ساخت بیمارستان ۱۲۰ تخت‌خوابی امام سجاد (ع) در کربلا پایان یافت


ساخت بیمارستان 120 تخت‌خوابی امام سجاد (ع) در کربلا پایان یافت

خبرگزاری تسنیم: جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور گفت: بیمارستان ۱۲۰ تختخوابی امام سجاد (ع) کربلا با زیربنای ۱۱ هزار مترمربع به پایان رسیده و در ماه‌های رجب یا شعبان افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، مسعود شوشتری ظهر امروز در گردهمایی مسئولان ستادهای بازسازی عتبات عالیایت استان‌های جنوبی کشور با بیان اینکه فعالیت‌های بازسازی عتبات عالیات با مشارکت همه جانبه مردم و مسئولان ادامه دارد اظهار داشت: 350 میلیارد تومان مردم کشورمان در امر باسازی عتبات عالیات مشارکت داشته‌اند.

جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور با اشاره به اینکه بزرگترین پروژه مذهبی جهان در حرم امیرالمومنین (ع) اجرا شده افزود: پروژه مذهبی جهان در نجف اشرف با زیربنای 220 هزار مترمربع که 70 درصد آن بخش زیارتی است تا یک‌سال آینده تکمیل می‌شود.

وی به توسعه حرم امیرالمومنین (ع) پرداخت و بیان کرد: این طرح با نام صحن فاطمه زهرا (س) از جمله مهم‌ترین پروژه‌های در دست اقدام در صحن حرم امیرالمومنین (ع) است.

شوشتری با بیان اینکه صحن فاطمه زهرا (س) 218 هزار مترمربع زیربنا دارد تصریح کرد: برای اجرای این پروژه که 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد بیش از 200 میلیارد تومان هزینه شده است.

وی با اشاره به اینکه صحن فاطمه زهرا (س) در حرم امیرالمومنین (ع) تا دو سال آینده مورد بهره‌برداری قرار گیرد تصریح کرد: با توجه به اینکه صحن امام علی (ع) کوچکترین صحن را در بین حرم‌ها دارد با اجرای پروژه صحن فاطمه زهرا (س) زمینه پذیرایی از زائران بیشتری فراهم می‌شود.

جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات کشوراز اجرای طرح توسعه صحن امام حسین (ع) خبرداد و گفت: این طرح با عنوان عقیله بنی هاشیم از جمله پروژه‌های ستاد بازسازی عتبات عالیات است که تا دو ماه آینده شروع می‌شود.

شوشتری، با بیان اینکه صحن عقیله بنی هاشم(ع) در سه طبقه اجرا می‌شود بیان کرد: این صحن در زمینی به مساحت چهار هکتار و 600 مترمربع با زیربنای160 هزار مترمربع زیربنا اجرا می‌شود.

وی با اشاره به ساخت بیمارستان 120 تختخوابی امام سجاد (ع) گفت: این طرح با زیربنای 11 هزار مترمربع در کربلا به پایان رسیده و در ماه‌های رجب یا شعبان برای خدمات رسانی به زائران افتتاح می‌شود.

جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات کشوربا بیان اینکه بزرگترین گنبد در شهر سامرا عراق طلا کاری شد گفت: گنبد امامین عسکریین(ع) در شهر سامرا به مساحت یک‌هزار و 200 مترمربع به عنوان بزرگترین گنبد در عراق طلا کاری شد.

انتهای پیام/ ر

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon