ورود ۱۱ محموله ناشران خارجی به نمایشگاه کتاب و آغاز فعالیت کمیته نظارت محتوایی بین‌الملل


ورود 11 محموله ناشران خارجی به نمایشگاه کتاب و آغاز فعالیت کمیته نظارت محتوایی بین‌الملل

خبرگزاری تسنیم: قائم مقام نمایشگاه کتاب تهران از ورود ۱۱ محموله بار ناشران خارجی به سالن گمرک نمایشگاه خبر داد و گفت:‌ کمیته نظارت محتوایی بین‌الملل فعالیت خود را آغاز کرده و در حالی بررسی کتاب‌ها است.

امیر مسعود شهرام‌نیا، قائم مقام بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم،‌ از ورود 11 محموله بار ناشران خارجی به نمایشگاه کتاب تهران خبر داد و گفت: این 11 محموله بیش از 60 درصد فضای سالن گمرک را اشغال کرده است‌، تاکنون حجم عمده‌ای از بار ناشران عربی وارد شده و ناشران اروپایی نیز در حال ورود است. هم‌چنین بررسی اولیه عناوین کتاب‌ها نشان می‌دهد که در بخش خارجی تنوع موضوعی و تعدادی کتاب‌ها بیشتر از سال‌های گذشته خواهد بود.

وی از آغاز فعالیت کمیته نظارت محتوایی در بخش بین‌الملل خبر داد و گفت‌: بررسی اولیه مکانیکی است و به  تطبیق کتاب‌های ارسال شده و لیست‌ها ناشران اختصاص دارد‌، مرحله دوم که کارشناسی‌تر است‌،بررسی دقیق محتوای کتاب‌هاست تا کتابی مخل منافع ملی و اسلامی ما ارائه نشود.

ظرف 48 ساعت آینده تشکل‌های نشر باید نسبت به تفکیک متراژ‌ها اقدام کنند

شهرام‌نیا تصریح کرد:‌ خوشبختانه کار سازه‌های نمایشگاهی که تا اواخر فروردین باید تمام می‌شد. اکنون به اتمام رسیده است،‌ نصب چادرها با چند روز تاخیر انجام می‌شود،‌ تا در بارندگی‌ها کمتر آسیب بببند، ظرف 48 ساعت آینده تشکل‌های نشر باید نسبت به تفکیک متراژ‌ها اقدام کنند.

تا پایان هفته جانمایی‌ها را  به ناشران اعلام خواهیم کرد

وی با اشاره به متراژ 7 هزار متری ناشران کودک و نوجوان گفت:‌ تاکنون انجمن ناشران کودک و نوجوان و انجمن ناشران دانشگاهی کار ترخیص متراژ را انجام داده‌اند و نقشه‌های داخلی این سالن‌ها تا چند روز دیگر آماده خواهد شد،‌ پس از آن پارتیشن‌بندی داخلی آغاز شده و تا پایان هفته جانمایی‌ها را  به ناشران اعلام خواهیم کرد. جانمایی و متراژ سالن ناشران عمومی و دیگر سالن‌هال نیز تا اواخر هفته آینده به ناشران اعلام می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
triboon
گوشتیران
رایتل
مادیران