پیگیری‌ها برای راه‌اندازی پالایشگاه پلدختر ادامه دارد‌


پیگیری‌ها برای راه‌اندازی پالایشگاه پلدختر ادامه دارد‌

خبرگزاری تسنیم: استاندار لرستان گفت: پالایشگاه نفت پلدختر سا‌ل‌ها است که کلنگ زده شده و اجرای آن مطالبه عمومی مردم این شهرستان است.

هوشنگ بازوند در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در پلدختر، اظهار داشت: عملیات اجرایی ایستگاه پمپاژ دشت واشیان پلدختر از سال 83 آغاز شده ‌و تا‌کنون 80 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی با بیان این‌که 25 میلیارد ریال برای ایستگاه پمپاژ دشت واشیان پلدختر اختصاص یافته است، افزود: تا‌کنون 17 میلیارد ریال برای این ایستگاه هزینه شده و  برای خرید الکتروموتورهای این طرح به 15 میلیارد ریال نیاز است.

استاندار لرستان از عدم حساسیت و اراده کافی برخی مدیران برای تکمیل برخی طرح‌های شهرستان پلدختر که بیش از 11 سال از آغاز ساخت  آنها می‌گذرد، تصریح کرد: این مهم سبب شده که تکمیل طرح‌های آب‌رسانی کشاورزی این شهرستان طولانی شود.

وی عنوان کرد: فاز نخست ایستگاه پمپاژ دشت واشیان پلدختر  500 هکتار از زمین‌های دیم منطقه را به آبی تبدیل می‌کند و در فازهای بعدی 750هکتار دیگر از اراضی این منطقه به زیر آب خواهند رفت.

بازوند بیان کرد: در دولت تدبیر و امید مسئولیت داریم و تدبیر یعنی با اعتبار موجود به شکل مطلوب به مردم خدمات‌رسانی کنیم تا بذر امید در دل‌های آن‌ها جوانه و شعله‌ور شود.

وی به ایستگاه پمپاژ بن‌بازه چم‌مهر پلدختر اشاره و خاطر‌نشان کرد: عملیات اجرایی این ایستگاه در سال 1381 آغازشده و هم‌اکنون دارای 75 درصد پیشرفت فیزیکی بوده و 560 میلیارد ریال اعتبار برای این طرح هزینه شده است.

استاندار لرستان گفت: براساس قولی که مسئولان آب منطقه‌ای استان دادند، مقرر شد ایستگاه طرح آب‌رسانی چم‌مهر پلدختر، سال گذشته به بهره‌برداری برسد، اما راه‌اندازی این طرح به دلیل مشکل تأمین برق به تأخیر افتاد.

وی افزود: مشکل موجود بر سر راه ایستگاه پمپاژ چم‌مهر از طریق رایزنی با مدیرعامل برق باختر حل شد اما همچنان خبری از بهره‌برداری این طرح نیست.

بازوند اظهار داشت: اعتبار مورد نیاز برای تکمیل و اجرایی شبکه آبیاری ایستگاه پمپاژ چم‌مهر پلدختر 70 میلیارد ریال نیاز است تا بتوان یک هزار و 250هکتار از زمین‌های دیم منطقه را به آبی تبدیل کرد.

وی با بیان این‌که اجرای طرح و تکمیل پمپاژ آب‌رسانی چم‌مهر پلدختر نیازمند اعتبار بسیار است، عنوان کرد: قصد داریم تا هفته دولت امسال با انتقال آب به وسیله خطوط T شکل، آب را به صورت ثقلی به زمین‌های کشاورزی هدایت کنیم .

استاندار لرستان به ایستگاه پمپاژ دشت جایدر پلدختر نیز اشاره کرد و گفت: عملیات اجرایی آن از سال 1388 آغاز شده و تا‌کنون 38 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و 140میلیارد ریال برای این طرح هزینه شده است.

وی تصریح کرد: در مورد پمپاژ دشت جایدرپلدختر آب منطقه‌ای، از طریق معاونت عمرانی استانداری استان این طرح را فازبندی کند و ظرف مدت زمانی 10 روز نتیجه را به استانداری اعلام کند.

بازوند بیان کرد: با بهره‌برداری از طرح دشت جایدر پلدختر تحول عظیمی در بخش کشاورزی شهرستان ایجاد می‌شود و میزان تولیدات کشاورزی و دامی افزایش قابل توجهی پیدا می‌کند.

استاندار لرستان اظهار داشت: پالایشگاه نفت پلدختر سال ها است که کلنگ زده شده و اجرای آن مطالبه عمومی مردم این شهرستان است و ما این پروژه را به قرارگاه خاتم الانبیا و قرارگاه قائم پیشنهاد داده‌ایم.

وی افزود: راه اندازی پالایشگاه پلدختر خیلی از مشکلات این شهرستان را برطرف می‌کند و تمام تلاش ما دعوت بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در این پروژه است.

انتهای پیام/ ی

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon