آتش‌سوزی در جنگل‌های مازندران گزارش نشده است


آتش‌سوزی در جنگل‌های مازندران گزارش نشده است

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران - منطقه ساری با اشاره به اقامت بسیاری از مسافران و شهروندان از شب گذشته در دامان جنگل‌های مازندران، گفت: خوشبختانه از شب گذشته تاکنون آتش‌ سوزی در جنگل‌های مازندران گزارش نشده است.

ستار بابایی در گفت و گو با خبرنگار تسنیم در ساری، اظهار داشت: مردم در روز طبیعت ضمن رعایت نکات ایمنی، یک روزی مفرح را در دامان طبیعت برای خود و خانواده‌شان بجای آورند.

وی افزود: مسافران سعی کنند از طبخ غذا در عرصه‌های طبیعی که نیازمند آتش بوده، خودداری کنند و در صورت نیاز از وسایلی نظیر گاز پیک نیک استفاده کنند.

مدیرکل منابع طبیعی مازندران - منطقه ساری با تاکید بر همراه داشتن پلاستیک‌های زباله به همراه خانواده‌ها در دامان طبیعت، تصریح کرد: خانواده‌ها به کودکان خود آموزش دهند تا با درختان و درختچه‌ها مهربان بوده و از صدمه به شاخ و برگ آنها بپرهیزند.

بابایی با بیان اینکه مردم از تردد خودروهای خود درمحدوده‌های جنگلی و ایجاد کوبیدگی درخاک و احتمال آسیب به نها‌ل‌ها و درختچه‌ها بپرهیزند, گفت: در صورت نیازبه طبخ غذا و همراه نداشتن پیک نیک از ذغال استفاده و ازبه همراه داشتن وسایلی نظیر تبر، داس و  اره خودداری شود.

وی با اعلام اینکه خوشبختانه از شب گذشته تاکنون هیچ گونه حریق و آتش سوزی در جنگل‌های حوزه اداره کل منابع طبیعی مازندران - ساری گزارش نشده است، گفت: مردم در صورت مشاهده هرگونه حریق و یا تخلف و سو استفاده از عرصه‌های منابع ملی مراتب را به نزدیک‌ترین پاسگاه منابع طبیعی اطلاع و یا باشماره تلفن شبانه‌روزی و رایگان 1504 تماس بگیرند.

بابایی گفت: نیروهای قرقبان و حفاظتی اداره کل منابع طبیعی مازندران تا پایان امشب در آماده باش کامل برای حفاظت از عرصه‌های طبیعی در دامان جنگل قرار دارند.

حوزه استحفاظی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران از گلوگاه تا علمده نور است.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon