خزانه‌ برنج در ۱۴ درصد اراضی گیلان احداث شد


خزانه‌ برنج در 14 درصد اراضی گیلان احداث شد

خبرگزاری تسنیم: رئیس سازمان جهادکشاورزی گیلان با بیان اینکه شخم اولیه در ۶۷ درصد اراضی استان انجام شده است، گفت: خزانه‌ برنج در ۱۴ درصد اراضی گیلان احداث شد.

علیرضا شعبان‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، با اشاره به آخرین وضعیت آماده‌سازی اراضی کشاورزی در گیلان، اظهار داشت: گیلان 238 هزار هکتار اراضی کشاورزی دارد که طبق آخرین آمارها تاکنون در 160 هزار هکتار از اراضی شالیزاری شخم نخست زده شده است.

وی با بیان اینکه این میزان شخم نخست اراضی معادل 67 درصد است، افزود: نسبت به مدت مشابه سال گذشته با هشت درصد افزایش در آماده‌سازی مزارع رو به رو هستیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه تاکنون خزانه‌ برنج در 14 درصد اراضی استان احداث شده است، گفت: کشاورزان گیلانی باید با استفاده از آب‌های سطحی، آب موجود در  آب‌بندان‌ها و جمع‌آوری آب باران به شخم اراضی خود اقدام کنند.

شعبان‌نژاد با بیان اینکه حجم آب سد  658 میلیون مترمکعب است، تصریح کرد: امسال آب سد برای شخم اولیه رهاسازی نمی‌شود و کشاورزان باید با مدیریت در مصرف آب به شخم اراضی اقدام کنند.

وی با بیان اینکه سالی که در پیش داریم از نظر کم آبی به مراتب مشکل‌تر از سال گذشته است، خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی  سازمان جهاد کشاورزی این است که همه اراضی کشت شود.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon