۲۰۰۰ میلیارد تومان در بازسازی عتبات عالیات سرمایه‌گذاری شد


2000 میلیارد تومان در بازسازی عتبات عالیات سرمایه‌گذاری شد

خبرگزاری تسنیم: رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور گفت: از زمان تاسیس این ستاد در سال ۸۱ تاکنون، برای بازسازی عتبات عالیات ۲ هزار میلیارد تومان با مشارکت همه جانبه مردم متدین سرمایه‌گذاری شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، حسن پلارک صبح امروز در نشست با استاندار بوشهر با بیان اینکه ستاد بازسازی نقش مهم و تاثیرگذاری در طراحی و اجرای حرم امامان معصوم(ع) داشته است اظهار داشت: حرم‌های امامان و ائمه اطهار(ع) در نجف، سامرا و کربلا وضعیت نامناسبی داشتند که در شان ائمه(ع) نبود که ستاد بازسای نقش مهم و تاثیرگذاری در بازساری این مکان‌های مذهبی داشت.

وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی ویژه‌ای برای بازسازی حرم ائمه اطهار(ع) شده تصریح کرد: برای بازسازی عتبات عالیات پس از برنامه‌ریزی طرح جامعی در این زمینه طراحی و تدوین شد.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور به بازسازی حرم مطهر حضرت امیرالمومنین(ع) پرداخت و گفت: با تدوین طرح جامع در بازسازی حرم مطهر حضرت امیرالمومنین(ع) به شعاع 20 متر این طرح در زمینی به مساحت 11 هزار مترمربع اجرا شد.

پلارک، با بیان اینکه بزرگترین پروژه مذهبی جهان در نجف اشرف اجرا شد گفت: این پروژه با زیربنای 220 هزار مترمربع از سال 1391 آغاز شد که 70 درصد آن بخش زیارتی است و تا یکسال آینده به اتمام می‌رسد.

وی، با اشاره به بازسازی عتبات عالیات در سامرا گفت: پس از انفجار در سامرا، بازسازی حرم آغاز و طرح آن به شکل زیبا طراحی و اجرا شد که طرح توسعه آن در دست اجرا است.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور با اشاره به اینکه تاکنون 2 هزار میلیارد تومان در بازسازی عتبات عالیات سرمایه گذاری شده خاطرنشان کرد: از زمان تاسیس این ستاد در سال 81 تاکنون، برای بازسازی عتبات عالیات 2 هزار میلیارد تومان با مشارکت همه جانبه مردم متدین سرمایه‌گذاری شده است.

پلارک با اشاره به اینکه در 11 سال گذشته برای بازسازی عتبات عالیات یک‌هزار و 300 میلیارد تومان طرح برنامه‌ریزی شده بیان کرد: در این مدت به ارزش یک‌هزار و300 میلیارد تومان طرح بازسازی عتبات عالیات تکمیل و به بهره‌برداری رسیده است.

وی، با اشاره به اجرای طرح‌های اجرا شده تصریح کرد: در 11 سال گذشته صحن حضرت زهرا(س)، طرح توسعه حرم علوی در نجف اشرف، گنبدهای امامان معصوم(ع)، طلاکاری گنبد مطهر و بازسازی کامل سامرا و بقعه حضرت سیدالشهدا (ع) در کربلا، نجف اشرف، سامرا و کاظمین اجرا شده است.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور با اشاره به ساخت ضریح خیمه‌گاه حضرت ابوالفضل (ع ) در بوشهر گفت: ساخت ضریح خیمه‌گاه حضرت عباس(ع) در بوشهر مراحل پایانی آن می‌گذارند که به‌زودی تکمیل و برای نصب منتقل می‌شود.

پلارک بیان کرد: مردم استان بوشهر با کمک‌رسانی برای ساخت و زیارت این ضریح عشق و علاقه خود را به خاندان رسول اکرم(ص) نشان داده‌اند به‌گونه‌ای که تاکنون 4 میلیارد تومان بودجه آن تامین شده است.

انتهای پیام/ ر

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon