روحانی:جمع‌آوری دیش‌های ماهواره هیچ نتیجه‌ای نداشته است

روحانی:جمع‌آوری دیش‌های ماهواره هیچ نتیجه‌ای نداشته است

خبرگزاری تسنیم: کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: کسانی که تحقیق کرده‌اند، گفته‌اند که جمع‌آوری دیش‌های ماهواره هیچ نتیجه‌ای نداشته است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، محسن رضایی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در ادامه مناظره انتخاباتی، در پاسخ به این سؤال که موثرترین اقدام دولت شما در حل مساله اعتیاد چیست؟ گفت: شعری از آیت الله بهجت بگویم با این مضمون که "به دنیا آمده‌ایم که قیمتی زندگی کنیم نه آنکه به هر قیمتی زندگی کنیم"؛ واقعا این وضعیت جوانان ما که از روی ناچاری به همه چیز دست می زنند، تا خودشان را سرپا نگه دارند را باید پایان داد. در مورد مسئله مواد مخدر به طور مفصل در مجمع تشخیص بحث کرده‌ایم و قوانین آن را نوشته‌ایم، کانون اصلی مواد مخدر سنتی و قدیمی در 70-80 کیلومتری بیرون مرز ماست که همه این مواد از طریق تعدادی معینی عوامل خاصی که در دبی و ترکیه هستند، این مشکلات را برای ما بوجود آوردند.

وی ادامه‌داد: بنده قصد دارم که روی نیروهای امنیتی و نیروهای دیگری که داریم برای مقابله با آن‌ها سرمایه‌گذاری کنم. به کشورهای منطقه می‌گویم و به آمریکا هشدار می‌دهم که این وضعیت را جمع کنند، اگر این کار را نکنند به صراحت می‌گویم که این مراکز را از بین می‌بریم.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در ادامه افزود: مساله بعد کاهش تقاضاست که هم از رسانه ملی و هم رسانه‌های دیگر خواهیم خواست که آثار مخرب مصرف مواد مخدر را به جوانان بگویند. باید از طریق امور فرهنگی این مشکلات کاهش یابد. باید تلاش کنیم تا معتادان به جامعه بازگردند. درمان‌های یک تا دوماهه امروز، پاسخگوی ترک اعتیاد معتادان نیست و باید روش‌ها اصلاح شود.

غرضی: همیشه سعی کرده‌ام در جامعه ارتباطات دوطرفه برقرار کنم

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در ادامه سید محمد غرضی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه دولت شما چقدر نقدپذیر است و تا چه میزان کرسی‌های نقد اندیشی را در جامعه و بوژه دانشگا‌ه‌ها ترویج می‌کنید؟ گفت: بنده همیشه سعی کرده‌ام در جامعه ارتباطات دوطرفه برقرار کنم. همیشه به روزنامه ‌نگاران و کتاب نویس‌ها می‌گفتم که شما ارتباط یک طرفه دارید و من وزیر تلفن هستم و ارتباط دوطرفه عمل می‌کنم و وضع اجتماعی من بهتر است.

"دولتی اگر بخواهد قاعده اجتماعی وسیعی داشته باشد، باید ارتباطات اجتماعی بسیار وسیعی داشته باشد. در نسل سه و چهار تلفن این امکان هست که یک نفر روزی چند هزار پیام را دریافت کرده و پاسخ دهد. امیدوارم به صورت منطقی و منظم به بخشی از جامعه که سؤال دارند، پاسخ بدهم که این، کار سختی نیست."

جلیلی: باید در نگاه به زن دیدگاه اصیل مبتنی بر اندیشه دینی را داشته باشیم

به گزارش خبرگزرای تسنیم، جلیلی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه به عقیده شما مهمترین آسیب فرهنگی اجتماعی که تحکیم خانواده‌ها را تهدید می‌کند چیست و راهکار دولت شما در این زمینه چه خواهد بود؟ گفت: به نظر من، ما در بحث خانواده و نگاهی که به زن و خانواده داریم، باید دیدگاه اصیل خودمان که مبتنی بر اندیشه دینی و فرهنگ ایرانی است را داشته باشیم.

وی در همین زمینه ادامه‌ داد: اگر دچار یک مونتاژ و التقاط شدیم و با مبانی دیگر به این موضوع نگاه کردیم، مهمترین تهدید برای خانواده ماست. در غرب به زن به عنوان نیروی کار که باید اشتغال داشته باشد، تا چرخ سرمایه داری بچرخد، نگاه می‌شود.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری افزود: ما نگاهمان این است که خانواده سلول و بنیان جامعه است. آنها ( غربی‌ها) می‌گویند فرد بنیان جامعه است. اگر به خانواده بها دهیم کلی از سیاست‌ها و تدابیر ما متفاوت خواهد شد. اگر این نگاهمان که اصیل، دینی و مترقی است یعنی احترام به زن که وظیفه اصلی‌اش یعنی مادری و حضور مجاهدانه در عرصه‌های مختلف است، را نادیده بگیریم، این بزرگترین تهدید است.

غرضی تصریح کرد: اگر به مادر بها بدهیم، بسیاری از آسیب‌های اجتماعی را شاهد نخواهیم بود. باید به این موضوع توجه جدی شود که با اقتضائات و الزاماتی که نگاه دینی و ایرانی ما دارد، برنامه ریزی کنیم، نه بر اساس نگاهی که دیگران در این زمینه دارند.

روحانی: ورود به حریم خصوصی ممنوع است

به گزارش خبرگزاری تسنیم، حسن روحانی دیگر کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به این سؤال که دولت شما برای حفظ حقوق شهروندی و حفظ حریم خصوصی شهروندان چه برنامه‌هایی دارد؟ گفت: طبق اصل سوم قانون اساسی، اساس حقوق شهروندی این است که همه ایرانیان و همه آنهایی که تبعه ایران هستند از حقوق شهروندی مساوی برخوردارند.

وی در ادامه افزود: مساله مذهب و قومیت و نژاد نمی‌تواند در حقوق شهروندی تاثیرگذار باشد. مساله مهم‌تر مساله حریم خصوصی است. حریم خصوصی بسیار مهم است. من تعجب می‌کنم، نیروی انتظامی شنیدم در یک رسانه‌ای گفته بود که با راپل می‌توانیم روی پشت بام برویم، چون خصوصی نیست و مجموعه 10 آپارتمان است. من واقعا دچار حیرت شدم، زیرا اگر پشت بام فضای مشاع است، برای صاحبان آپارتمان است نه بین آنها.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان ‌کرد: کسانی که تحقیق کرده‌اند، گفته‌اند که جمع‌آوری دیش‌های ماهواره هیچ نتیجه‌ای نداشته است. آمارها نشان می‌دهد که 50 درصد مردم از رسانه‌های خارجی استفاده می‌کنند، بنابراین ورود به حریم خصوصی ممنوع است.

روحانی تصریح‌کرد: در مطبوعات، رسانه‌ها و صداوسیما نیز همین‌طور است. وقتی فردی نسبت به آبرو و شخصیت فردی توهین می‌کند باید به او حق دفاع بدهیم، در غیر اینصورت حریم خصوصی و حق شهروندی وی نقض شده است.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon