کلاهبرداری از خودروها با جعل عنوان امداد خودرو در تهران

کلاهبرداری از خودروها با جعل عنوان امداد خودرو در تهران

خبرگزاری تسنیم: شاید هشدارهای چگونگی شناسایی جنس تقلبی از اصل را زیاد شنیده و دیده باشید؛ در بازار امروز نیز تقریبا کالایی نیست که نمونه‌ تقلبی‌اش وجود نداشته باشد، اما امدادخودرو آن هم از نوع تقلبی نوبر است.

به گزارش خبرنگار قضایی خبرگزاری تسنیم، در همین تهران دو تعمیرگاه خودرو دست به کاری زده‌اند که آدم با شنیدن آن هاج و واج می‌ماند؛ کاری که به قول قدیمی‌ها به عقل شیطان هم نمی‌رسد.

ماجرا از این قرار است که دو تعمیرگاه خودرو واقع در خیابان ستارخان با تبانی شماره تماس‌شان را به عنوان امدادخودرو دو شرکت اصلی تولید خودرو در کشور، به 118 می‌دهند.

رانندگانی هم که اتومبیل‌های‌شان در جاده به دلایل مختلف دچار نقص فنی می‌شد به ناچار به 118 زنگ می‌زدند تا شماره امدادخودرو را دریافت کنند و اپراتور 118 شماره این دو تعمیرگاه را به عنوان امدادخودرو به تماس گیرنده می‌داد.

راننده از همه جا بی‌خبر نیز به خیال اینکه با امداد خودرو تماس می‌گیرد با این تعمیرگاه تماس گرفته و آنها هم تعمیرکار خود را به همراه یک جرثقیل به آدرس اعلام شده اعزام می‌کردند.

در نهایت خودرو راننده بخت برگشته با جرثقیل به تعمیرگاه اعزام می‌شد و پس از دریافت هزینه یدک کشیدن خودرو تا تعمیرگاه، به راننده اعلام می‌کردند تعمیر خودرو حدود یک هفته زمان می‌برد.

زمانی که راننده برای تحویل خودرو خود مراجعه می‌کرد، هزینه هنگفتی را از وی دریافت کرده و خودرو به ظاهر تعمیر شده را تحویل می‌دادند، اما خودرو تعمیر شده پس از طی چند کیلومتر یا حداکثر چند روز باز هم خراب می‌شود و راننده وقتی با تعمیرگاه تماس می‌گیرد به وی می‌گویند ایراد از آنها نیست و شاید قسمت دیگری از خودرو خراب شده است.

دو تعمیرگاه یاد شده به همین طریق مشغول کلاهبرداری از شهروندان بودند که در نهایت گزارش‌هایی از مردم به اداره کل تعزیرات استان تهران می‌رسد و وقتی گشت مشترک تعزیرات برای پیگیری گزارشات مردمی مواجه می‌کنند، به تخلفات این تعمیرگاه‌ها پی برده و برای صاحبان‌ آنها پرونده تشکیل می‌شود.

رئیس شعبه 28 اداره‌کل تعزیرات حکومتی استان تهران در همین ارتباط به خبرنگار قضایی خبرگزاری تسنیم، گفت: در همین ارتباط حدود 30 پرونده تشکیل شده و متخلفان به پرداخت 38 میلیون تومان محکوم شدند، البته متهمین پرونده نقل مکان کردند و ما نیز حساب‌های‌شان را مسدود کرده‌ایم.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon