یک جنجال دیگر؛ ماجرای سانسور و تغییرعوامل «فوق سری» چیست؟

یک جنجال دیگر؛ ماجرای سانسور و تغییرعوامل «فوق سری» چیست؟

خبرگزاری تسنیم: تلویزیون امسال را با حاشیه و جنجال شروع کرده است. «فوق سری» ۲ روز پیش به پایان رسید، اما حاشیه‌های آن ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، ظاهرا نوروز امسال، آغاز شروع حاشیه‌ها و جنجال‌ها برای تیم جدید مدیریت تلویزیون است.

بعد از اعتراضات بخشی از جامعه پزشکان به «در حاشیه» سریال جدید مهران مدیری، مهدی فخیم‌زاده کارگردان «فوق سری» دیگر سریال نوروزی تلویزیون، این روزها زبان به اعتراضات تندی علیه وضعیت پخش سریالش گشوده است.

ماجرا از یک پست فیسبوکی در صفحه منسوب به فخیم‌زاده آغاز شد. فخیم‌زاده در این پست ضمن انتقادات تند علیه تلویزیون رسما اعلام کرده بود که :« سریالی که این روزها به نام فوق سری از شبکه یک سیما پخش می‌شود به دلیل حذف و اضافات زیاد دیگر سریال من نیست.»

اما ماجرای این حذفیات چیست؟ 

طبق اطلاعات خبرنگار تسنیم، کل حذفیات صداوسیما از سریال «فوق سری» مجموعا چند دقیقه بیشتر نیست و ظاهرا عمده ایرادات از سوی نیروی انتظامی به فیلم وارد شده است.

حذفیات جزئی صداوسیما عموماً محدود به چند تکیه کلام و اصطلاح گفتاری خاص و بعضاً عامیانه و ناپسند بوده است و اساسا وارد حوزه محتوایی سریال نشده است و معلوم نیست تعبیر آقای فخیم‌زاده از تکه و پاره کردن فیلم، به کدام بخش ماجرا مربوط می‌شود.

اما حاشیه‌های این سریال فقط محدود به این ماجرا نمی‌شود. از اواسط تولید «فوق سری» تهیه‌کنندگی کار از حبیب‌الله کاسه‌ساز به محمود رضوی منتقل می‌شود. اتفاقی که در تیتراژ فیلم به فاز اول و دوم تعبیر شد و موجب تعجب بیننندگان همیشگی تلویزیون شد.

طبق اطلاعات به دست آمده توسط خبرنگار تسنیم، برآورد نهایی کار 4 ماهه بوده است که تیم کاسه‌ساز در ماه هفتم، هنوز ضبط سریال را به اتمام نرسانده بودند. علاوه بر اینکه کار بیش از 50 روز تعطیل بوده است و به این ترتیب تعهدات تیم قبلی تولید به سازمان برآورده نشده است و موجب تغییر تهیه‌کننده شده است.

اما این تغییر تیم، فقط به صورت نگرفتن تعهدات مربوط نمی‌شود. در اواخر فیلمبرداری نیز ظاهرا اختلاف شدیدی بین فخیم‌زاده و کاسه‌ساز به وجود می‌آید که عملاً موجب تعطیلی کار می‌شود و ادامه ضبط سریال را با مشکل جدی مواجه می‌کند.

پخش «فوق سری»، 2 روز پیش پایان یافت. سریال مشتریان و مخاطبان خودش را هم داشت، اما در کارنامه فخیم‌زاده، اثر شاخصی نبود.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
triboon
گوشتیران
رایتل
مادیران