ابداع جلیقه هوشمند برای بلندکردن اجسام سنگین


ابداع جلیقه هوشمند برای بلندکردن اجسام سنگین

خبرگزاری تسنیم: محققان موسسه فرانهوفر آلمان در حال تولید نوعی جلیقه هوشمند برای بلندکردن اجسام سنگین هستند.

 به گزارش گروه رسانه‌های خبرگزاری تسنیم،جلیقه CareJack مجهز به ابزار الکترونیکی هوشمند و انعطاف‌پذیر بوده و می‌تواند به پرستاران، کارگران ساختمان یا افراد دیگر در بلندکردن اجسام سنگین از جمله بیماران و سالمندان کمک کند.

 

ابزار معمول مبتنی بر اسکلت خارجی سخت بوده و مانع از ارتجاع‌پذیری مورد نیاز در محیط کار می‌شوند؛ این درحالیست که CareJack نوعی ساختار سبک و انعطاف‌پذیر دارد که انرژی حرکتی فرد را ذخیره می‌کند و این انرژی هنگام نیاز به پشتیبانی یا بالابردن جسم سنگین آزاد می‌شود؛ در نتیجه نیاز به منبع خارجی برای بلندکردن جسم سنگین در این جلیقه از بین می‌برد.

 

جلیقه ابداعی که می‌توان آن را روی لباس معمولی پوشید، همچنین به کاربر امکان حفظ ژست مناسب را هنگام بلندکردن جسم می‌دهد. حسگرهای این جلیقه بر الگوهای حرکتی فرد نظارت کرده و زمانی که فرد به طور بهینه حرکت نمی‌کند، لامپ هشدار آن روشن می‌شود؛ به طور مثال، این لامپ زمانی روشن می‌شود که کاربر خم می‌شود تا محموله سنگین را بردارد که این کار فشار زیادی به کمر فرد وارد می‌کند.

 

ابزار الکترونیکی و حسگرهای به‌کار رفته در CareJack به اندازه‌ای کوچک و انعطاف‌پذیرند که در آن تعبیه‌ شده‌اند تا وزن اضافی یا مقاومت فیزیکی جلیقه را کاهش دهند.

 

دانشمندان موسسه فرانهوفر پیش‌بینی کرده‌اند که فرآیند تولید نمونه اولیه جلیقه جدید سال جاری میلادی به اتمام برسد و ظرف یک تا دو سال آینده این محصول وارد مرحله تولید شود.

منبع:ایسنا

انتهای پیام/
خبرگزاری تسنیم: انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود.

بازگشت به صفحه سایر رسانه ها

پربیننده‌ترین اخبار رسانه ها
اخبار روز رسانه ها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon