آموزش و سنجش مهارت شغلی ۳۰۰ هزار جوان

آموزش و سنجش مهارت شغلی 300 هزار جوان

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان تهران با اشاره به اینکه ۳۰۰ هزار نفر از جوانان آموزش و سنجش مهارت شغلی دیده‌اند گفت:آموزش های فنی و حرفه ای رکن اساسی توسعه اقتصادی کشور است.

 حمیدرضا خانپور در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، با تأکید بر نگاه اقتصاد مقاومتی و بذل توجه دولت به سیاستگذاری اقتصادی منتج به شغل، اظهار داشت: یکی از دلایل بیکاری در کشور فقدان مهارت های مورد نیاز بازار کار از سوی جویندگان کار می باشد و آموزش های فنی و حرفه ای به سبب انعطاف پذیری نشأت گرفته از خصیصه های بازار کار و اوضاع اقتصادی کشور و نیز به دلیل آموزش و ایجاد مهارت های لازم در افراد برای توانایی در احراز مشاغل، نقش به سزایی در اشتغال دارد.

وی کسب آموزش های مهارتی فنی و حرفه ای را رکن اساسی توسعه اقتصادی عنوان نمود و افزود: چنانچه کسب مهارت در کشور مورد غفلت و کم توجهی قرار گیرد، اشتغال ها کاذب و درآمدها ناپایدار می شود و به تدریج آسیب جدی به اقتصاد کشور وارد می سازد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان تهران کار آفرینی را خصیصه آموزش های مهارتی خواند و بیان کرد: افراد پس از کسب مهارت و تخصص دانش فنی، قادر خواهند بود که فرصت های شغلی مناسبی را به دست آورند و یا در نهایت فرصت شغلی ایجاد نمایند.

وی ارتباط کار آموزی و اشتغال در قطب مهارت آموزی کشور را متقابل عنوان نمود و افزود: با توجه به متغیرهای اقتصادی و اشتغال، رشته های دارای ارزش افزوده را که بر تولید و اقتصاد و به دنبال آن اشتغال مولد تأثیر گذارند در دستور کار اصل آموزش های فنی و حرفه ای استان تهران در سال 94 قرار می گیرد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان تهران از سنجش مهارت و صلاحیت حرفه ای بیش از 300 هزار نفر از جوانان استان تهران در 470 حرفه ی آموزشی و در دستور کار قرار گرفتن ارائه رشته های دارای ارزش افزوده خبر داد.

خانپور با  اشاره به ارتقاء کمی و کیفی آموزش های مهارتی در سال 93 ادامه داد: تعداد کار جویان، 161 هزار و 898 مرد و 164 هزار و 938 زن موفق به آموزش و تکمیل مهارتهای فنی و حرفه ای و معرفی جهت سنجش مهارت شدند.

وی افزود: گروه های هدف آموزش های فنی و حرفه ای اعم از جوانان و نوجوانان، مهارت های فنی و حرفه ای را در مراکز آموزش فنی و حرفه ای، کارگران صنعت ساختان، دانشگاه و آموزش بین سطوح تکمیلی، تفاهم نامه های صنفی با اتحادیه ها، پادگان های نظامی و انتظامی، آموزش در زندان، موسسات کارآموزی آزاد و آموزش های روستایی در حوزه های صنعت، خدمات، کشاورزی، فرهنگ و هنر فرا گرفته و به ارتقاء مهارت های خود پرداخته و پس از پایان دوره در آزمون تعیین صلاحیت حرفه ای و سنجش مهارت شرکت نموده اند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه