جلیلی: نباید یک تیم خاص برای همه تصمیم بگیرد/ باید درمقابل رانت‌خواری و تبعیض مقاومت کنیم

جلیلی: نباید یک تیم خاص برای همه تصمیم بگیرد/ باید درمقابل رانت‌خواری و تبعیض مقاومت کنیم

خبرگزاری تسنیم: کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: جای آنکه تسهیلات را در اختیار برخی از دلالان قرار دهیم، باید آن را در اختیار کشاورزان قرار دهیم که اگر این کار را انجام دهیم، مشکل تولید به راحتی حل خواهد شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، سعید جلیلی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری امشب در جمع مردم شهرستان ورامین با اشاره به قیام امام خمینی در سال 42 گفت: امام در سال 42 هیچ حزبی نداشت اما دو عنصر مهم را بر مبنای اسلام ناب و اندیشه دینی مورد توجه قرار داد و تجمیع این دو عنصر که اسلام و مردم بودند، باعث پیروزی انقلاب شد.

وی خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) مردم را باور داشت و می‌دانست اگر ظرفیت توده‌های مردم آزاد شود، به پیروزی خواهند رسید.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه دنیا از رژیم طاغوت حمایت می‌کرد، افزود: ‌امام توانست با قدرت اسلام و حمایت مردم انقلاب را به پیروزی برساند و بعد از 1400 سال جریان اسلام توانست حکومت شاه را سرنگون کند.

جلیلی با بیان اینکه دشمنان نظام اسلامی بیکار ننشسته‌اند و تمام تلاش خود را برای مقابله با انقلاب به کار بسته‌اند، اظهار داشت: تمام دنیا در جنگ ایران و عراق سمت صدام را گرفتند اما با این حال با دو عنصر اسلام و مردم توانستیم مقابل آنها بایستیم به طوری که در همان ابتدای جنگ امام خمینی(ره) فرمودند صدام و آمریکا هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند.

وی در ادامه سخنانش با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران از ظرفیت بزرگی برخوردار است، جوانان را یکی از ظرفیت‌های مهم عنوان کرد و گفت: ظرفیت شما جوانان بسیجی باعث شده است که ما به پیشرفت‌های خوبی دست یابیم و پیشرفت‌های امروز باعث شده ‌که تمامی کشورها ایران را به  عنوان یک قدرت منطقه‌ای بشناسند.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در ادامه این سوال را مطرح کرد که آیا دو عنصر اسلام و مردم فقط در دوران جنگ به کار می‌آید، گفت: خیر. عمیقاً باور دارم بسیاری از مشکلات دیگر با همین دو عنصر قابل حل است. اگر می‌خواهیم حماسه سیاسی و اقتصادی خلق کنیم، باید این دو عنصر در کنار هم قرار بگیرند.

جلیلی  در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر اینکه دستگاه‌های دولتی نباید موانعی را برای مردم ایجاد کنند، بلکه باید به آنها کمک کنند، اظهار داشت: ما از ظرفیت‌های طبیعی و انسانی خوبی برخوردار هستیم و می‌توانیم از این ظرفیت‌ها به خوبی استفاده کنیم‌ البته باید به مردم نیز اعتماد کنیم؛ به جای آنکه تسهیلات را در اختیار برخی از دلالان قرار دهیم، باید آن را در اختیار کشاورزان قرار دهیم که اگر این کار را انجام دهیم، مشکل تولید به راحتی حل خواهد شد؛ معتقدم این دستگاه‌های دولتی هستند که باید به سراغ مردم بروند.

وی با تاکید بر اینکه زنجیر‌هایی که به پای دستگاه‌های دولتی بسته شده است, باید باز شود، گفت: برای اینکه حماسه اقتصادی در کشور شکل بگیرد، باید از کشاورزی و تولید حمایت کنیم و جلوی مفاسد اقتصادی را بگیریم.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه از من سوال می‌شود که آیا تیم دارم یا نه، اظهار داشت: در پاسخ به این سوال باید یادآور شویم که ‌وقتی جوانان به جبهه می‌رفتند، آیا ما از آنها سوال می‌کردیم که در آنجا چه مسئولیتی دارند؟ در دوران دفاع مقدس به خوبی از ظرفیت رزمندگان استفاده می‌شد و آنها نیز ظرفیت‌های خود را به خوبی نشان می‌دادند.

جلیلی در عین حال تاکید کرد: نباید فقط یک تیم خاص برای همه تصمیم بگیرد بلکه معتقدم باید از تمامی ظرفیت‌ها در گوشه و کنار کشور استفاده کرد، ضمن آنکه یکی از مشکلات ما در عرصه مدیریت آن است که مدیران براساس نگاه‌های جناحی فعالیت می‌کنند و این باعث می‌شود ‌حاشیه‌هایی را به وجود آورند لذا برای آنکه مشکلات کنونی را حل کنیم، نیاز به مدیران انقلابی داریم؛ مدیرانی که براساس شایستگی انتخاب شوند.

وی افزود: مدیران ما نباید فقط به دنبال فایده باشند بلکه باید هزینه هم بدهند‌. ما هزینه‌های زیادی در دوران دفاع مقدس پرداخت کردیم و همین هزینه‌ها باعث شد که پیروز شویم.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری اضافه کرد: برای اینکه حماسه اقتصادی شکل بگیرد، باید کسانی بر سر کار بیایند که با روحیه کار کنند و بر گفتمان اسلام، مقاومت و پیشرفت تاکید کنند؛ مقاومت فقط در عرصه سیاست خارجی نیست بلکه برای ما مقاومت در برابر رانت‌خواری و تبعیض مهم است.

جلیلی تاکید کرد: ما می‌توانیم مدیریت انقلابی را در داخل سازمان‌های اداری بیاوریم تا این دولت باشد که به سراغ مردم برود که اگر این رویه دنبال شود، موفقیت‌های ما بیشتر خواهد شد.

وی با بیان اینکه علی‌رغم کم و کاستی‌هایی که داریم، توانسته‌ایم به پیروزی‌های خوبی دست یابیم، خطاب به مردم ورامین گفت: امروز پشت خیمه‌های دشمن هستیم و با استفاده از دو عنصر اسلام و مردم می‌توانیم به پیروزی‌های بیشتری دست یابیم.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در پایان سخنانش با بیان اینکه حماسه اقتصادی بعد از 24 خرداد شکل خواهد گرفت، افزود: هر برادری که با رای شما مردم به عنوان رئیس جمهور انتخاب شد، باید از فردای 24 خردادماه حماسه اقتصادی را با نگاه اسلام ناب و برگرفته از رهنمودهای مقام معظم رهبری دنبال کند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon