میهمان ناخوانده مصلی؛ یک چالش جدید در شبستان نمایشگاه کتاب


میهمان ناخوانده مصلی؛ یک چالش جدید در شبستان نمایشگاه کتاب

خبرگزاری تسنیم: در حالی که مصلی تهران محل برگزاری نمایشگاه کتاب تهران از اسفند سال گذشته در اختیار مسئولان نمایشگاه برای آماده‌‌سازی است،‌ قرار است نمایشگاه تکنولوژی و مصالح ساختمانی چند روز پیش از آغاز به کار نمایشگاه کتاب میهمان شبستان شود.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم،‌ این روزها مسئولان برگزارکننده بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با یک چالش جدی روبرو شده‌اند‌، این چالش به برگزاری نمایشگاه تکنولوژی ساختمان و صنایع وابسته مربوط است که از 4 الی 9 اردیبهشت قرار است در شبستان مصلی یعنی محل استقرار ناشران عمومی بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برگزار شود.

برگزاری نمایشگاه آن هم درست چند روز مانده به افتتاح نمایشگاه کتاب تهران تبدیل به معضلی شده است که برنامه‌ریزان نمایشگاه باید برای رفع آن چاره‌ای بیاندیشند،‌ چرا که اگر قرار باشد به سنت هر ساله و طبق برنامه چند روزی پیش از آغاز به کار نمایشگاه غرفه‌ها تحویل ناشران داده شود،‌ باید سازه‌های لازم را ایجاد کرده و سالن شبستان مصلی آماده باشد.

بنا به گفته امیرمسعود شهرام‌نیا قائم مقام نمایشگاه کتاب تهران مذاکره با مسئولان مصلی تهران برای انتقال نمایشگاه تکنولوژی و مصالح ساختمانی به ضلع جنوبی مصلی و یا تغییر تاریخ نمایشگاه تکنولوژی و مصالح ساختمانی آغاز شده است. در صورتیکه هیچ یک از این دو اتفاق رخ ندهد‌، مدیران نمایشگاه کتاب به شرطی شبستان را در اختیار نمایشگاه دیگر قرار خواهند داد که تا قبل از 8 اردیبهشت نمایشگاه تکنولوژی و مصالح ساختمانی به اتمام برسد.

با توجه به اینکه نمایشگاه تکنولوژی و مصالح ساختمانی چیزی بیش از 40 درصد فضای شبستان مصلی را اشغال می‌‌کند،‌ اگر هم تا قبل از 8 اردیبهشت به پایان برسد،‌ باز هم تخلیه شبستان و برپایی سازه‌ها و غرفه‌ها ناشران چند روزی طول خواهد کشید و این امر ممکن است روند آمادگی ناشران پیش از افتتاح نمایشگاه را با اندکی مشکل روبرو کند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
triboon
گوشتیران
رایتل
مادیران