دولت نباید پذیرش پروتکل الحاقی در بیانیه لوزان را می پذیرفت

دولت نباید پذیرش پروتکل الحاقی در بیانیه لوزان را می پذیرفت

خبرگزاری تسنیم: عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: عدم صراحت مهفومی و استفاده از جملات مبهم از نکات منفی این بیانیه بود. با توجه به سوابق آمریکایی‌ها، آن‌ها توانایی مصادره به مطلوب جملات مبهم را دارند.

حسین نجابت عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به بیانیه قرائت شده در رابطه با انرژی هسته‌ای در لوزان سوئیس، گفت: بیانیه قرائت شده در سوئیس ترکیبی از نکات مثبت و منفی بود. حق غنی‌سازی در خاک ایران از نکات مثبت این بیانیه بود. اگر همزمان با اجرایی شدن این بیانیه تحریم‌ها لغو شود نیز نشان‌دهنده نکته مثبت دیگر این بیانیه است.

وی افزود: در کنار نکات مثبت، این بیانیه یک سری نکات منفی نیز داشت. به طور مثال عدم صراحت مهفومی و استفاده از جملات مبهم از نکات منفی این بیانیه بود. با توجه به سوابق آمریکایی‌ها، آن‌ها توانایی مصادره به مطلوب جملات مبهم را دارند. اینکه آمریکا با تفسیر خود سبب عهد‌شکنی در این بیانیه شوند، جای نگرانی دارد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی لغو تحریم‌ها پس از راستی آزمایی توسط ایران را یکی دیگر از نکات منفی این بیانیه دانست و گفت: مسئله پذیرش اجرای پروتکل الحاقی توسط تیم مذاکره کننده نیز نکته منفی این بیانیه بود چراکه پذیرش پروتکل الحاقی اساساً تحت اختیار دولت نیست و به تصویت مجلس شورای اسلامی نیاز دارد. دولت نباید پذیرش پروتکل الحاقی را می‌پذیرفت. دولت باید اظهار می‌کرد ما تلاش می‌کنیم که مجلس طرح پروتکل الحاقی را تصویب کند.

نجابت خاطرنشان کرد: فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه همه تحریم‌ها باید با شروع توافق برداشته شود، باید مدنظر تنظیم‌کنندگان توافق اصلی در ماه‌های آینده باشد.

انتهای پیام/

اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon