معرفی ناشران برگزیده سال ۹۳ با حضور رئیس جمهور


معرفی ناشران برگزیده سال 93 با حضور رئیس جمهور

خبرگزاری تسنیم: نخستین جلسه هیئت داوران انتخاب ناشر نمونه ۱۳۹۳ با ریاست همایون امیرزاده رئیس هیئت انتخاب ناشر نمونه سال روز سه‌شنبه، ۲۵ فروردین‌ماه، برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم،‌ امیرزاده مدیر کمیته انتخاب ناشر نمونه سال 93 درباره این جلسه گفت: این جلسه به منظور بررسی آیین‌نامه انتخاب ناشر نمونه سال 1393 برگزار شد و معیارهای انتخاب ناشر مورد بررسی و تبادل نظر میان اعضا قرار گرفت.

وی درباره زمان اعلام فهرست ناشران برتر سال 1393 گفت: همه ساله ناشران برتر روز افتتاحیه نمایشگاه در حضور رئیس جمهور و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی معرفی و تقدیر می‌شوند. با برگزاری جلسات و بررسی شرایط ناشران تلاش می‌شود تا در تاریخ معین ناشران برتر معرفی شوند.

بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از تاریخ 16 تا 26 اردیبهشت ماه 1394 در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

زیرساخت‌های نمایشگاه ارتقا یابد

سید ناصر اسحاقی، مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل درباره تأثیر نمایشگاه کتاب تهران بر میزان مطالعه و کتابخوانی گفت: نمایشگاه کتاب تهران جزو برنامه‌های اردیبهشت ماه خانواده‌های تهرانی شده و حتی افراد زیادی از شهرستان‌های مختلف به این نمایشگاه می‌آیند و از این رو نقش بسزایی در ارتقای فرهنگ کتابخوانی دارد.

 مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل با اشاره به نقش غیرقابل انکار نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در توسعه فرهنگی کشور اظهار کرد: بدون شک برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران می‌تواند یکی از بزرگ‌ترین رویدادهای فرهنگی کشور باشد زیرا این نمایشگاه هر ساله به صورت مستمر برگزار می‌شود و عده زیادی برای آن برنامه‌ریزی می‌کنند. همچنین این نمایشگاه تاثیر بسزایی در ارتقای فرهنگ کتابخوانی و جذب کودکان و نوجوانان به کتاب و کتابخوانی دارد.

وی افزود: به شخصه معتقدم که نمایشگاه کتاب تهران در سال‌های گذشته رسالت فرهنگی خود را به بهترین شکل ممکن انجام داده است و حضور در این نمایشگاه جزء برنامه‌های اردیبهشت ماه خانواده‌های تهرانی شده و حتی افراد زیادی از شهرستان‌های مختلف به این نمایشگاه می‌آیند.

اسحاقی تعیین مکانی مشخص برای نمایشگاه را یکی از راه‌هایی دانست که باعث بهتر برگزار شدن نمایشگاه کتاب تهران می‌شود و در این خصوص بیان داشت: بحث مکان برگزاری نمایشگاه یکی از موضوعات و نکاتی است که سال‌هاست درباره آن صحبت می‌شود و این موضوع باید به دقت بررسی و حل شود.

وی ادامه داد: البته با برگزاری نمایشگاه کتاب تهران در مصلی حضرت امام خمینی (ره) مخالف نیستم، اما اگر قرار است این نمایشگاه در این مکان برگزار شود، باید زیرساخت‌ها ارتقا پیدا کند.

این مسئول فرهنگی در تشریح نقش این نمایشگاه در افزایش سرانه مطالعه گفت: نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تنها یکی از هزاران راهی است که می‌توان از طریق آن سرانه مطالعه را تغییر داد و کتاب را به سبد کالاهای مورد نیاز خانواده‌های ایرانی وارد کرد، اما چه خوب است که معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در کنار این نمایشگاه چند نمایشگاه تخصصی کتاب را نیز برگزار کند تا شاهد رونق حوزه نشر باشیم.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
triboon
گوشتیران
رایتل
مادیران