علم‌الهدی: هدف اصلی عربستان بازگرداندن «منصور هادی» به قدرت است

علم‌الهدی: هدف اصلی عربستان بازگرداندن «منصور هادی» به قدرت است

خبرگزاری تسنیم: عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: عربستان بر این باور است که اگر بتواند منصور هادی را به قدرت و حکومت برگرداند این حیاط خلوت را می‌تواند دوباره به‌دست آورد.

آیت الله سید احمد علم الهدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس با بیان اینکه عربستان، یمن را حیاط خلوت خود می‌پنداشت که با قیام حوثی‌ها و نیروهای انقلاب یمن این حیاط خلوت از اختیارش خارج شده است، اظهار داشت: عربستان بر این باور است که اگر بتواند منصور هادی را به قدرت و حکومت برگرداند این حیاط خلوت را می‌تواند مجدد بدست آورد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه نظام عربستان نظام استبدادی و دیکتاتوری است،گفت: استبدادی بودن نطام عربستان سبب شده است که آنها راه برگرداندن منصور هادی را در سرکوب نیروهای انقلابی و مردم یمن ببینند.

وی گفت: نظام استبدادی و دیکتاتوری همه چیز را در بینش استبداد و دیکتاتوری می‌بیند و شخصیت مردمی، وضعیت، اراده، صبر و مقاومت مردم را نمی‌تواند تصور کند.

امام جمعه مشهد مقدس با بیان اینکه نظام دیکتاتوری همه پیشرفت و ابزار پیشرفت خود را سرکوبی،کشتار و ایجاد مظلمه می‌داند این عامل را علت حرکت عربستان در یمن دانست و بیان کرد: تا زمانی که عربستان سعودی به این اهداف خود نرسد حملات خود را ادامه خواهد داد.

علم الهدی با اشاره به احتمال عدم رسیدن عربستان به اهداف خود و شکست خوردن به دلیل صبر و مقاومت و مقابله و رزمندگی مردم یمن، تصریح کرد: مادامی که عربستان احتمال پیشروی در یمن را ببیند به سرکوب خود ادامه می‌دهد.

وی در ارتباط با نقش کشورهای غربی در حمایت از عربستان،گفت: کشورهای غربی از هر نوع عمل، حرکت و برنامه‌ای که حرکات انقلابی در کشورهای اسلامی را سرکوب کند، حمایت می‌کنند.

امام جمعه مشهد مقدس هر نوع انقلابی در کشورهای اسلامی را بزرگترین خطر و آسیب برای اسرائیل و برچیدن سفره استکبار از کشورهای اسلامی دانست و بیان کرد: هر جریانی که انقلاب‌های اسلامی را در کشورهای اسلامی سرکوب کند مورد حمایت غربی‌ها قرار می‌گیرد.

علم الهدی درباره نتیجه این حملات گفت: برحسب آنچه اکنون در آینه مردم به پا خاسته و انقلابی یمن می‌بینیم معتقدیم که عربستان سعودی از روز اول در حمله نظامی به یمن اشتباه کرده است و تا آخر هم به نتیجه نمی‌رسد.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: گمان عربستان مبنی بر اینکه با تجزیه یمن یک بخش از آن را بدست آورد نیز حاصل نخواهد شد.

انتهای پیام/ ر

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
triboon