تظاهرات ضد سعودی در شهرهای مختلف یمن/ریاض در تکاپوی جلب رضایت قاهره

تظاهرات ضد سعودی در شهرهای مختلف یمن/ریاض در تکاپوی جلب رضایت قاهره

خبرگزاری تسنیم: کشور یمن در ۲۴ ساعت اخیر شاهد یک سری تحولات امنیتی و سیاسی در سایه تداوم تجاوزگری نظامی ارتش سعودی به این کشور بود.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، مردم شهرهای مختلف یمن از جمله در صنعا، الحدیده، تعز، حجة، ذمار، إب به خیابانها آمدند و اعتراض خود را به تجاوز عربستان سعودی به خاک این کشور اعلام کردند.

این تظاهرات در پی فراخوان کمیته های مردمی از مردم این کشور برگزار شد. شبکه المسیره گوشه‌هایی از این تظاهرات را به نمایش گذاشت که نشان از حضور گسترده و میلیونی  مردم داشت.

این تظاهرات تحت عنوان "ما مقابل تجاوزات وحشیانه سعودی ــ آمریکایی ایستاده‌ایم" برگزار شد.

پیش از این نیز مردم یمن بارها در اعتراض به حملات جنگنده‌های سعودی به منازل و شهروندان این کشور دست به تظاهرات گسترده‌ای زده بودند.

خطبای جمعه صنعا مردم را به «جهاد» دعوت کردند

این در حالی است که خطبای نماز جمعه امروز صنعا در خطبه‌های خود مردم را به جهاد فراخوانده و از آنان خواستند تا در پاسخ به حملات هوایی عربستان از نیروهای نظامی که در جنوب می‌جنگند، پشتیبانی کنند.

پایگاه خبری عدن الغد ضمن انتشار این خبر تاکید کرده است که اولین دعوت برای جهاد از سوی خطیب جمعه مسجد جامع صنعا صورت گرفته است.

عربستان سعودی که رهبری ائتلافی متشکل از 10 کشور به‌ویژه کشورهای حاشیه خلیج‌فارس – به جز عمان- را به عهده دارد از دو هفته گذشته حملات هوایی علیه ملت یمن را به بهانه حمایت از مشروعیت «عبد ربه منصور هادی» رئیس‌جمهوری مستعفی این کشور شروع کرده است.

در شانزدهمین روز تجاوز عربستان به خاک یمن، رژیم سعودی امروز نیز مناطق جنوب، شمال و غرب صنعا را آماج حملات هوایی خود قرار داد.

کمیته های عالی امنیتی یمن اعلام کردند: این مرحله نیازمند همیاری همگان دارد و با عزم و اراده همه مشکلات و دشواریها را پشت سر خواهیم گذاشت و با متجاوزان مقابله به مثل خواهیم کرد.(تحولات روز پنجشنبه یمن را اینجا کلیک کنید)

این درحالی است که ارتش یمن و کمیته های انقلابی به پیشروی خود به سمت بندر "المکلا" مرکز استان حضرموت بعد از آزادسازی شهر عتق مرکز استان شبوه، ادامه می دهند.

ارتش یمن نیز اعلام کرد که اکثر بخش های شهر عدن آزاد شده است.

تداوم حملات هوایی جنگنده‌های سعودی

ارتش سعودی نیز همزمان به تجاوز نظامی خود علیه مردم یمن ادامه می دهد و در همین راستا، دهها غیرنظامی در بمباران استان عمران در شمال یمن کشته یا زخمی شدند.

جنگنده های سعودی همچنین چهار بار به پادگان "الصباحه" در غرب شهر صنعا حمله کردند. این جنگنده ها همچنین ساختمان وزارت دفاع در شهر صنعا و مقر تیپ 22 در منطقه میکا در استان شبوه را بمباران کردند.

جنگنده‌های سعودی دیروز نیز یک کارخانه تولید سیمان در استان عمران در شمال یمن را بمباران کردند که در پی آن 10 تن شهید و 15 تن زخمی شدند.

عربستان از بامداد ششم فروردین، پس از شکست تمام طرح‌ها و سیاست‌هایش در یمن، به گزینه نظامی روی آورد و مناطق مختلف یمن را آماج حملات هوایی خود قرار داد، برخی کشورهایی که از نظر اقتصادی به کمک‌های عربستان نیازمند هستند، با عربستان در تجاوزات آشکار به یمن همراه شده‌اند. از آغاز تجاوز عربستان به یمن صدها نفر از شهروندان یمنی که بین آنها شمار زیادی زن و کودک دیده می‌شوند، به شهادت رسیده یا زخمی شده‌اند.

رسانه‌های خبری پیش از این اعلام کردند که از ابتدای حملات سعودی به یمن 180 کودک یمنی به شهادت رسیده‌اند.

این در حالی است که سردخانه‌های بیمارستانهای عدن پر از اجساد قربانیان حملات سعودی شده و دیگر توان پذیرش اجساد بیشتر را ندارد. در استان لحج واقع در جنوب شرقی صنعا نیز با بحران انسانی خطرناک مواجه است و اجساد قربانیان حملات سعودی روی زمین رها شده است.

عربستان برای تخلیه کمک‌های صلیب سرخ ضرب الاجل 2 ساعته تعیین کرد

عربستان سعودی فرود دو فروند هواپیمای حامل کمک‌های انسانی وابسته به صلیب سرخ و یونیسف در فرودگاه صنعا را مشروط به خالی کردن بار خود تنها طی 2 ساعت کرد.

شبکه تلویزیونی المسیره ارگان رسمی انصارالله یمن اعلام کرد که عربستان فرود دو فروند هواپیمای حامل کمک‌های انسانی وابسته به صلیب سرخ و یونیسف در فرودگاه صنعا را مشروط به خالی کردن بار خود تنها طی 2 ساعت و ترک فوری این فرودگاه کرده بود.

"ماری کلر فگالی" سخنگوی کمیته جهانی صلیب سرخ صبح امروز (جمعه) اعلام کرد که اولین هواپیمای حامل کمک‌های صلیب سرخ شامل 16 تن دارو و کمک‌های پزشکی در فرودگاه صنعا فرود آمده است.

صلیب سرخ  پیش از این اعلام کرده بود که ائتلاف سعودی عربی به هواپیمای این سازمان که حامل کمک‌های پزشکی فوری بوده اجازه وارد شدن به صنعا را نداده است.کمیته بین المللی صلیب سرخ همچنین خواستار برداشته شدن سریع هرگونه مانع در راه انتقال کمک‌های پزشکی حیاتی به یمن برای درمان مجروحان شده بود.

این در حالی است که «احمد عسیری» سخنگوی ائتلاف متشکل از چند رژیم  عربی به‌ سرکردگی عربستان چند روز قبل گفته بود: ما خودروهای امداد رسانی و حامل آذوقه را در یمن هدف قرار دادیم و این حملات در مناطق مختلفی از یمن صورت گرفته است.

ائتلاف سعودی مانع ورود کشتی حامل گندم به یمن شد

رزم ناوهای ائتلاف سعودی مانع ورود کشتی 47 هزار تنی حامل گندم به بنادر یمن شدند.

 منابع کشتیرانی اعلام کردند که رزم‌ناوهای متعلق به ائتلاف سعودی مانع ورود یک فروند کشتی حامل 47 هزار تن گندم به یکی از بنادر یمن شدند و از سازمان ملل خواستند تا تضمین کند محموله این کشتی در اختیار پرسنل نظامی قرار نخواهد گرفت.

شرکت Ocean Marine Service به عنوان نماینده این کشتی در یمن در نامه‌ای از مقامات خواست با توجه به نیاز مبرم مردم یمن به این محموله غذایی تا هرچه سریعتر راه‌حلی برای این مشکل بیابند.

مقامات ائتلاف سعودی حاضر به پاسخگویی دراین باره نشده‌اند. طبق گزارشات منتشر شده این کشتی از سواحل غربی آمریکا بارگیری شده و قصد تخلیه بار خود در بندرهای سلیف و حدیده را داشت.

یک میلیون کودک یمنی از مدرسه باز مانده‌اند

کمیته بین‌المللی صلیب سرخ با ابراز تاسف از وضعیت انسانی در یمن در پی حملات عربستان سعودی به این کشور، اعلام کرد یک میلیون کودک دیگر به دلیل این جنگ از مدرسه محروم مانده‌اند.
به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از «المیادین»، کمیته بین‌المللی صلیب سرخ اعلام کرد از زمان آغاز حملات جنگنده‌های ائتلاف سعودی علیه یمن، حدود یک میلیون کودک دیگر از رفتن به مدرسه باز مانده‌اند.

رسانه‌های خبری پیش از این اعلام کردند که از ابتدای حملات سعودی به یمن 180 کودک یمنی به شهادت رسیده‌اند.

یک‌میلیون رزمنده یمنی آماده دفاع از تمامیت ارضی کشورند

یکی از فعالان یمنی با اعلام اینکه"آل‌سعود تلاش دارد ملت یمن را با ترساندن از خونریزی و کشتار گسترده به زانو در آورد" از آمادگی یک‌میلیون رزمنده برای دفاع از تمامیت ارضی و استقلال یمن خبر داد.

سید "صادق الشرفی" یکی از فعالان یمنی ضمن حضور در خبرگزاری تسنیم به تشریح تحولات یمن پرداخته و به سؤالات خبرنگاران تسنیم در این زمینه پاسخ داد.

وی در ابتدا با اشاره به بخش‌هایی از تاریخ معاصر یمن تأکید کرد که آل‌سعود طی چند دهه گذشته همواره توانسته بودند توسط ایادی خود به مراکز تصمیم‌گیری و اجرایی در یمن نفوذ کرده و بر منابع اقتصادی و بخشی از جامعه هیمنه پیدا کند و به این ترتیب آنان کنترل سیاست داخلی و خارجی یمن را در دست گرفته بودند و اجازه استقلال یافتن را به ملت یمن نمی‌دادند.(جزئیات بیشتر مصاحبه)

مجلس پاکستان با پیوستن به ائتلاف سعودی علیه یمن مخالفت کرد

مجلس پاکستان در یک رای‌گیری با پیوستن به ائتلاف سعودی علیه یمن مخالفت کرد و خواستار حل مسالمت‌آمیز بحران در این‌باره شد.

به گزارش تسنیم به نقل از رویترز، مجلس پاکستان در یک رای‌گیری با پیوستن به ائتلاف سعودی علیه یمن مخالفت کرد و خواستار حل مسالمت‌آمیز بحران در این‌باره شد.

نمایندگان مجلس پاکستان در این رای‌گیری خواستار بی‌طرفی دولت این کشور در موضوع یمن شدند.

پس از "نه" پاکستان، عربستان در تکاپوی جلب رضایت مصر

منابع سعودی اعلام کردند که پس از مخالفت پاکستان با مشارکت این کشور در جنگ علیه یمن، محمدبن سلمان تصمیم دارد به شروط مصر برای ارسال نیرو به یمن تن دهد.

به گزارش تسنیم، مخالف سعودی معروف به مجتهد که اخبار پشت‌پرده خاندان پادشاهی را افشا می کند، پس از اعلام عدم مشارکت پاکستان در حمله به یمن با انتشار مطلبی فاش کرده است که محمدبن سلمان در پی رد مشارکت پاکستان در حمله به یمن با جدیت در پی اجرایی کردن شروط مصر برای ارسال نیروهای زمینی و پرداخت کردن مبالغ مالی درخواست شده از سوی السیسی است.

روزنامه القدس العربی پیش از این فاش کرد که مصر برای مشارکت در حمله به یمن از کشورهای عربی درخواست رشوه‌ای 200میلیارد دلاری کرده است.

حمله تروریستی به مقر نیروهای امنیتی در شبوة

خبرنگار شبکه خبری المیادین از یمن گزارش داد که در انفجار خودروی بمبگذاری شده که مقر امنیتی در شهر "عتق" در شبوه را هدف قرار داد، چندین نفر کشته و زخمی شدند.

آمریکا سوخت‌رسانی به هواپیماهای ائتلاف متجاوز به یمن را آغاز کرد

 وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون)، اعلام کرد نیروی هوایی آمریکا سوخت‌رسانی به هواپیماهای ائتلاف موسوم به سعودی که عملیات «طوفان قاطعیت» علیه یمن را صورت می‌دهند، آغاز کرده است.
 سرهنگ «استیو وارن» سخنگوی پنتاگون دیروز- چهارشنبه- در گفت‌وگو با خبرنگاران با اعلام این خبر، تصریح کرد اولین مورد از عملیات سوخت‌رسانی به هواپیماهای نیروهای مشارکت کننده در عملیات «طوفان قاطعیت»، عصر سه‌شنبه با تحویل سوخت از یک هواپیمای سوخت‌رسان KS-130 نیروی هوایی آمریکا به یک جت جنگنده F 15 نیروی هوایی عربستان و یک جت جنگنده  F16 نیروی هوایی امارات انجام شد.

وارن افزود: «هواپیماهای سوختی‌رسانی آمریکا هر روز پروازهایی را برای تحویل سوخت به هواپیماهای ائتلاف صورت می‌دهند و این پروازها خارج از فضای هوایی یمن انجام می‌شود.»

«باراک اوباما» رئیس‌جمهوری آمریکا به ائتلاف متجاوز سعودی به یمن وعده داده بود ایالات متحده از عملیات «طوفان قاطعیت» پشتیبانی‌های لجستیکی و اطلاعاتی خواهد کرد.

کاردار عربستان به وزارت امور خارجه ایران فراخوانده شد

در پی اظهارات بی اساس و واهی سخنگوی حملات نظامی عربستان سعودی به یمن مبنی بر دخالت جمهوری اسلامی ایران در امور یمن، کاردار عربستان به وزارت امور خارجه فراخوانده و مراتب اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران به وی ابلاغ گردید.

در پی اظهارات بی اساس و واهی سخنگوی حملات نظامی عربستان سعودی به یمن مبنی بر دخالت جمهوری اسلامی ایران در آموزش نیروهای انصارالله جهت ضربه زدن به مردم یمن و تخریب زیرساخت های حیاتی این کشور، کاردار عربستان شامگاه چهارشنبه 19/1/1394 به وزارت امور خارجه فراخوانده و مراتب اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران به وی ابلاغ گردید.

رئیس اداره اول خلیج فارس در این دیدار ضمن نادرست خواندن اظهارات العسیری، تاکید کرد جمهوری اسلامی ایران مسائل و تحولات یمن را صرفا یک امر داخلی می داند و ضمن رد هرگونه توسل به زور جهت حل مسائل این کشور بر راه حل سیاسی تاکید دارد.

ظریف: جنگ علیه یمن متوقف شود

وزیر خارجه کشورمان در صفحه خود در شبکه اجتماعی توئیتر نوشت جنگ علیه یمن باید متوقف شود.

 محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران در شبکه اجتماعی توئیتر نوشت: جنگ علیه یمن باید متوقف شود. ما خواستار آتش بس، کمک‌های انسانی، گفتگوی یمنی-یمنی و ایجاد دولتی فراگیر هستیم.

تلفات ناشی از تجاوزگری سعودی به یمن تا کنون به بیش از 800 کشته و بیش از یک هزار و 200 زخمی رسیده است.

یمنی‌ها امروز تظاهرات می‌کنند

کمیته انقلابی یمن از مردم خواسته اند که امروز تظاهرات گسترده ای را با شعار "آن چیزی را که از طریق گفت‌وگو به دست نمی‌آورید؛ هرگز با زور به دست نخواهید آورد" برگزار کنند.کمیته انقلابی یمن خواستار برگزاری تظاهرات گسترده در روز جمعه گردید. این کمیته همچنین خواستار برگزاری این تظاهرات با شعار"آن چیزی را که از طریق گفت‌وگو به دست نمی‌آورید هرگز با زور به دست نخواهید آورد".

عربستان از بامداد ششم فروردین، پس از شکست تمام طرح‌ها و سیاست‌هایش در یمن، به گزینه نظامی روی آورد و مناطق مختلف یمن را آماج حملات هوایی خود قرار داد، برخی کشورهایی که از نظر اقتصادی به کمک‌های عربستان نیازمند هستند، با عربستان در تجاوزات آشکار به یمن همراه شده‌اند. از آغاز تجاوز عربستان به یمن صدها نفر از شهروندان یمنی که بین آنها شمار زیادی زن و کودک دیده می‌شوند، به شهادت رسیده یا زخمی شده‌اند.

رسانه‌های خبری اعلام کردند که از ابتدای حملات سعودی به یمن 180 کودک یمنی به شهادت رسیده‌اند.(جزئیات بیشتر خبر)

امیر قطر با پادشاه سعودی و رئیس‌جمهور مستعفی یمن دیدار کرد

امیر قطر که به ریاض سفر کرده است با پادشاه عربستان و رئیس‌جمهور مستعفی یمن دیدار و گفت‌وگو کرد.

شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر که به عربستان سفر کرده است با سلمان بن عبدالعزیز پادشاه سعودی و عبدربه منصور هادی رئیس‌جمهور مستعفی یمن در ریاض دیدار کرد.

امیر قطر با سلمان بن عبدالعزیز درباره روابط دوجانبه و تحولات منطقه از جمله یمن گفت‌وگو کرد. وی همچنین با عبدربه منصور هادی درباره اوضاع یمن گفت‌وگو کرد.

شیخ «تمیم بن حمد آل‌ثانی» امروز پنجشنبه (20 فروردین) در سفری از پیش اعلام نشده وارد ریاض پایتخت سعودی شد.

«محمد بن نایف بن عبدالعزیز» جانشین ولیعهد عربستان، «محمد بن سلمان بن عبدالعزیز» وزیر دفاع، و «خالد بن الحمیدان» رئیس دستگاه اطلاعاتی عربستان از جمله مقامات سعودی بودند که از امیر قطر در فرودگاه پایگاه هوایی این کشور در ریاض استقبال کردند.

این دومین سفر امیر قطر به عربستان از زمان آغاز پادشاهی سلمان بن عبدالعزیز در ماه ژانویه گذشته است.

پیش از این 17 فوریه (28 بهمن)‌ امیر قطر به ریاض رفت و با پادشاه عربستان در باره روابط دوجانبه و راههای تقویت این روابط در عرصه‌های مختلف و همچنین تحولات کشورهای حاشیه خلیج فارس و عربی و بین المللی گفت‌وگو و رایزنی کرد.

همچنین سفیر امیر قطر به عربستان اولین سفر یک مقام از  کشورهای خلیج فارس بعد از حمله سعودی به یمن به شمار می‌رود.

دیدار وزرای دفاع سعودی و مصر برای بررسی جنگ در یمن

 وزرای دفاع عربستان سعودی و مصر، دیروز- پنجشنبه در ریاض دیدار و درخصوص تقویت همکاری نظامی مشترک در ائتلاف «طوفان قاطعیت» علیه یمن، گفت‌وگو کردند.
«صدقی صبحی» وزیر دفاع مصر، دیروز در دیدار با «محمد بن سلمان» وزیر دفاع عربستان سعودی به رایزنی درخصوص «مشارکت مصر در ائتلاف نظامی با هدف آنچه سرکوب گروه "الحوثی‌ها" در یمن و حمایت از مشروعیت سیاسی در این کشور» خوانده شد، رایزنی کردند.

مصر از اعضای ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان سعودی است که از حدود 2 هفته پیش حملات هوایی وحشیانه‌ای را علیه یمنی‌ها در صنعا و دیگر مناطق آغاز کرده است.(جزئیات بیشتر خبر)

حزب مصر قوی نسبت به یورش زمینی مصر به یمن هشدار داد

حزب مصر قوی به‌ریاست عبدالمنعم ابوالفتوح به تمامی کشورهای عربی از جمله مصر نسبت به خطرات یورش زمینی به یمن هشدار داد و خواستار توقف هرچه سریعتر حملات علیه یمن شد.

به گزارش تسنیم به نقل از پایگاه الشروق مصر، حزب مصر قوی در بیانیه‌ای مطبوعاتی که در صفحه رسمی این حزب در سایت اجتماعی فیس‌بوک قرار گرفت، اعلام کرد: سه هفته از زمان آغاز عملیات موسوم به طوفان قاطعیت می‌گذرد که تا کنون هیچ نتیجه‌ای در بر نداشته جز اینکه به کشته شدن 540 نفر از جمله ده‌ها کودک و زخمی شدن 1700 نفر و نیز آوارگی بیش از 100هزار یمنی منجر شده است.(لینک خبر)

رای گیری درباره قطعنامه اعراب درباره یمن

پیش‌نویس طرح کشورهای عربی حاشیه خلیج‌فارس درباره یمن، امروز در شورای امنیت سازمان ملل متحد به رای گذاشته خواهد شد.

منابع دیپلماتیک با اعلام اینکه پیش‌نویس طرح کشورهای عربی حاشیه خلیج‌فارس درباره یمن، روز پنجشنبه تقدیم شورای امنیت شد، تاکید کردند: اعضای شورا، امروز جمعه درباره پیش‌نویس مذکور رای‌گیری خواهند کرد.

انتظار می‌رود پیش‌نویس طرح کشورهای عربی خلیج‌فارس با مخالفت‌های روسیه مواجه شود. این پیش‌نویس بر تحریم تسلیحاتی جنبش انصار الله تأکید کرده است. به رغم حملات شدید جنگنده‌های متجاوز ائتلاف سعودی، انصار الله کنترل پایتخت یمن و برخی مناطق کشور را در دست گرفته‌اند و همچنان به پیشروی‌های خود ادامه می‌دهند.

اردن به عنوان تنها کشور عربی عضو شورای امنیت و همچنین کشورهای عربی حاشیه خلیج‌فارس، دیروز پیش‌نویس قطعنامه را نهایی کردند.(لینک خبر)

بان کی مون: اوضاع یمن به‌شدت فاجعه‌بار است

دبیرکل سازمان ملل متحد می‌گوید: اوضاع یمن طی روزهای گذشته به‌شدت فاجعه‌بار شده و شهروندان یمنی برای به دست آوردن کالاهای ضروری با یکدیگر مبارزه می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، بان کی مون دبیرکل سازمان ملل متحد در یک کنفرانس خبری در نیویورک گفت: اوضاع یمن در روزهای گذشته به‌شدت فاجعه‌بار شده و شهروندان یمنی برای به دست آوردن کالاهای ضروری با یکدیگر مبارزه می‌کنند.

وی افزود: باید طرف‌ها در یمن به مذاکرات سیاسی برگردند و با حسن‌نیت با یکدیگر مذاکره کنند و قطعنامه‌های شورای امنیت و گفت‌وگو بهترین راه بازگشت به روند گفت‌وگوها است.

بان کی مون بدون اشاره به جنایات عربستان سعودی در یمن، مدعی شد که جنبش مردمی انصارالله یمن قوانین بین المللی را نقض کرده‌اند.

دبیرکل سازمان ملل متحد در بخشهای دیگری از سخنانش با اشاره به اوضاع اردوگاه یرموک سوریه گفت: یرموک اردوگاه مرگ شده است و یرموک به حلقه‌ای از جهنم تبدیل شده است.

وی افزود: ما خواستار حفظ جان غیرنظامیان و تسهیل در روند رساندن کمک‌های بشردوستانه به این اردوگاه هستیم.

هشدار یونیسف درباره تشدید سوء تغذیه در یمن

سازمان حمایت از کودکان سازمان ملل متحد (یونسف) درباره تشدید سوء تغذیه در یمن در هفته های پیش رو هشدار داد و جولیان هارنییس نماینده یونیسف در یمن در سفرش به ژنو گفت: ما در هفته های آینده شاهد تشدید سوء تغذیه خواهیم بود که امری به طور قطع تاسف بار می باشد.

وی افزود: دشواری دسترسی به آب و افزایش قیمت مواد غذایی و دشواری تردد و کمبود آب آشامیدانی همراه با کاهش خدمات عمومی به کاهش تعداد افرادی که به مدرسیه می روند و افزایش سوء تغذیه منجر خواهد شد.

هارنییس گفت: ارزیابی می شود که کودکان کشته شده زیاد باشد.

فرود اولین هواپیمای کمک رسانی به فرودگاه صنعا

"ماری کلر فگالی" سخنگوی کمیته جهانی صلیب سرخ اعلام کرده است که اولین هواپیمای حامل کمک‌های صلیب سرخ شامل 16 تن دارو و کمک‌های پزشکی در فرودگاه صنعا فرود آمده است.

پاکستان: جنگ یمن باید هرچه سریعتر پایان یابد

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان در گفت‌وگوی هفته‌ای با خبرنگاران در اسلام‌آباد گفت که پاکستان خواهان پایان یافتن هرچه سریعتر جنگ یمن است.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «تسنیم اسلم» سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان در گفت‌وگوی هفته‌ای خبرنگاران در اسلام‌آباد گفت: پاکستان خواستار پایان جنگ یمن است.

وی افزود: اسلام‌آباد نیز مانند ایران، عربستان و ترکیه به‌دنبال یافتن راه حلی برای بحران یمن است.(جزئیات بیشتر خبر)

تظاهرات تونسی ها در محکومیت تجاوز سعودی به یمن

مردم تونس با برگزاری تظاهراتی در مرکز شهر تونس، تجاوزگری نظامی ارتش سعودی علیه یمن را محکوم و بر همبستگی خود با ملت این کشور تاکید کردند.

تظاهرکنندگان پرچم های یمن و فلسطین و سوریه را در کنار پرچم تونس در دست داشتند و بر حمایت خود از آزادی ملت ها تاکید کردند.

شرکت کنندگان از خیابان الحبیب بورقیبه عبور کرده و کشتار صدها غیرنظامی یمنی بی گناه را محکوم کردند.

نتیجه جنگ یمن در ترسیم معادلات منطقه سرنوشت ساز است

یک روزنامه لبنانی نوشت که نتیجه تجاوز عربستان سعودی به یمن در پی شکست‌های متعدد ریاض در پرونده‌های منطقه‌ای، در ترسیم معادلات منطقه‌ای سرنوشت‌ساز خواهد بود.

به گزارش تسنیم، روزنامه البناء لبنان در مقاله‌ای نوشت تمامی دنیا امروز سرنوشت جنگ عربستان سعودی و آمریکا با پوشش ناتوی عربی بر ضد یمن را دنبال می‌کند، این جنگ تجاوزطلبانه در زمان بندی و نتایج آینده خود عنوان مرحله جدیدی است که می‌تواند تمام منطقه را در سرنوشت هرج ‌و مرجی قرار دهد که سال‌های متمادی ادامه داشته باشد.(جزئیات بیشتر مقاله)

انتهای پیام/ر

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان