پس از "نه" پاکستان، عربستان در تکاپوی جلب رضایت مصر

پس از "نه" پاکستان، عربستان در تکاپوی جلب رضایت مصر

خبرگزاری تسنیم: منابع سعودی اعلام کردند که پس از مخالفت پاکستان با مشارکت این کشور در جنگ علیه یمن، محمدبن سلمان تصمیم دارد به شروط مصر برای ارسال نیرو به یمن تن دهد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، مخالف سعودی معروف به مجتهد که اخبار پشت‌پرده خاندان پادشاهی را افشا می کند، پس از اعلام عدم مشارکت پاکستان در حمله به یمن با انتشار مطلبی فاش کرده است که محمدبن سلمان در پی رد مشارکت پاکستان در حمله به یمن با جدیت در پی اجرایی کردن شروط مصر برای ارسال نیروهای زمینی و پرداخت کردن مبالغ مالی درخواست شده از سوی السیسی است.

روزنامه القدس العربی پیش از این فاش کرد که مصر برای مشارکت در حمله به یمن از کشورهای عربی درخواست رشوه‌ای 200میلیارد دلاری کرده است.

صبح امروز (جمعه) مجلس پاکستان در یک رأی‌گیری با پیوستن به ائتلاف سعودی علیه یمن مخالفت کرده و خواستار حل مسالمت‌آمیز بحران دراین‌باره شد. نمایندگان مجلس پاکستان در این رأی‌گیری خواستار بی‌طرفی دولت این کشور در موضوع یمن شدند.

این درحالی است که «صدقی صبحی» وزیر دفاع مصر، دیروز در دیدار با «محمدبن سلمان» وزیر دفاع عربستان سعودی درخصوص «مشارکت مصر در ائتلاف نظامی با هدف آنچه سرکوب گروه "الحوثی‌ها" در یمن و حمایت از مشروعیت سیاسی در این کشور» خوانده شد، رایزنی کردند.

مصر از اعضای ائتلاف عربی به‌سرکردگی عربستان سعودی است که از حدود 2 هفته پیش حملات هوایی وحشیانه‌ای را علیه یمنی‌ها در صنعا و دیگر مناطق آغاز کرده است.

انتهای پیام/ر*1

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان