استقبال وزارت خارجه عراق از توافق لوزان

استقبال وزارت خارجه عراق از توافق لوزان

خبرگزاری تسنیم: وزیر خارجه عراق در کنفرانس مطبوعاتی در بغداد از توافق به عمل آمده میان ایران و پنج به علاوه یک استقبال کرد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از شبکه السومریه، وزارت خارجه عراق از توافق به عمل آمده میان ایران و پنج به علاوه یک استقبال کرد و آن را کمک کننده به صلح و ثبات دانست.

ابراهیم الجعفری در نشست خبری در بغداد گفت: هر بحرانی در منطقه خاورمیانه به منزله تحولی جدید است که به صلح و امنیت کمک می کند.برای ما مهم است که همه آنچه بحران آفرین است حل و فصل شود.ایران در امور داخلی هیچ کشوری دخالت نمی کند و هرگز دخالت در امور داخلی خود را نیز نمی پذیرد.

وی در ادامه با اشاره به دیدار قریب الوقوع از قطر برای بهبود روابط میان دوحه و بغداد گفت: ما به دنبال گسترش روابط خود با کشورهای دنیا برای تحقق منافع خود هستیم.عراق از بحران روابط رنج نمی برد.

ابراهیم الجعفری با اشاره به تلاش عراق برای خروج اتباع خود از یمن بیان کرد: ما از ابتدای بحران یمن تمام تلاش خود را برای حمایت از عراقی های مقیم این کشور به کار گرفته ایم اما نمی خواهیم بدون برنامه آنها را خارج کنیم زیرا با توجه به ادامه بمباران ها جان آنها به خطر می افتد.

وی ضمن مخالفت مجدد بغداد با دخالت نظامی خارجی در یمن افزود: عراق به اطلاع سعودی ها رسانده که قصد خروج اتباع خود را از یمن دارد و سعودی ها نیز استقبال کرده اند.موضع عراق در قبال یمن عدم دخالت در امور داخلی آن است.

انتهای پیام/

اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان