میزان اعتبار برای خسارت گرد و خاک به کشاورزان افزایش یابد


میزان اعتبار برای خسارت گرد و خاک به کشاورزان افزایش یابد

خبرگزاری تسنیم: نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه میزان اعتبار در نظر گرفته شده برای خسارت گرد و خاک به کشاورزان کفایت نمی‌کند، گفت: باید میزان اعتبار خسارت وارد شده افزایش پیدا کند.

سید شکر خدا موسوی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در اهواز، اظهار داشت: میزان اعتبار در نظر گرفته شده برای خسارت وارد شده ناشی از گرد و خاک به کشاورزان کفایت نمی‌کند و باید افزایش پیدا کند.

وی افزود: دولت، وزارت جهاد کشاورزی را مکلف به پرداخت این خسارت کرده است و در پیش نویس بسته حمایتی دولت درموضوع گرد و خاک مصوب شده است.

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی گفت: افزایش تخصیص آب تالاب هورالعظیم به 10 متر مکعب در ثانیه یکی از دیگر مصوبات حمایتی برای مقابله با ریزگرد‌ها در استان‌های غربی کشور است.

وی بیان کرد: در پیش نویس بسته حمایتی دولت از کشاورزی خوزستان تأمین آب مورد نیاز کشاورزان حوضه رودخانه کرخه جنوبی که شامل رودخانه هوفل و کرخه نور برای کشت در مناطق غرب اهواز آمده است.

موسوی با بیان اینکه اجرای طرح‌های بیابان زدایی در 200 هزار هکتار از طرح مصوب دولت نهم در پیش نویس حمایتی دولت مصوب شد، عنوان کرد: تأمین مالچ رایگان برای استفاده در اولویت غرب اهواز یکی دیگر از طرح‌های بیابان زدایی برای رفع موضوع گرد و خاک در خوزستان است.

وی با تأکید بر اینکه رفع معضل گرد و خاک به یک عزم ملی نیازمند است، اظهار داشت: کارگروه مقابله با ریزگرد‌ها در استان خوزستان با حضور همه دستگاه‌ها، سازمان‌ها و وزارت خانه‌ها با محوریت استاندار تشکیل نمی‌شود.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon