پیکر پژوهشگر شهیر مازنی در زادگاهش تشییع شد


پیکر پژوهشگر شهیر مازنی در زادگاهش تشییع شد

خبرگزاری تسنیم: پیکر استاد علی بابا عسگری، پدر اهل قلم استان، نویسنده و پژوهشگر مازنی صبح امروز با حضور مردم، جامعه ادبی و مدیرکل ارشاد اسلامی مازندران در گلوگاه تشییع شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گلوگاه، پیکر استاد علی بابا عسکری پدر اهل قلم مازندران و نویسنده کتاب اشرف البلاد پیش از ظهر امروز با حضور مردم ادیب پرو، شاعردوست و مسئولان فرهنگی هنری استان در گلوگاه تشییع شد.

پیکر این استاد شعر و ادب فارسی و مازندران که روز گذشته در بهشهر تشییع شد، امروز پس از تشییع از مقابل آموزش و پرورش گلوگاه در آرامگاه سفیدچاه شهرستان گلوگاه تشییع شد.

استاد علی بابا عسگری در 1311 در گلوگاه دیده به جهان گشود و پس از گذشت خدمت به عرصه‌های علمی و پژوهش در هشتم فروذدین ماه 1394 در آمریکا درگذشت.

علی بابا عسگری، نویسنده و مولف کتاب در حوزه تاریخ و جغرافیا بوده که تمام نقشه‌ها و اطلس‌ها در مؤسسه جغرافیایی سحاب از سال 42 تا 91، به طور مداوم تحت نظر استاد علی بابا عسگری، ویراستاری، چاپ و انتشار شد.

از تألیفات این استاد می‌توان به اطلس جهان در عصر فضا (سال 1343)، اشرف البلاد (سال 1350)، جغرافیای کشورها (سال 1351)، نقشه هزارجریب (1365)، نقشه مدینه منوره (1375)، نقشه کتاب دانشنامه علی‌بن‌ابی‌طالب، نقشه کتاب دانشنامه امام حسین(ع)، نقشه کتاب غدیر عاشورا اشاره کرد.

زندگینامه استاد علی بابا عسگری نویسنده و مولف بزرگ مازندران و دومین معلم شهر گلوگاه در قالب کتابی تحت عنوان (یادگار عمر) به رشته تحریر درآمده است.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon