میزان بارندگی‌ها در اردبیل ۳۲ درصد افزایش یافت


میزان بارندگی‌ها در اردبیل 32 درصد افزایش یافت

خبرگزاری تسنیم: مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: میزان بارندگی‌ها در استان اردبیل در اوایل امسال ۳۲ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، داود نجفیان پیش از ظهر امروز در جلسه بررسی منابع آبی استان اردبیل اظهار داشت: با بارش‌های مناسب و مطلوبی که از اوایل امسال در استان آغاز شده میزان بارندگی تا حدود زیادی افزایش یافته به طوری که این میزان بارش‌ها در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بیش از 32 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل با اشاره به بارندگی‌های سال آبی 93-94 بیان کرد:‌ این میزان بارندگی که تا 15 فروردین‌ماه امسال برآورد و بررسی شده در مقایسه با مدت مشابه سال آبی 92-93 بیش از 43 درصد افزایش را نشان می‌دهد که افزایش مطلوب و مناسبی برای منابع آبی استان به شمار می‌رود.

وی افزود:‌ براساس آمارهای به دست آمده و سنجش‌های انجام شده میانگین بارندگی‌ها در سال آبی 93-94 در حدود 240 میلیمتر در سطح استان بوده که افزایش قابل توجهی را در مقایسه با سال آبی گذشته داشته که امیدواریم بتوانیم از این میزان افزایش بارش‌ها در استان بهره‌برداری‌های درست و اصولی را انجام دهیم.

نجفیان تصریح کرد:‌ این برآوردها براساس بررسی‌ها و سنجش‌های به عمل آمده از 20 ایستگاه در سطح استان به دست آمده که انتظار می‌رود با توجه به این بارش‌ها امسال میزان دغدغه‌ها و نگرانی‌ها در این حوزه در استان کاهش یابد و به ویژه در حوزه کشاورزی دارای نتایج مطلوبی باشد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل با اشاره به آمار بارش‌ها در نقاط مختلف استان در مقایسه بلندمدت با سال گذشته بیان کرد:‌ بیشترین بارش‌های امسال مربوط به شهرستان بیله‌سوار با بیش از 288 میلیمتر و کمترین نیز مربوط به شهرستان کوثر با 188 میلیمتر بوده است.

وی گفت:‌ این افزایش بارش‌ها در سطح استان نویدبخش سالی پربرکت برای استان بوده و می‌تواند بسیاری از مشکلات در این حوزه و به ویژه در بخش کشاورزی را کاهش دهد که امیدواریم مردم همچنان با رعایت اصل صرفه‌جویی و پرهیز از اسراف در مصرف آب زمینه‌ای را فراهم کنند تا در این زمینه دغدغه و نگرانی در سال‌های آینده نیز از بابت کاهش منابع آبی در استان وجود نداشته باشد.

انتهای پیام/ ر

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon