روزی برای آشتی با طبیعت؛ مواظب درختان در ۱۳ فروردین باشیم


روزی برای آشتی با طبیعت؛ مواظب درختان در 13 فروردین باشیم

خبرگزاری تسنیم: ماندن در طبیعت اقدامات و ملاحظات بسیاری را می‌خواهد که توجه به آنها می‌تواند سفر و طبیعت‌گردی خوبی را برای افراد رقم بزند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، بعضی‌ها کویر را دوست دارند و بعضی‌ها کوه و بعضی دیگر جنگل و دریا را، برخی‌ها طبیعت را خلاصه به جنگل و یا مکان‌هایی می‌دانند که سرسبز باشد؛ اما کوه و کویر نیز جزئی از طبیعت گران‌بهای خدادی است.

حس حضور در این طبیعت‌ها هر کدام احساس‌های خاصی به ما می‌دهد، وقتی در کوه هستیم استواری، کویر سکوت مرموز و آرامشی که در آن نهان است، جنگل شادابی و دریا حس آرامش را به انسان دست می‌دهد.

طبیعت‌گردی ماجراجویی خاص خود را دارد، اگر چه در کل سفر آرامش و استراحت را به انسان داده و سبب دور شدن از اجبارهای روزانه می‌شود اما برای گشت وگذار در طبیعت باید با مقدمات خاص آن آشنایی داشته باشیم.

از تجربه دیگران در طبیعت استفاده کنیم

استفاده از تجربه طبیعت‌گردهای علاقه‌مند و افرادی که در انواع طبیعت اقامت کرده‌اند به ما کمک فراوانی می‌کند.

 

 

این افراد خبره در طبیعت‌گردی تمام راه‌‌‌ها و امتحان‌های پس داده روش‌ها را خوبی می‌دانند و همیشه راه‌های میان‌بر چه در مسیر طبیعت و چه اقدامات اقامت در طبیعت را به ما نشان می‌دهند.

وسایل ضروری سفر در طبیعت را همراه خود داشته باشید

همیشه وسایل ضروری سفر در طبیعت مانند قطب نما، کبریت در محفظه ضد آب، چادر ضد آب، کیسه خواب، کتری کوچک را همراه داشته باشید.

کامران 55 ساله یکی از افرادی که به طبیعت و طبیعت‌گردی علاقه فراوان دارد و در این‌باره تجربیات خوبی دارد، اگر چه به گفته خودش دوستانی دارد که تجربه‌های بیشتری نسبت به او دارند و برای کامران حکم استاد و او شاگردی را دارد.

از کامران در مورد اقدامات طبیعت‌گردی می‌پرسیم او هم به اقدامات ضروری اشاره می‌کند و می‌گوید: چادر ضد آب و باد حتما همر اهتان باشد به ویژه اگر به مناطقی سفر می کنید که هوای ناپایداری دارند؛ البته اگر قصد دارید شب را در کوهستان یا کویر  سپری کنید،  کیسه خواب برایتان از نان شب هم واجب تر است.

وی ادامه می‌دهد: کیسه خواب‌ها بر حسب موادی که در تهیه آنها مصرف شده و براساس قابلیت نگهداری دما و  مقاومت‌شان در برابر سرما تقسیم بندی می‌شوند، کیسه خواب‌هایی که در آن ها از پر استفاده شده باشد گرم‌تر و سبک‌تر از بقیه کیسه خواب ها هستند، سعی کنید این نوع کیسه خواب را تهیه کنید؛ البته این نکته را نیز در نظر داشته باشید که برای مناطق مرطوب و بارانی چندان کارایی ندارد.

این طبیعت‌گرد در مورد خوابیدن در شب در چادرگفت: پیشنهاد می‌کنم اگر قررا است در طبیعت شب را به صبح سپری کنید یک کلاه بافتنی گرم و نرم داشته باشید تا سرتان را در طول شب گرم نگه دارد و احساس راحتی به شما بدهد.

آب نوشیدنی مقدار زیاد همراهتان باشد

سعی کنید دو برابر میزان مصرف‌تان آب همراه داشته باشید، کارشناسان تغذیه و حتی تجربه نشان داده که  در طبیعت‌گردی‌ها آب از وعده‌های تغذیه بیشتر اهمیت دارد، زیرا در شرایط بحرانی هر فرد می‌تواند تا 10 روز یا حتی بیشتر بدون مصرف غذا به زندگی ادامه دهد اما بدون آب بیشتر از یک روز دوام نمی‌آورد.

پس اگر به هر دلیلی با کمبود آب و غذا مواجه شدید، وقت و انرژی تان را صرف فعالیت های مهم تری مثل پیدا کردن آب یا مسیر کنید.

 


در طبیعت گم نشوید!

کامران همانظور که در حال ارائه پیشنهادات خود برای اقدامات ونکات لازم در طبیعت‌گردی است یک تذکر جدی می‌گوید و آن این است که مراقب باشید "در طبیعت گم نشوید!"

وی گفت: البته این تذکر مروبط به دوستان و علاقه‌مندانی است که عاشق ماجراجویی در طبیعت هستند و می‌خواهند اکتشافات جدید را در دنیای طبیعت به ثبت برسانند. 

ترس ناشی از فهمیدن اینکه راه خود را گم کرده‌اید از لحاظ فکری شما را زمین گیر می‌کند، اما به پیشامدهای خوب امیدوار باشید و برای رویدادهای ناگوار برنامه ریزی کنید.

مراقب طبیعت و محیط زیست باشیم

رفتن به دامان طبیعت در کنار لذتی که دارد عواقبی هم برای آیندگانمان دارد چرا که برخی از همشهریان با ورود به یک منطقه طبیعی از محیط خود مراقبت نمی کنندو ان را آگاهانه و یا نا آگاهانه تخریب می کنند و ننتیجه این می شود که پس از چند سال پس از رفتار چندین نفر با طبیعت دیگر آن گنجینه را همانند قبل نخواهیم داشت.

از آنجایی که زندگی انسان وابسته به محیط زیست است به گونه ای که حذف آن به هیچ وجه قابل تصور نیست، زیرا در وهله نخست به حذف انسان و حیات بشری منجر می شود. در واقع باید توجه کنیم که محیط زیست می تواند بدون انسانها زنده بماند، اما انسانها بدون محیط زیست نمی توانند زنده باشند.

بیایید سعی کنیم در این روز در کنار لذت و بهره ای که از طبیعت خداوندی استفاده می کنیم مراقب آن هم باشیم .یادمان باشد این طبیعت میراثی برای نسل های بعدی نیز است .

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon