دوربین‌های کنترل سرعت خراسان شمالی افزایش می‌یابد

دوربین‌های کنترل سرعت خراسان شمالی افزایش می‌یابد

خبرگزاری تسنیم:مدیرکل حمل‌ونقل و پایانه‌های خراسان شمالی از افزایش تعداد دوربین‌های کنترل سرعت در محورهای خراسان شمالی خبر داد.

سعید سبحانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بجنورد اظهار داشت: هم‌اکنون 6 دوربین کنترل سرعت در محورهای خراسان شمالی وجود دارد و 6 دوربین کنترل سرعت نیز در محورهای این استان نصب است که فعلاً به سبب عدم اختصاص کد تخلف غیرفعال است.

سبحانی افزود: وزیر راه و شهرسازی نیز طی امسال دستور نصب یک هزار و 880 دوربین کنترل سرعت دیگر را در سطح کشور داده است.

وی بابیان اینکه هم‌اکنون 400 دوربین در سطح کشور نصب است افزود: با نصب این تعداد دوربین تمام راه‌های شریانی زیر نظر دوربین‌های کنترل سرعت قرار گیرد.

 مدیرکل حمل‌ونقل و پایانه‌های خراسان شمالی تصریح کرد: ما نیز با توجه به شرایط راه‌های استان خراسان شمالی تعداد 6 دوربین دیگر را درخواست داده‌ایم.

وی با اشاره به هزینه بالای نصب هر دوربین اظهار داشت: نصب هر یک از این دوربین‌ها حدود 90 میلیون تومان هزینه دارد که به سبب بالا بودن آن، اقدام به بیمه نمودن آن‌ها کردیم.

سبحانی خاطرنشان کرد: 21 دوربین نظارت تصویری نیز در محورهای استان وجود دارد که صرفاً برای مشاهده وضعیت جاده‌ها و کنترل و انجام اقدامات لازم از قبیل بررسی نرخ جریان ترافیک، پاک‌سازی راه، ریزش کوه و بررسی آن‌ها در شرایط نامساعد جوی استفاده می‌شود.

وی با اشاره به وجود 32 تردد شمار محورهای استان گفت: این دستگاه‌های تردد شمار در تمام ورودی‌ها و خروجی‌های محورهای شهرستان‌های استان نصب‌شده که هر 15 دقیقه اطلاعات آمار خودروهای ورودی و خروجی استان را اطلاع می‌دهند.

مدیرکل حمل‌ونقل و پایانه‌های خراسان شمالی افزود: بر اساس اطلاعاتی که توسط این دستگاه‌ها به دست رسیده سال گذشته 54 میلیون و 670 هزار تردد توسط دستگاه‌های تردد شمار در محورهای استان ثبت‌شده که پنج میلیون و 816 هزار تردد مربوط به خودروهایی بوده که از چهار معبر ورودی وارد استان شده‌اند.

وی تصریح کرد: بر اساس آمار تعداد تردد خودروها در سال گذشته نسبت به سال 92، 3 درصد افزایش‌یافته و ورودی خودروها به استان نیز هفت درصد افزایش پیداکرده است.

انتهای پیام/ ی

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon