کفاشیان: هر کسی مخالف کی‌روش باشد حذف می‌شود


کفاشیان: هر کسی مخالف کی‌روش باشد حذف می‌شود

خبرگزاری تسنیم: رئیس فدراسیون فوتبال می‌گوید که کارلوس کی‌روش دوست ندارد در کارش مخالفی داشته باشد و به همین دلیل مخالفانش را حذف می‌کند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، علی کفاشیان در خصوص بحث ماندن یا رفتن کی‌روش و سرنوشتی که در انتظار تیم ملی است، گفت: ابتدا باید بگویم بحث استعفا یا اخراج کی‌روش مطرح نبوده است. منطقی نیست که نزدیک مسابقات انتخابی جام جهانی که هفته آینده هم قرعه‌کشی آن برگزار می‌شود و خردادماه مسابقات آغاز خواهد شد بخواهیم مربی‌مان که 4 سال در این تیم بوده را تغییر دهیم.

وی افزود: بحث تغییرات از سمت فدراسیون مطرح نشد و ما رضایت کامل را از عملکرد کی‌روش داریم. حتی بعد از جام جهانی به او پیشنهاد دادیم و قرارداد 4 ساله هم امضا کردیم. هیئت رئیسه از کی‌روش رضایت دارد و در شرایط فعلی اگر بخواهیم قرارداد کی‌روش را فسخ کنیم باید یکسال از حقوق او را به عنوان غرامت بپردازیم. البته چنین تصمیمی نگرفته‌ایم و نخواهیم گرفت. ناراحتی کی‌روش از زمانی آغاز شد که پیش از جام ملت‌های آسیا جلسه‌ای با او داشتیم و او ناراحتی‌اش را به ما اعلام کرد. ما حتی یک هفته فرصت داشتیم که به او اعلام کنیم از تیم ملی برود اما هیئت رئیسه اعلام کرد که کی‌روش کاملاً مورد قبول است و باید به کارش ادامه دهد.

رئیس فدراسیون فوتبال کشورمان یادآور شد: کی‌روش بعد از جام ملت‌ها با انرژی آمد که این اتفاق با تغییر دبیرکل فدراسیون فوتبال نیز همراه بود. کی‌روش به ما اعلام کرد که کار کردنش به شرایط موجود سخت است و معتقد بود به او توهین شده است. به ما اعلام کرد که دیگر نمی‌خواهد سرمربی تیم ملی باشد اما ما خواستیم بماند و بعد از دو بازی دوستانه با شیلی و سوئد در خصوص ادامه همکاری تصمیم‌گیری کنیم. رفتن او به اتریش هم با مشکل ممنوع‌الخروجی همراه شد که کی‌روش را ناراحت کرد اما خوشبختانه خیلی زود این مشکل را حل کردیم و به این مربی هم اعلام کردیم از این بابت مشکلی نیست چون پرداخت مالیات به عهده فدراسیون فوتبال است.

کفاشیان با بیان اینکه ما از کار کی‌روش رضایت داریم، اظهار داشت: کی‌روش درخواست قطع همکاری کرده و دستمزد 2، 3 ماه آینده خود را هم  می‌خواهد اما این درخواست در جلسه امروز (سه‌شنبه) هیئت رئیسه بررسی خواهد شد اما ما از کی‌روش حمایت می‌کنیم. شاید او بگوید که شرایط سخت است و امکانات فراهم نیست اما کی‌روش بداند ما سوار یک کشتی هستیم که اگر به مقصد برسد با هم رسیده‌ایم و اگر هم غرق شود با هم غرق می‌شویم. این مثالی است که خودش همیشه می‌زند و ما هم سعی می‌کنیم منابع را تأمین کنیم و مانند 4 سال گذشته همچنان اولویت‌مان تیم ملی باشد تا نتیجه گرفته و کار را پیش ببریم.

کفاشیان درباره اینکه آیا دلیل اصلی اصرار کی‌روش برای رفتن حضور علیرضا اسدی در فدراسیون فوتبال به عنوان دبیرکل است و اختلافاتی که با او دارد، گفت: خیلی‌ها از من می‌پرسند چرا کی‌روش می‌خواهد برود اما من نمی‌توانم چیزی در این باره بگویم. کی‌روش گفته اسدی به او توهین کرده است اما در اختلاف نظری که با دبیرکل داشت او زودتر از اسدی بحث را شروع کرد و مسائل شایعه فروختن دیدار قطر که در وزارتخانه قبلی مطرح شده بود را اعلام کرد. البته برخی اختلافات کی‌روش به پیش از حضور اسدی در فدراسیون باز می‌گردد. اسدی هم در جلسه با سرمربی تیم ملی مسائل و نظرات شخصی‌اش را اعلام کرده بود که به او گفتم کی‌روش زیر نظر من است. باید در فوتبال صبر کرد و نباید فضایی تنش آمیز ایجاد شود. البته کی‌روش ابتدای حضورش در ایران هم از انتقاد یکی از نایب رئیسان ناراحت شده بود که به نظرم نباید اینگونه باشد و او باید اختیاراتش را بداند.

وی در پاسخ به این سؤال که اسدی انتخاب خودش نیست و گزینه وزارت ورزش بوده که شاید این مسئله موقعیت رئیس فدراسیون فوتبال را به خطر بیندازد چراکه نفرات منتخب او از فدراسیون رفته‌اند، عنوان کرد: اسدی به ما معرفی شد که اکنون در کنار هم راحت هستیم اما اینکه موقعیت من به خطر افتاده را قبول ندارم. من اختیار دارم که در فدراسیون فوتبال تغییرات انجام دهم و این تغییرات بد هم نیست. جدا از این بحث درباره کی‌روش باید بگویم هیئت رئیسه از او رضایت دارد و البته انتقاد هم به او وارد است که بارها آنها را اعلام کرده‌ام. کی‌روش دوست ندارد در کارش مخالفی ببیند و حتی اگر سرپرست یا تدارکات تیم مخالف باشد آنها را حذف می‌کند و کارش را هم پیش می‌برد.

رئیس فدراسیون فوتبال کشورمان که در برنامه نود صحبت می‌کرد علیرضا اسدی را یک فرد ورزشی و فوتبالیست اعلام کرد که می‌تواند به فدراسیون هم کمک کند.

کفاشیان بار دیگر درباره بحث کارلوس کی‌روش گفت: من به صورت کتبی و شفاهی موافقتم برای ماندن کی‌روش را اعلام کردم و حتی امروز هم به او ایمیل زدم که با هم صحبت کنیم اما هنوز پاسخ نداده است. هیئت رئیسه هم برای ادامه همکاری با کی‌روش موافق است و شاید برخی اعضا مخالف باشند اما به این معنا نیست که همه اعضای هیئت رئیسه مخالفش باشند. خود کی‌روش هم جزو نفراتی است که انتقاد می‌کند و حالا که می‌گوید 80 درصد موافق او هستند اسدی را یکی از آن 20 درصد بداند که منتقدش هستند. این چه ایرادی دارد؟ اتفاقاً با نماینده وزارت ورزش هم که جلسه داشتم او از کی‌روش حمایت کرد چون مردم این مربی را می‌خواهند و مسئولان هم به نظر مردم احترام می‌گذارند.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا اختلاف نظرهای وزارت ورزش و جوانان با فدراسیون فوتبال باعث قربانی شدن کارلوس کی‌روش می‌شود یا نه، عنوان کرد: اختلاف نظرها چه ربطی به مربی تیم ملی دارد؟ کی‌روش قرارداد 4 ساله دارد و باید به او احترام گذاشت تا این مربی در جام جهانی بعدی هم سرمربی تیم ملی باشد. او مسئول کارهای فنی تیم ملی و مدیر داخل زمین است که به کارهای اداری داخل فدراسیون هم کاری ندارد. کار کی‌روش مشخص و وظایف اسدی هم مشخص است. او به عنوان دبیرکل می‌بایست امکانات و شرایط را برای تیم ملی فراهم کند و هرجایی هم که به مشکل خورد به ما بگوید. این هم درست نیست که کی‌روش برای عدم همکاری بخواهد برخی مسائل را بهانه کند و ما دوست داریم که او بماند. من نظرم را به کی‌روش داده‌ام و اگر مایل بود می‌توانیم با هم صحبت کنیم اما او هنوز جواب من را نداده است. جلسه هیئت رئیسه با حضور 9 نفر از اعضا امروز برگزار می‌شود که بدون شک تمام اعضا موافق ماندن کی‌روش هستند.

رئیس فدراسیون فوتبال کشورمان با بیان اینکه 4 سال است با کی‌روش کار می‌کند و دو طرف اخلاق یکدیگر را می‌شناسند، گفت: ما هیچوقت به حوزه وظایف کی‌روش وارد نمی‌شویم و او هم باید به برخی مسائل احترام بگذارد. مثلاً ما می‌خواستیم با ایتالیا بازی کنیم که سرمربی تیم ملی اعلام کرد این دیدار سودی برای ما ندارد و بهتر است با تیم‌های دیگری بازی کنیم. ما هم احترام گذاشتیم و بازی با ایتالیا را هماهنگ نکردیم چون این از اختیارات کی‌روش است.

کفاشیان تأکید کرد: نمی‌دانم چه شد که به یکباره رفتار کی‌روش تغییر کرد. او با کی‌روش یک ماه و نیم قبل و زمانی که قرارداد را با وی تمدید کردیم تغییر کرده است و بعد از جام ملت‌ها دیگر مثل سابق نبود. حتی به او گفتم نمی‌توانیم به زور نگهش داریم و اگر هم قصد جدایی دارد باید با هم دوست باشیم. من می‌خواهم به پرتغال بروم و در منزل کی‌روش میهمان او شوم. البته مطمئن هستم که هیئت رئیسه موافق ماندن کی‌روش است و اگر او ته دلش دلخوری نداشته باشد و به ایران فکر کند، دلخوری‌اش را برطرف می‌کنیم.

وی در پاسخ به این سؤال که چرا بعد از خداحافظی نکونام تماسی با او نگرفته تا به کاپیتان تیم ملی خسته نباشید بگوید، اظهار داشت: به این دلیل که خداحافظی نکونام را قبول نداریم و می‌دانم هنوز توانمندی دارد به تیم ملی کمک کند. حتی اگر نخواهد بازی کند می‌تواند با مشورت‌هایش کنار تیم ملی باشد و مطمئنم اگر به او نیاز باشد و سرمربی تیم ملی دعوتش کند دوباره باز می‌گردد.

رئیس فدراسیون فوتبال همچنین به تأثیر نکونام روی کارلوس کی‌روش اشاره کرد و افزود: نکونام می‌تواند با صحبت‌هایش روی کی‌روش تأثیر بگذارد و امیدوارم او نظرات خود را به مربی تیم ملی منتقل کند. خود کی‌روش می‌داند ما حسن نیت داریم و شاید نتوانم تضمین بدهم همه چیز خوب پیش برود اما گفته‌ام تا آخر با هم هستیم.

کفاشیان درباره اینکه آیا وزارت ورزش مخالف کی‌روش است، گفت: صادقانه باید بگویم که اصلاً 7، 8 ماه هیچ اظهار نظری از وزیر ورزش و جوانان و معاونانش نرسیده است. شاید در مسائل مالی و پرداخت پاداش به مشکل خورده باشیم و در این خصوص صحبتی کنیم اما در رابطه با عملکرد کی‌روش رضایت وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: ما از کی‌روش می‌خواهیم بماند و شاید در مذاکرات‌مان از دکتر ظریف هم کمک بگیریم! به هر حال ما در جلسه هیئت رئیسه به توافقی خواهیم رسید و سپس با کی‌روش صحبت خواهم کرد تا کار را نهایی کنیم. البته خود او هم در این چند روز سرگرمی داشته و دنبال کارهای مالیاتی‌اش بوده است.

رئیس فدراسیون فوتبال درباره بحث مالیات و ممنوع‌الخروج شدن کی‌روش هم گفت: فقط متأسف شدیم. ما 2، 3 روز مانده به سفر متوجه شدیم مالیات کی‌روش زیاد شده و درخواست دادیم که از ابتدا مالیات او بررسی شود که این موضوع با تعطیلات نوروز روبرو شد و نتوانستیم کاری کنیم تا کی‌روش با تأخیر به اتریش برود.

کفاشیان در مورد اینکه آیا از دلالی سرمربی تیم ملی هم در جلسه با اسدی صحبتی شد یا نه، اظهار داشت: اصلاً چنین چیزی نبود و بحث دلالی در تشکیلات ما نیست، نبوده و ما چیزی ندیده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: رفتن کی‌روش به صلاح تیم ملی نیست و امیدوارم او در تیم ملی بماند. کی‌روش حتی برنامه دو سال آینده تیم ملی را با مسئولان لیگ هماهنگ کرده است. سایر سرمربیان تیم‌های ملی نیز باید این کار کی‌روش را الگو قرار دهند.

کفاشیان درباره اینکه چرا در این چند روز صحبتی با کی‌روش نکرده، گفت: همیشه کی‌روش در مرخصی است و یک بار هم من به مرخصی رفتم. دو روز تعطیل بود و دو روز هم من به مرخصی رفتم که فرصت نشد با کی‌روش صحبت کنم.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار ورزشی
اخبار روز ورزشی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon