تسهیل ورود به بازار کار و اشتغال پایدار با مشاوره و هدایت مناسب

تسهیل ورود به بازار کار و اشتغال پایدار با مشاوره و هدایت مناسب

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان تهران مشاوره و هدایت مناسب اشتغال را موجب تسهیل ورود به بازار کار و اشتغال پایدار عنوان نمود و از مشاوره و هدایت شغلی بیش از ۶۶ هزار نفر ساعت کارآموزان و کارجویان تهرانی در سال گذشته خبر داد.

 حمیدرضا خانپور در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، هدایت هدفمند نیروی انسانی به بازار کار را ابزار مهم فرآیند ایجاد اشتغال دانست و افزود: ورود به دنیای کسب و کار وارد دوره‌ای از فرصتها و چالش‌های بزرگ شده است که نیاز به دانش، مهارت و ویژگیهای خاص دارد و مشاوره و هدایت شغلی می تواند با شناسایی و کشف استعداد و توانایی افراد و فرصت های دستیابی فرد به شغلی که برای او رضایت، موفقیت، سازگاری، انگیزش و پیشرفت را در بر داشته باشد، کمک کند.

وی با اشاره به مشاوره و هدایت شغلی 66 هزار و 385 نفر ساعت در استان تهران، افزود: در 31 مرکز ثابت دولتی سعی بر آن شده است که مشاوره و هدایت شغلی با توجه به استعدادها، امکانات، خصوصیات روانی و جسمی کارآموزان و کارجویان صورت گیرد.

به گفته مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان تهران بیش از 10 هزار نفر ساعت از کارآموزانی که در سال گذشته مهارت های فنی و حرفه ای را فراگرفته اند توسط کارشناسان مشاوره و هدایت شغلی مورد رهگیری اشتغال قرار گرفتند.

 خانپور گفت: مشاوره و هدایت شغلی بر اساس اطلاعات مربوط به مشاغل و اطلاعات مربوط به ویژگیها و استعدادهای فرد صورت می پذیرد تا مشخص گردد تا چه اندازه‌ای شرایط مربوط به یک حرفه با توانایی ها و ویژگیهای فرد مذکور سازگاری دارد و سپس به کارگاه های مراکز دولتی و یا آموزشگاه های فنی و حرفه ای آزاد فعال معرفی می گردند.

 انتهای پیام/1

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه