الگوهای مناسب تربیتی جایگزین ماهواره برای جوانان معرفی شود


الگوهای مناسب تربیتی جایگزین ماهواره برای جوانان معرفی شود

خبرگزاری تسنیم: امام جمعه اردبیل گفت: به جای استفاده از ماهواره باید الگوهای مناسب تربیتی و اخلاقی برای جوانان خود معرفی کنیم تا بتوانند راه سعادت خود را باز یابند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، آیت‌الله سیدحسن عاملی پیش از ظهر امروز  در آئین جشن میلاد کوثر در شهر نیر اظهار داشت: اغلب مشکلات موجود سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، اخلاقی و امنیتی در جامعه نشات‌گرفته از ماهواره و برنامه‌های مختلف آن بوده که در صدد تزلزل در بنیان خانواده‌ها هستند.

وی تصریح کرد: امروزه ماهواره با ورود به منازل خانواده‌های ایرانی سبب ترویج فرهنگ غلط و مبتذل غربی در بین آنها و به ویژه نوجوانان و جوانان شده که این امر تهدیدات و تبعات بسیار منفی را به دنبال دارد و باید خانواده‌ها مراقب این امر بوده و از ترویج این فرهنگ بیگانه جلوگیری کنند.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل بیان کرد: امروزه ماهواره به عنوان بمب اتم زمانه بوده که اگر نسبت به این امر کوتاهی شود می‌تواند بنیاد خانواده را از بین برده و در سطح جامعه نیز آسیب‌های بسیاری را به همراه داشته باشد که همکاری و تعامل مردم و مسئولان در زمینه عدم استفاده از برنامه‌های ماهواره‌ای راهکاری اساسی در این زمینه است.

عاملی با بیان اینکه برنامه‌های ماهواره‌ای برنامه تربیتی و آموزشی ندارد و تمامی برنامه‌های پحش شده در آن برای جوانان مسموم و مضر است، گفت: به جای استفاده از ماهواره باید الگوهای مناسب تربیتی و اخلاقی برای جوانان خود معرفی کنیم تا بتوانند راه سعادت خود را باز یابند.

امام جمعه اردبیل با اشاره به فضائل حضرت فاطمه زهرا(س) افزود:  برای اینکه بتوانیم زندگی اسلامی و معنوی را در خانواده‌ها شاهد باشیم باید سبک و سلوک حضرت زهرا(س) را در جامعه نهادینه کرده و این شخصیت بزرگ عالم اسلام را به عنوان الگویی مناسب برای جوانان معرفی کنیم.

وی با تاکید بر ترویج و نهادینه شدن سبک زندگی فاطمی در جامعه بیان کرد: ترویج عفاف و حجاب از جمله روش‌هایی است که با تاسی از این بانوی بزرگوار باید در جامعه گسترش یابد تا بتوانیم از این طریق جلوی بسیاری از مشکلات و آسیب‌های اجتماعی را بگیریم.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری گفت: ترویج و اشاعه سبگ زندگی، سیره، مرام، تفکر و اهداف این بانوی بزرگ عالم اسلام از ضروریات جامعه امروزی بوده و با این روش می‌توانیم دینمان را با حضرت زهرا(س) ادا کنیم چرا که این بانوی دو عالم در تمامی عرصه‌های مختلف اجتماعی از جمله عفاف و حجاب، سبک زندگی، مدیریت، ولایت، سیاست و اخلاق و سایر عرصه‌ها حرفی برای گفتن دارد.

انتهای پیام/ ی

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon