تولید و پرورش بلدرچین در شهرستان دیر ۸۰ درصد کاهش یافت


تولید و پرورش بلدرچین در شهرستان دیر 80 درصد کاهش یافت

خبرگزاری تسنیم: مجری پرورش بلدرچین در استان بوشهر گفت: کارگاه پرورش بلدرچین ۲۰ هزار قطعه‌ای شهرستان دیر به سبب نبود کشتارگاه طیور، تولید و پرورش آن با ۸۰ درصد کاهش به سه هزار قطعه رسیده است.

احمد فخرائی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در دیر، با بیان اینکه کارگاه تولید بلدرچین در شهرستان دیر ارگانیگ است اظهار داشت: تولید بلدرچین در این کارگاه پرورشی به صورت ارگانیک است بگونه‌ای که سویا، ذرت و پودرماهی مواد تغذیه‌ای این جوجه‌ها هستند.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت تولید بلدرچین در کارگاه یاد شده در هر 45 روز 20 هزار قطعه است گفت: وجود کشتارگاه یکی از مهم‌ترین نیازهای اساسی کارگاه پرورش طیور است که به سبب نبود کشتارگاه در شهرستان دیر تولید بلدرچین از 20 هزارقطعه در هر دوره 45 روزه به 3 هزار قطعه کاهش یافته است.

مجری پرورش بلدرچین در استان بوشهر با اشاره به اینکه نخستین تولید پرورش بلدرچین انجام شد گفت: اکنون بلدرچین‌ها به وزن 250 گرم برای عرضه به بازار رسیده که به سبب نبود کشتارگاه در کارگاه نگه‌داری می‌شود.

فخرائی افزود: هزینه نگه‌داری بلدرچین‌های موجود در کارگاه پرورشی روزانه 150 هزار تومان است که سبب ضرر و زیان شده است.

وی گفت: برای ایجاد کشتارگاه طیور در شهرستان دیر اقدامات اولیه انجام شده که در صورت عدم همکاری مسئولان ذیربط، زمان اجرای این طرح طولانی می‌شود.

مجری پرورش بلدرچین در استان بوشهر با بیان اینکه کارگاه تولید بلدرچین شهرستان دیر در قالب طرح‌های اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی ایجاد شده است گفت: در کارگاه پرورش بلدرچین سالانه 140 هزار قطعه جوجه و یک‌هزار و 800 تخم خوراکی تولید می‌شود.

فخرایی افزود: برای راه‌اندازی این کارگاه یک میلیارد و 100میلیون ریال سرمایه‌گذاری شده که زمینه اشتغال اهالی شهرستان دیر فراهم کرده است.

انتهای پیام/ ی

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon