خدمات دندانپزشکی افراد زیر ۱۴ سال تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرد


خدمات دندانپزشکی افراد زیر 14 سال تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرد

خبرگزاری تسنیم: نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی از اجرایی شدن طرح پوشش بیمه‌ای خدمات دندانپزشکی در سال جاری ویژه افراد زیر ۱۴ سال در کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از دامغان، عبدالرحمان رستمیان در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه این شهرستان با اشاره به اهمیت بحث بهداشت دهان و دندان در سلامت افراد جامعه بخصوص در افراد زیر 14 سال و کودکان و نوجوانان، اظهار داشت: امیدواریم با تحت پوشش بیمه قرار گرفتن این خدمات و ارائه برنامه‌های آموزشی لازم در کنار آن شاهد کاهش شاخص پوسیدگی دندان در کشور باشیم.

وی در تشریح دیگر نیازمند‌ی‌های حوزه بهداشت و درمان کشور و تلاش نمایندگان این کمیسیون مجلس در یاری رسانی به وزارت بهداشت جهت کاهش کاستی‌ها تصریح کرد: رجوع بیماران مبتلا به بیماری‌های خاص بالاخص بیماران سرطانی به مراکز درمانی پایتخت و کلان‌شهرها مشکلاتی را در پی دارد که با تمهیدات اندیشیده شده در آینده قریب به 100 مرکز رسیدگی به بیماران سرطانی در شهر‌های مختلف کشور و مراکز استان‌ها ایجاد خواهد شد.

شاخص تعداد پرستار در مراکز درمانی کشور پایین است

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی پایین بودن شاخص پرستاری در بیمارستان‌ها را یکی از مشکلات این حوزه برشمرد و افزود: در حال حاضر به ازای هر 10 تخت بیمارستانی 7 نیروی پرستاری داریم که این که این عدد باید به بیش از یک پرستار به ازای هر تخت برسد.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی کمبود بهیار در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، فاصله زیاد مهارتی بین بهداشت‌کاران و پرستاران و خلاء مسئولیتی بین این دو حرفه را موجب ایجاد مشکلاتی در ارائه خدمات به بیماران دانست و خاطر‌نشان کرد: جهت رفع این نیاز با هماهنگی‌ها و بحث‌های انجام شده به‌زودی پرورش بهیاران در دستور کار وزارت بهداشت و درمان قرار می‌گیرد.

کاهش 350 میلیون دلاری واردات دارو در سال 93

رستمیان با اشاره بیمه شدن هشت میلیون نفر از هموطنان با اجرای طرح بیمه همگانی به‌عنوان یکی از مترقی‌ترین برنامه‌های نظام سلامت کشور در سال گذشته و حرکت مجلس برای ارتقاء کیفیت و خدمات بیمه سلامت در سال جدید، گفت: حمایت و راهبری مجلس برای تحت پوشش بیمه پایه قرار دادن همه مردم کشورمان کار بزرگی بود که با همکاری انجام شد و امروز 98 درصد مردم کشورمان بیمه‌هستند.

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نظارت و حمایت مجلس و کمیسیون مربوطه از اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، تصریح کرد: تلاش‌های گسترده‌ای در این راستا با هدف تولید دارو و تجهیزات پزشکی مورد نیاز در داخل کشور انجام شده که کاهش 350 میلیون دلاری واردات دارو در سال 93 نسبت به سال پیش از آن از ثمرات این تلاش‌ها است.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon