سیستم ارزیابی الکترونیکی در دانشگاه شیراز راه‌اندازی شد


سیستم ارزیابی الکترونیکی در دانشگاه شیراز راه‌اندازی شد

خبرگزاری تسنیم: مدیر دفتر نظارت و ارزشیابی دانشگاه شیراز از راه‌اندازی سیستم ارزیابی الکترونیک در دانشگاه شیراز خبر داد و گفت: این شیوه ارزیابی سبب ارتقاء کیفی آموزش در دانشگاه شیراز می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، بابک شمشیری صبح امروز در نشست خبری اظهار داشت: رویکرد دفتر نظارت و ارزیابی دانشگاه شیراز در سال 94 ارتقاء کیفی امور آموزشی از طریق نظارت است و راه‌اندازی سیستم ارزیابی الکترونیکی در دانشگاه این امر را تسهیل می‌کند.

وی با بیان اینکه امسال تمامی مراکز آموزش عالی استان تحت نظارت و ارزیابی قرار می‌گیرند، گفت: امسال پایگاه استنادی جهان اسلام، مرکز علوم منطقه‌ای، پارک علم و فناوری و دانشگاه فرهنگیان تحت نظارت قرار می‌گیرند.

مدیر دفتر نظارت دانشگاه شیراز افزود: امسال دفتر نظارت سیاست‌های تشویقی را برای ایجاد رقابت سالم میان دانشگاه‌ها در نظر گرفته و براساس شاخص‌ها و ملاک‌های موجود هر سال یک مرکز را به عنوان مرکز آموزشی برتر معرفی می‌کند.

شمشیری با بیان اینکه الزام به استانداردها ملاک انتخاب است، خاطرنشان کرد: فعالیت‌های پژوهشی، فضای فیزیکی، فعالیت‌های فرهنگی، میزان شکایات و غیره از جمله شاخص‌های مطرح برای انتخاب یک مرکز است.

وی تصریح کرد: در سال گذشته مرکز دولتی برتر واجد شرایط نشد و در میان دیگر مراکز دانشگاه آزاد واحد استهبان، دانشگاه پیام نور شیراز، مرکز جامع علمی کاربردی مخابرات راه دور و مرکز غیردولتی غیرانتفاعی زند به عنوان بهترین مراکز معرفی شدند.

مدیر دفتر نظارت دانشگاه شیراز درباره کمبود فضای آموزشی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی گفت: کمبود فضای آموزشی یکی از مشکلات اصلی در تمامی مراکز آموزش عالی و دانشگاه‌ها است و راه حل این مشکل تجمیع دانشگاه‌ها یا ساخت شهرک دانشگاهی است.

شمشیری از تشکیل شورای توسعه بین‌الملل در دانشگاه شیراز خبر داد و افزود: هدف از این شورا اتخاذ و اجرای سیاست‌هایی است که سبب ارتقاء رتبه دانشگاه شیراز از نظر بین‌المللی می‌شود.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon