نمایشگاه اشیای مکشوفه باستان‌شناسان شهرستان تالش برگزار می‌شود


نمایشگاه اشیای مکشوفه باستان‌شناسان شهرستان تالش برگزار می‌شود

خبرگزاری تسنیم: دبیر علمی همایش ملی تالش شناسی گفت: نمایشگاه اشیای مکشوفه از حفریات باستان شناسی تالش برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی گیلان، ولی جهانی با تقدیر از استقبال گسترده اساتید، پژوهشگران، کارشناسان و دانشجویان سراسر کشور از نخستین همایش ملی تالش شناسی اظهار داشت: مقالات ارسال شده در زمینه‌های باستانشناسی، گردشگری، معماری، فرهنگ، آداب و رسوم، منابع طبیعی و تاریخ تالشان است.

وی افزود: شناسایی تاریخ و فرهنگ تالش و معرفی هر چه بیشتر آن در سطح ملی، تبادل اطلاعات بین پژوهشگران، اساتید و محققان منطقه، جذب گردشگر و توریسم به منطقه، ایجاد اشتغال و درآمدزایی برای ساکنان بومی و محلی از اهداف برگزاری این همایش بوده است.

دبیر علمی همایش گفت: منطقه تالش به لحاظ داشتن آثار باستانی، محوطه‌های پیش از اسلام و اسلامی، فرهنگ بومی و صنایع دستی بسیار حایز اهمیت بوده و برگزاری این قبیل همایش‌ها و جشنواره‌های بومی محلی به شناسایی هر چه بیشتر این منطقه به ایرانیان کمک می‌کند.

جهانی در ادامه از برگزاری نخستین جشنواره بومی، محلی و نمایشگاهی از دستاوردهای پژوهشی و فرصت‌های سرمایه‌گذاری در مناطق تالش‌نشین، نمایشگاهی از اشیای مکشوفه از حفریات باستان شناسی منطقه ،برپایی غرفه های صنایع دستی و همچنین کارگاه مرمت سفال در جوار این همایش خبر داد.

وی  خاطرنشان کرد: علاقمندان می توانند مقالات خود را به دبیرخانه همایش به نشانی رشت ، میدان گیل، روبروی بیمارستان رسول اکرم(ص)، ساختمان جهاد، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان (مرکز باستان شناسی)، دبیرخانه همایش ملی تالش شناسی، کدپستی: 63511- 41677،  تلفن: 33732064- 013 و یا به نشانی دبیرخانه همایش در شهرستان رضوانشهر، میدان نماز، پارک کوثر، جنب کتابخانه مرکزی، اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری رضوانشهر، تلفکس: 01344627926 و کد پستی: 36971- 43841 ارسال کنند.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon