشاره به میثاق صنعت برق برای عملیاتی کردن اجرای دست‌کم 10هزار مگاوات نیروگاه جدید در شش‌ماهه نخست امسال، اظهار داشت: هم‌اکنون بیش از 20هزار میلیارد تومان قرارداد احداث نیروگاه داریم.
وی با بیان "امسال در حوزه سامان‌دهی اقتصاد برق باید همچنان فعال باشیم" افزود: پارسال موفقیت در حوزه تأمین منابع قابل‌توجه بود و بیش از پنج‌هزار میلیارد تومان بیش از سال 92 توانستیم منابع به صنعت برق تزریق کنیم.
وی گفت: در چند روز گذشته نیز نامه‌ای به دولت تقدیم شد تا بخشی از بدهی بیش از 6100 میلیارد تومان از نیروگاه‌هایی که به بخش خصوصی واگذار شده است، به تعهدهای دولت تبدیل شود تا از همکاری بیشتر بانک‌ها در راه‌اندازی پروژه‌های جدید بهره‌مند شویم.
معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی همچنین بر لزوم پیگیری موضوع کاهش پرداختی صنعت برق به سازمان هدفمندی یارانه‌ها تأکید کرد و گفت: رییس‌جمهوری نیز بر این موضوع تأکید دارد و باید تلاش کنیم 1200 میلیارد تومانی که از صنعت برق خارج می‌شود، به این صنعت بازگردد.
وی سپس گفت: باید فضای کسب‌وکار را برای بخش خصوصی آماده کنیم ضمن آنکه هم‌اکنون بیش از چهارهزار میلیارد تومان مطالبه معوقه داریم که باید برای وصول آن تلاش کنیم و تحقق این مطالبه‌ها می‌تواند تحول اساسی را در پیشبرد اهداف صنعت برق ایجاد کند.
وی با بیان اینکه استفاده از پتانسیل بودجه 94 در بخش برق مورد توجه است، گفت: در ماده 15 قانون رفع موانع تولید، یک ظرفیت 100میلیارد دلاری به‌اضافه 50هزار میلیارد تومانی موجود است که هم برای آب و هم برق قابل جذب است و باید کارگروه‌هایی در این زمینه فعال شوند.
وی در پایان تولید داخل توربین‌های 2.5مگاواتی بادی را از برنامه‌های امسال صنعت برق اعلام و تصریح کرد: امسال باید بتوانیم در بخش توسعه نیروگاه‌های تجدیدپذیر، دست‌کم چند صد مگاوات ظرفیت جدید را وارد مدار کنیم.

انتهای پیام/*

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه