معلمان نمونه استانی همدان تجلیل می‏‎شوند


معلمان نمونه استانی همدان تجلیل می‏‎شوند

خبرگزاری تسنیم: معاون پژوهش، برنامه‌‏ریزی و توسعه مدیریت انسانی اداره کل آموزش و پرورش استان همدان گفت: به مناسبت هفته بزرگداشت معلم، ۱۸ نفر از معلمان نمونه استانی و یک معلم نمونه کشوری تجلیل می‏‎شوند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، بهروز مهری ظهر امروز در نشست ستاد بزرگذاشت شهادت استاد فرزانه آیت‎الله مطهری و هفته گرامیداشت معلم اظهار داشت: آموزش از محورهای اصلی جایگاه معلم است در این راستا امسال آموزش‎های تخصصی ضمن خدمت مدیران و معلمان را مورد توجه قرار داده‏‎ایم.

وی با بیان اینکه میزان اعتبارات و دوره‏‎های آموزشی معلمان از نظر کمی و کیفی 97 درصد رشد نشان می‏‎دهد، افزود: هشت رویکرد جدید آموزشی ضمن خدمت برای معلمان شناسایی شده است و همچنین ارتقای مهارت معلم در آموزش نیروهای انسانی مورد توجه قرار دارد.

معاون پژوهش، برنامه‏‎ریزی و توسعه مدیریت انسانی اداره کل آموزش و پرورش استان همدان تصریح کرد: از آنجایی که آموزش و پرورش با کسری بودجه مواجه است در برگزاری برنامه‏‎های هفته بزرگداشت معلم با اجرای طرح‏‎های مشارکتی از ظرفیت مؤسسان خصوصی و سایر دستگاه‏‎های اجرایی بهره‏ برده‏‎ایم.

وی گفت: تجلیل از معلمان نمونه از برنامه‏‌های محوری هفته گرامیداشت معلم است در این راستا 3 هزار و 850 معلم متقاضی انتخاب به عنوان معلم نمونه بودند که در بررسی‎های انجام شده یک‏هزار و 697 نفر امتیازهای لازم را کسب کردند که از این تعداد 871 نفر زن و 826 نفر مرد بودند.

مهری با اشاره به اینکه داوری در بحث امتیازها توسط ستاد بزرگداشت معلم انجام می‏‌شود، عنوان کرد: در این راستا 348 نفر به عنوان معلم نمونه منطقه‎ای در استان همدان معرفی شدند که البته سقف و ظرفیت تعیین شده در این بخش 431 نفر بود که بسیاری از متقاضیان حداقل امتیاز را کسب نکردند.

وی با بیان اینکه 240 میلیون تومان اعتبار برای هفته بزرگداشت معلم در استان همدان پیش‏‎بینی شده است، افزود: همچنین از بین معلمان نمونه مناطق آموزشی 19 گانه استان همدان تعداد 18 نفر به عنوان معلم نمونه استانی و یک نفر معلم کشوری انتخاب شدند که در هفته بزرگداشت معلم در همایش ویژه‏‎ای مورد تجلیل قرار می‏‎گیرند.

معاون پژوهش، برنامه‏‎ریزی و توسعه مدیریت انسانی آموزش و پرورش استان همدان با اشاره به اینکه 10 کمیته تخصصی برنامه‌‏های ستاد بزرگداشت هفته معلم را ساماندهی می‏‎کنند، بیان کرد: برگزاری مسابقه نقاشی در مدارس ابتدائی با موضوع سپاس معلم، برگزاری مسابقات فوتسال بین معلمان مرد و والیبال زنان مدارس استثنائی و تجلیل از معلمان بازنشسته مدارس استثنائی و دیدار با امام جمعه و استاندار از دیگر برنامه‏‎های محوری این هفته است.

معاون تهذیب حوزه علمیه همدان نیز اظهار داشت: پرداخت معوقات معلمان بهترین هدیه برای بزرگداشت مقام معلم است چرا که معلمان در تأمین معشیت خود به سبب معوقات و مطالبات از آموزش و پرورش با مشکل مواجه هستند.

حجت‎الاسلام حجت‎اله کشوری افزود: باید نگرش‎های سیاسی و اجتماعی شهید مطهری مورد بررسی و تحلیل قرار گیرد و زمینه هر چه بیشتر آشنایی جوانان و نوجوانان این نسل و همچنین معلمان برای ارتقای دانش فکری فراهم شود.

وی گفت: 31 مدرسه امین در همدان وجود دارد که روحانیون مستقر روزانه پنج تا 6 ساعت را در مدارس حضور می‏‎یابد و در راستای امور قرآنی فعالیت می‎کنند که البته تعداد این مدارس تا پایان امسال به 70 مدرسه می‎‏رسد.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon