طرح رتبه‌بندی معلمان در مجلس بررسی می‌شود


طرح رتبه‌بندی معلمان در مجلس بررسی می‌شود

خبرگزاری تسنیم: نماینده مردم شهرستان‌های اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح رتبه‌بندی معلمان به مجلس رفته و در هفته جاری بررسی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، منصور حقیقت‌پور عصر امروز در دیدار مردمی با اهالی شهرستان اردبیل اظهار داشت: طرح رتبه‌بندی معلمان به مجلس رفته و در هفته جاری بررسی شده و پس از اجرا در اختیار دولت و وزارت آموزش‌ و پرورش قرار می‌گیرد تا اجرایی و عملیاتی شود.

وی با اشاره به تجمع‌های اخیر انجام شده توسط معلمان در نقاط مختلف در بیان مشکلات خود بیان کرد: این یک حرکت منطقی بوده تا بتوانند با طرح مشکلات و دغدغه‌های خود در صدد رفع آنها برآیند که در این زمینه دولت و مجلس خود را مکلف می‌دانند تا با همکاری و مشارکت بیشتر در راستای حل این مشکلات و نگرانی‌ها اقدامات عملی و اصولی را انجام دهند.

حقیقت‌پور تصریح کرد: نمایندگان مجلس برای ارتقای وضعیت معیشتی معلمان با درک مشکلات این قشر تلاش و جدیت می‌کنند و در بودجه سال 94 نیز اعتبارات مناسب و مطلوبی برای این امر اختصاص یافته تا بتوانیم در این حوزه شاهد رفع مشکلات معلمان فراتر از مشکلات مادی و معیشتی بوده و ارتقای جایگاه آنها را نیز شاهد باشیم.

نماینده مردم شهرستان‌های اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی تربیت شایسته و موثر دانش‌آموزان را در گرو حل مشکلات معلمان دانست و افزود: این قشر در جامعه از اهمیت و تاثیر بسیاری بالایی برخوردارند که رفع مشکلات مختلف آنها می‌تواند سبب توسعه و تعالی تربیتی، آموزشی و پرورشی دانش‌آموزان که نسل آینده نظام به شمار می‌روند، شود.

وی ارج نهادن به نقش و جایگاه معلمان را از وظایف اصلی در جامعه دانست و گفت: هرگونه هزینه‌کرد در حوزه تعلیم و تربیت دانش‌آموزان و رفع مشکلات در این حوزه یک سرمایه‌گذاری بلندمدت بوده چرا که نتیجه آن تربیت نیروی انسانی و تحویل آن به جامعه است.

حقیقت‌پور با انتقاد از وضعیت بیکاری در جامعه بیان کرد: متاسفانه در حال حاضر شاهد گسترش این مشکل در بین تحصیل‌کردگان فوق لیسانس و دکترا هستیم که این یک آسیب جدی در جامعه بوده چرا که با گسترش این امر مشکلات و مسائل مختلف در جامعه به وجود می‌آید که هر چه زودتر باید برای رفع این مشکل تمهیدات لازم اندیشیده شده و راهکارهای لازم ارائه شود تا اسباب نگرانی و دغدغه برای نسل آینده فراهم نشود.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon