دستگاه آب شیرین‌کن خورشیدی توسط دانشجویان پیام نور زنجان ساخته شد


دستگاه آب شیرین‌کن خورشیدی توسط دانشجویان پیام نور زنجان ساخته شد

خبرگزاری تسنیم: دانشجویان انجمن فیزیک دانشگاه پیام نور مرکز زنجان موفق به ساخت دستگاه آب شیرین کش خورشیدی شدند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان و به نقل از روابط عمومی دانشگاه پیام نور استان زنجان، الناز امیرخانلو از دانشجویان کارشناسی ارشد رشته فیزیک این دانشگاه با اعلام این خبر اظهار داشت: این دستگاه قادر به جداسازی املاح آب بوده و با نصب باطری می توان به وسیله این دستگاه برق تولید و ذخیره کرد.

این مبتکر زنجانی با اشاره به اینکه این دستگاه در مناطق روستایی به ویژه در مناطقی که دارای آب شور هستند از قبیل استان قم و خراسان کاربرد زیادی دارد، گفت: تولید فسفات با استفاده از این دستگاه کاربرد دیگر دستگاه آب شیرین کن به شمار می‌رود که در صنعت کاربرد زیادی داشته و در حال حاضر از کشورهای دیگر وارد می‌شود.

وی مهمترین هدف ساخت این دستگاه را کمک به شیرین کردن آب دریاچه ارومیه و بازگرداندن موجوداتی با نام آرتنی است که به گفته وی در آب‌های زیست می‌کنند و در کشاورزی و دامپروری کاربرد زیادی دارد که دریاچه ارومیه از مناطق غنی از زیستگاه این موجود به شمار می‌رود.

امیرخانلو با اشاره به اینکه با کمک این دستگاه از تبخیر شدن آب دریاچه ارومیه جلوگیری می‌شود، عنوان کرد: در تلاش برای ثبت این دستگاه بوده و برای استفاده و کاربردی کردن این دستگاه در حال حاضر با سازمان آب و فاضلاب استان زنجان وارد مذاکره شده است.

طراحی نرم افزار تقویم آنلاین، برپایی نمایشگاه عکس آزمایش‌های رشته فیزیک به سایر رشته‌های دانشگاهی، رویت هلال ماه با تلسکوپ رصد بارش شهابی و شمارش تعداد شهاب عبور کننده در یک ساعت، رویت دنباله دار و رصد دو مقارنه از جمله اقدامات وی در رشته فیزیک است.

لازم به ذکر است امیرخانلو سال گذشته به عنوان نفر برتر جشنواره حرکت وزارت علوم شناخته شد.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon