دستکم ۱۲۰۰ تروریست در عملیات ارتش سوریه در قصیر کشته شدند

دستکم 1200 تروریست در عملیات ارتش سوریه در قصیر کشته شدند

خبرگزاری تسنیم: روزنامه لبنانی الاخبار در جدیدترین گزارش خود از سوریه ، اطلاعاتی از تحولات شهر قصیر ارائه کرده است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، روزنامه الاخبار لبنان در جدیدترین گزارش خود از سوریه اطلاعات جدیدی از تحولات شهر قصیر ارائه کرده است و نوشت: درگیری‌ها در قصیر حدود 16 روز به طول انجامیده است.

بنا بر این گزارش، عملیات اخیر ارتش، در نخستین ساعات صبح روز گذشته آغاز شد. رسانه‌های معارض سوری نیز تصاویر و اسامی 431 نفر از معارضان مسلح را که در این درگیری‌ها کشته شده‌اند منتشر کرده است.

معارضان، بسیاری از اجساد را نتوانستند به بیرون شهر منتقل کنند و بسیاری از کشته شده‌ها نیز که بعضا از خارجی‌ها هستند قابل شناسایی نیستند.

این روزنامه در ادامه به نقل از منابع آگاه خود اعلام کرد که در این درگیری‌ها تنها از میان عناصر "ارتش آزاد" بیش از 1200 نفر کشته شده اند.

الاخبار همچنین به نقل از منابع سوری گزارش داد که ارتش سوریه در این عملیات توانسته است حدود 1000 نفر از افراد مسلح را به اسارت بگیرد که در میان آنها افرادی از اتباع غیرسوری نیز دیده می شود.

این منابع می‌افزایند که در بین این افراد خارجی ، شبه‌نظامیانی از استرالیا و همچنین چچن نیز وجود داشته اند که عمدتا به عنوان تک‌تیرانداز در این منطقه فعالیت می‌کردند.

ارتش سوریه روز گذشته در بیانیه‌ای رسماً آزادسازی شهر قصیر از دست تروریست‌های مسلح را اعلام کرد و از ساکنان این شهر خواست به خانه‌های خود بازگردند.

انتهای پیام/ع

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت