دری نجف‌آبادی: کاهش زاد و ولد و جمعیت در ایران توطئه دشمن است


دری نجف‌آبادی: کاهش زاد و ولد و جمعیت در ایران توطئه دشمن است

خبرگزاری تسنیم: نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: به نظر می‏‌آید پشت قضیه کاهش زاد و ولد آمریکا و سازمان مللی‌ها هستند که به این مسئله دامن زدند، بنده در آن زمان که بحث کنترل جمعیت مطرح شد موافق نبودم و تأکید من روی تنظیم خانواده بود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، آیت الله قربانعلی دری نجف‌آبادی پیش از ظهر امروز در دیدار با هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی اراک، اظهار داشت: دولت تدبیر و امید توجه ویژه‌ای به این بخش داشته و اعتبارات ویژه‌ای نیز به این بخش اختصاص داده است، ارتقای سلامت و خدمات مایه امید و خیر و برکت است.

وی افزود: بهداشت و سلامت یک بحث استراتژیک برای جامعه ما است که می‎تواند تأثیرات منطقه‎ای و جهانی داشته باشد و باید به این موضوع به‌عنوان یک موضوع استراتژیک و مهم و به‌عنوان تکلیف نگاه کرد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: بهداشت و سلامت جزو مسائل حکومتی است و اساس آن حکومتی است، حکومت باید به بهداشت جامعه و سلامت خانواده برای کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت برنامه داشته باشد.

آیت الله دری نجف‌آبادی با اشاره به مسئولیت مجموعه بهداشت و سلامت استان گفت: مجموعه بهداشت و سلامت باید در مقابل همه آلودگی‌ها و انحرافات با تمام وجود احساس مسئولیت کند و برای رفع آنها سرمایه‎گذاری‌های لازم از قبیل نیروی انسانی، ساخت بیمارستان و تجهیز مراکز درمانی را با قوت و قدرت انجام دهد.

وی افزود: بهداشت مانند مسئله امنیت است که باید با امکانات داخلی تأمین شود، آموزش را می‎توان بخشی از آن را واگذار کرد اما سلامت را باید خود حکومت برای آن سرمایه‌گذاری کند، از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی درباره سلامت و بهداشت توجهات ویژه وجود داشت.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: امروز شرایط به‌طور نسبی بهتر شده و وزارت بهداشت و درمان باید همیشه آمادگی برخورد با ورود آلودگی‎ها را داشته باشد چرا که ما مرزهای بسیاری با دیگر کشورها داشته و خوشبختانه در سالیان گذشته کشور دچار بحران ویژه‎ای نشده است.

آیت الله دری نجف‌آبادی با اشاره به اهمیت بهداشت گفت: سلامت در سطح کلان تأمین شده و اکنون که در حال تدوین برنامه ششم توسعه کشور هستیم باید توجهات ویژه‌ای به این امر شود، برای حفظ و ارتقای سلامت جامعه باید از الآن تدبیر کرد، در درجه اول باید همه امکانات را در زمینه بهداشت جامعه بسیج کرد و باید این نکته را مورد توجه قرار دارد که هزینه بهداشت کمتر از درمان است زیرا در مان در برخی مواقع فایده ندارد.

وی افزود: بهداشت بسیار مهم است چه در سطح کشور چه در سطح استان باید استراتژی همه‌جانبه را در رابطه با بهداشت در نظر داشت، بهداشت گاهی روزمره و گاهی درازمدت است و باید برای درازمدت آن برنامه جامعی داشته باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: سلامت نسل‌ها از انحرافات اخلاقی، سلامت خانواده و سلامت فرزندان بسیار مهم است، یکی از مهمترین بخش‎های سلامت توجه به خانواده است چرا که سلامت خانواده در استان مرکزی دچار آسیب‌های فراوانی شده است.

آیت الله دری نجف‌آبادی با اشاره به آسیب‎های اجتماعی در استان مرکزی گفت: آمار طلاق در استان مرکزی بالاتر از میانگین کشور و حدود 4.7 درصد است، این آمار قابل قبول نیست.

وی افزود: باید روی سلامت خانواده‎ها کار کرد تا کمتر فروپاشی داشته باشیم، بحث بهداشت رسالت مقدس وزارت بهداشت است زیرا یکی از مسائل مهم، خانواده است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: یکی دیگر از مباحث مهم بحث زاد و ولد است که مقام معظم رهبری نیز تأکید ویژه‎ای داشته‌اند، در استان مرکزی بحث زاد و ولد منفی و حدود 0.9درصد و به زیر 1 درصد رسیده و نرخ باروری حدود 1.6 درصد است، باید این نرخ بالا رود.

آیت الله دری نجف‌آبادی با اشاره به نرخ رشد جمعیت در استان مرکزی گفت: در سیستان و بلوچستان نرخ رشد جمعیت 3.4 درصد و در استان مرکزی زیر 1 درصد است، این مسئله در آینده به امنیت ملی هم آسیب می‌‏زند و باید نرخ رشد جمعیت استان مثبت شود، جمعیت به‌سوی پیری درحال پیش‌روی است و با این نرخ رشد جمعیت، جمعیت فعلی را نمی‌توان حفظ کرد.

وی افزود: به نظر می‏‌آید پشت این قضیه آمریکا و سازمان مللی‌ها هستند که به این مسئله دامن زدند، بنده در آن زمان که بحث کنترل جمعیت مطرح شد موافق نبودم و تأکید من روی تنظیم خانواده بود.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: در زمینه ازدواج، کاهش سن ازدواج باید در استان تحول ایجاد شود، بحث اشتغال جوانان نیز دولتی نمی‎شود چرا که یکی از اشتباهات دولت گذشته سر کار آمدن 45هزار نفر بود، تخصصشان نیز کافی نبود.

آیت الله دری نجف‌آبادی با اشاره به اهمیت کیفیت در آموزش‌ها گفت: در آموزش به کیفیت عنایت داشته باشید و برای آن سرمایه‎گذاری کنید، روی انگیزه‎های اخلاقی، دینی و اعتقادی کار کنید، نیت‎های صادق و انگیز‌ه‌های قوی داشتن بسیار مهم است، در بخش فرهنگی نیز سرمایه‌‏گذاری کنید.

وی افزود: ساخت بیمارستان ولی‌عصر(عج) و آیت الله خوانساری از واجبات است، جابه‎جایی بخشی از اورژانس ولی‌عصر(عج) به بیمارستان امیرالمؤمنین(ع) کار بسیار خوبی است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: ساخت اورژانس بین‌راهی در ورودی‎های اراک بسیار کار پسندیده‎ای است که اگر انجام شود بسیار خوب است زیرا اورژانس ولی‌عصر(عج) ظرفیت پذیرش این‌همه مراجعه کننده را ندارد.

آیت الله دری نجف‌آبادی با اشاره به اهمیت رعایت بهداشت در تهیه و تولید مواد غذایی گفت: در بحث غذا و آذوقه مردم نیز باید توجه جدی شود زیرا برخی از بیماری‎ها به‌سبب تغذیه‎های ناسالم است، تولیدات کشاورزی باید شرایط لازم برای تأمین سلامت و بهداشت جامعه را داشته و مجموعه علوم پزشکی استان مرکزی با همکاری جهاد کشاورزی بر نحوه تولید محصولات غذایی نظارت مستقیم داشته باشد.

انتهای پیام/ی*

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon