ایستگاه سنجش ریزگردها در ۸ نقطه استان بوشهر استقرار می‌یابد


ایستگاه سنجش ریزگردها در 8 نقطه استان بوشهر استقرار می‌یابد

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: با توجه به اینکه استان بوشهر مورد تهدید گرد و غبار و ریزگردها است اکنون ۴ ایستگاه سنجش این پدیده ایجاد شده که امسال یه ۸ ایستگاه افزایش می‌یابد.

حسین دلشب، در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در بوشهر، با گرامیداشت روز طبیعت با بیان اینکه در ایام تعطیلات نوروز کشیک شبانه‌روزی برای حفاظت از محیط زیست در استان بوشهر ایجاد شد اظهار داشت: در تمامی نقاط استان بوشهر محیط بانان در ایام تعطیلات نوروز هرگونه اتفاق زیست محیطی و آلودگی رصد و به مرکز استان بوشهر گزارش می‌‌دهند.

وی، با بیان اینکه کانون‌های گرد و غبار در استان بوشهر شناسایی شده گفت: برای اجرایی شده طرح تدوین جامع زیست محیطی استان بوشهر و گرد و غبار نخستین کارگروه مقابله با پدیده گرد و غبار در اردیبشهت برگزار می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر با بیان اینکه کانون‌های داخلی گرد و غبار در استان بوشهر شناسایی شده گفت: برای مقابله علمی با پدیده گرد و غبار و ریزگردها، تمامی نقاط استان بوشهر به ایستگاه سنجش این پدیده مجهز می‌شوند.

وی، تکمیل شبکه پایش، تجهیز استان بوشهر به سامانه‌های راداری و ماهواره‌ای برای پیش بینی گرد وغبار، تثبیت اراضی بیابانی را از اقدامات مؤثر در این زمینه برشمرد.

دلشب با بیان اینکه اکنون، بوشهر، عسلویه، کنگان و گناوه به ایستگاه سنجش محلی ریزگردها مجهز شده خاطرنشان کرد: ایستگاه سنجش این پدیده در برازجان در حال نصب است و در سه منطقه دیگر دشتی، تنگستان و جم این سامانه برای مقابله با پدیده گرد و غبار و ریزگرد بزودی نصب می‌شود.

وی، از برنامه تکمیل طرح شبکه پایش گرد و غبار خبرداد و اظهار امیدواری کرد تمامی شهرستانهای استان به ایستگاه‌های مذکور مجهز شوند.

وی، از تخصیص اعتبار برای مقابله با ریزگردها در استان بوشهر خبر داد و گفت: امسال پیشنهاد 60 میلیارد ریال برای فعال شدن سیستم پایش آلودگی زیست محیطی در استان بوشهر ارائه شده که با تخصیص این اعتبار طرح جامع تدوین شده در قالب پروژه‌هایی اجرا می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر علت وجود گرد وغبار و ریزگرد در استان بوشهر را تشریح کرد و گفت: از آنجایی در شرائط خشکسالی قرار داریم و شاهد کاهش بارندگی هستیم، یکی از مهم‌ترین کانون های داخلی ریزگردها، بیابان‌های استان هستند که برای مقابله با این پدیده نیاز به مدیریت کنترل گرد و غبار است.

دلشب، از راه‌اندازی سامانه 1540 در استان بوشهر خبرداد و خاطرنشان کرد: سامانه ارتباط مردمی 1540 اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر افتتاح شده و همه اقشار جامعه می‌توانند  انتقاد، پیشنهاد، شکایات و پیام‌های محیط زیستی خودرا از این طریق با ما درمیان بگذارند.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon