برگزاری ششمین دوره آموزش کتابدار به میزبانی استان هرمزگان


برگزاری ششمین دوره آموزش کتابدار به میزبانی استان هرمزگان

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل منابع نهاد کتابخانه های عمومی کشور از برگزاری ششمین دوره آموزشی مشاوره کتابدار با حضور ۱۵۰ کتابدار از استان های کرمان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم،‌ علی رمضانی، مدیرکل منابع نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، گفت: ششمین دوره کارگاه‌های آموزشی مشاوره کتابدار از 31 فروردین تا 3 اردیبهشت‌ماه به میزبانی شهر بندرعباس برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اساتید و سرفصل‌های مشترک این دوره با دوره‌های قبل افزود: کارگاه‌های این دوره با حضور 150 کتابدار از استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان، به میزبانی استان هرمزگان برگزار خواهد شد.

رمضانی اضافه کرد: دوره‌های آموزش مشاوره کتابدار در ماه‌های اخیر به شکلی منظم و متوالی برگزار شده و انتظار می‌رود تا اواسط امسال، همه استان‌های کشور از آموزش‌های کارگاهی این دوره‌ها بهره‌مند شده باشند.

وی با تأکید بر بازخورد مثبت برگزاری این کارگاه‌های آموزشی در میان کتابداران، تصریح کرد: ایمیل‌ها، نامه‌ها و پیام‌های تشکری که پس از برگزاری هر دوره از سوی کتابداران سراسر کشور به مجموعه نهاد و دبیرکل فرستاده می‌شود، حاکی از رضایت شرکت‌کنندگان از حضور در این کارگاه‌ها است.

مدیرکل منابع نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور استقبال کتابداران از برگزاری مداوم این دوره‌ها را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: به نظر می‌رسد این کارگاه‌ها توانسته پاسخی مناسب به گوشه‌ای از نیازهای آموزشی در جهت به روز شدن خدمات کتابخانه‌ای کشور باشد.

وی با اشاره به اینکه برگزاری دوره‌های آموزش کتابدار، تنها بخشی از برنامه معاونت توسعه کتابخانه‌ها و کتابخوانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور برای افزایش سرانه مطالعه در کشور است، تصریح کرد: برنامه‌ها و بسته‌های آموزشی متنوعی با هدف رشد و به روزرسانی خدمات فرهنگی کتابداران و کتابخانه‌ها توسط معاونت توسعه کتابخانه‌ها و کتابخوانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، پیش‌بینی شده که در دوره‌های بعد به متقاضیان ارائه خواهد شد.

مراسم افتتاحیه ششمین دوره آموزش مشاوره کتابدار با حضور مسئولان نهادی و استانی، همچنین جمعی از اساتید کتابداری و کتابداران، صبح روز دوشنبه 31 فروردین‌ماه در سالن اجتماعات ساختمان استانداری هرمزگان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
triboon
گوشتیران
رایتل
مادیران