جنایت عربستان در یمن مانند جنایت اسرائیل در غزه است


جنایت عربستان در یمن مانند جنایت اسرائیل در غزه است

خبرگزاری تسنیم: امام‌جمعه سمنان با اشاره به تجاوز عربستان سعودی به کشور یمن، جنایات این کشور در یمن را شبیه جنایات رژیم صهیونیستی در غزه خواند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، آیت‌الله سید محمد شاهچراغی ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه سمنان که با حضور پرشور مردم مؤمن و خداجوی این شهر در مسجد امام خمینی (ره) این شهر برگزار شد اظهار داشت: برخی‌ها به‌اشتباه فکر می‌کنند که بابیانیه لوزان، همه‌چیز تمام‌شده و توافق هسته‌ای با 1+5 حاصل‌شده است؛ درحالی‌که هنوز مسائل مهمی تا حصول توافق باقی‌مانده است.

وی افزود: فناوری هسته‌ای یک از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی در کنار دیگر دستاوردها است که خون‌های پاک دانشمندان بزرگ هسته‌ای کشورمان به‌پای آن ریخته شده است و باید مراقب باشیم که پای خود را روی این خون‌های پاک نگذاریم.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان بابیان اینکه باید از دستاوردهای صلح‌آمیز هسته‌ای کشورمان مثل جان خود مراقبت کنیم تصریح کرد: هنوز مسائل مهمی در این زمینه باقی‌مانده است که برای حصول توافق باید رفع شود.

آیت‌الله شاهچراغی عنوان کرد: در صورت حصول توافق، باید همه تحریم‌ها علیه ملت بزرگ ایران، در همان زمان توافق، به‌صورت یکجا لغو شود.

وی گفت: از وزیر امور خارجه کشورمان می‌خواهیم که ظریفانه عمل کرده و مراقب دروغ و نیرنگ آمریکایی‌ها باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به تجاوز عربستان سعودی به کشور یمن، جنایات این کشور در یمن را شبیه جنایات رژیم صهیونیستی در غزه خواند.

آیت‌الله شاهچراغی، افزود: کودک کشی، کشتار انسان‌ها، تخریب خانه‌های مردم و امثال این جنایات که از سوی سعودی‌ها در یمن انجام می‌شود، انسان را به یاد جنایات رژیم صهیونیستی در غزه می‌اندازد.

وی بیان کرد: اما عربستان سعودی باید بداند که همان‌گونه که رژیم صهیونیستی در غزه شکست خورد؛ شکستی سخت در انتظار این کشور در یمن خواهد بود.

«عمره مفرده» در پاسخ به هتک حرمت نوجوانان ایرانی «تحریم» شود

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان با اشاره به هتک حرمت دو نوجوان زائر کشورمان در فرودگاه عربستان سعودی از سوی مأموران سعودی تصریح کرد: این جنایت، لکه سیاهی دیگر بر دامن عربستان سعودی است.

آیت‌الله شاهچراغی عنوان کرد: از هیچ کافری نیز انتظار نبود که جوانی را که به‌عنوان میهمان ‌خانه خدا و زائر خدا سفر کرده است مورد هتک حرمت قرار دهد.

وی با اشاره به موضع‌گیری به‌موقع مراجع و مسئولان کشورمان تصریح کرد: ملت و نظام جمهوری اسلامی ایران، اشد مجازات را برای این دو مأمور خاطی می‌خواهد که کوتاهی دولت سعودی در این زمینه را نمی‌توان برتافت.

امام‌جمعه سمنان با اشاره به اینکه نباید برای عمل مستحبی مانند عمره مفرده، آبروی یک ملت این‌گونه پایمال شود گفت: «عمره مفرده» به‌عنوان یک امر مستحب می‌تواند در پاسخ به هتک حرمت نوجوانان ایرانی «تحریم» شود.

آیت‌الله شاهچراغی بابیان اینکه این موضوع باید با تصمیم مقام معظم رهبری اجرایی شود عنوان کرد: همه ما تابع محض مقام معظم رهبری هستیم.

انتهای پیام/ ی

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon