۴۱۰ میلیارد ریال کالا از گیلان به اروپا صادر شد


410 میلیارد ریال کالا از گیلان به اروپا صادر شد

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی گیلان گفت: ۴۱۰ میلیارد ریال کالا از گیلان به اروپا و کشورهای منطقه در یک سال گذشته صادر شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، محمدعلی یوسفی صبح امروز در نشست استاندارد گیلان، اظهار داشت:  تعداد 260 فقره گواهینامه صادراتی بیش از 14.5 هزار تن کالا به ارزش 410 میلیارد ریال شامل خرما، کشمش و چای به مقصد کشورهای روسیه، آذربایجان، اندونزی، مالزی، جمهوری چک، آلمان، کنیا، امارات عربی متحده، هندوستان و افغانستان صادر شد.

وی  با اشاره به کاهش صادرات گیلان، افزود:  این آمار در مقایسه با سال قبل از نظر تعداد 39 درصد، از نظر وزن 21 درصد و از نظر ارزش 10 درصد کاهش داشته است.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی گیلان گفت: از این مقدار، 5760  تن متعلق به چای با ارزش تقریبی76 میلیارد ریال در 87  فقره گواهینامه بود ه و در همین مدت تعداد 170 اظهارنامه تعیین تعرفه صادراتی انجام و صادر شد.

یوسفی خاطرنشان کرد: در سال گذشته چهار هزار و 302 اظهارنامه واردات اجباری برای بیش از 1.8 میلیون تن کالا مورد ارزیابی انطباق قرارگرفت که در مقایسه با سال قبل از نظر تعداد 116 درصد و از نظر وزن 13 درصد افزایش داشته است.

وی تصریح کرد: 473 اظهارنامه تعیین تعرفه با آزمون 473 نمونه برای بیش از 230 هزار تن کالا  مورد بررسی قرار گرفت. عمدة واردات شامل ورق های فلزی سرد و گرم، شمش فولادی و ناودانی از کشورهای روسیه، قزاقستان، اوکراین و آذربایجان است.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی گیلان گفت: با همکاری و همراهی کارشناسان اداره کل استاندارد و دفتر فنی استانداری گیلان، پنج پارک بازی در شهرهای رودسر، صومعه سرا و گوراب زرمیخ بازرسی شد.

یوسفی با بیان اینکه در این بازرسی‌ها ضمن اعلام نقایص تجهیزات موجود ، بهره برداری از وسایل بازی معیوب ممنوع اعلام شد، گفت: 383 وسیله بازی در 27 مجموعه شهر بازی در 14 شهرستان تحت کنترل و نظارت اداره کل استاندارد و شرکت‌های بازرسی ذیصلاح قرار دارد.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon