امکان دریافت اطلاعات ناشران یک‌هفته قبل از شروع نمایشگاه کتاب


امکان دریافت اطلاعات ناشران یک‌هفته قبل از شروع نمایشگاه کتاب

خبرگزاری تسنیم: مدیر کمیته اطلاع‌رسانی بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: علاقه‌مندان به نمایشگاه کتاب تهران می‌توانند اطلاعات مربوط به ناشران را یک هفته پیش از شروع نمایشگاه دریافت کنند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم،‌محمدحسین متولی، مدیر کمیته اطلاع‌رسانی نمایشگاه کتاب تهران، گفت: منتظر جانمایی ناشران در داخل فضای نمایشگاه هستیم تا بتوانیم هرچه زودتر اطلاعات نمایشگاه را در اختیار علاقه‌مندان به نمایشگاه کتاب قرار دهیم.

وی ادامه داد: با توجه به هماهنگی‌های انجام شده در پی آن هستیم تا اپلیکیشن اطلاع رسانی نمایشگاه کتاب تهران را راه‌اندازی کنیم تا بازدیدکنندگان بتوانند علاوه بر سایت نمایشگاه اطلاعات را از طریق اپلیکیشن نمایشگاه نیز مشاهده کنند. تمام تلاش ما این است که بازدیدکنندگان بتوانند اطلاعات نمایشگاه را یک هفته زودتر از شروع نمایشگاه و از طریق سایت و اپلیکیشن نمایشگاه دریافت کنند.

ضرورت برگزاری جشنواره مطالعه در کشور

فاطمه گودرزی، بازیگر سینما و تلویزیون معتقد است که برای پویایی حوزه نشر برگزاری نمایشگاه کتاب به تنهایی کافی نیست و باید به فکر برگزاری جشنواره مطالعه باشیم.متاسفانه سرانه مطالعه در کشور به شدت کاهش یافته، به همین منظور نمایشگاه کتاب تهران فرصت بسیار مناسبی است تا مردم با تازه‌های نشر آشنا شوند، اما برگزاری نمایشگاه کتاب به تنهایی کافی نیست و ما باید به فکر برگزاری جشنواره مطالعه باشیم.

وی افزود: متاسفانه عده‌ای با کتاب قهر هستند و حتی حاضر نیستند روزی چند صفحه مطالعه کنند که این موضوع بسیار بد است. منظور من از مطالعه خواندن یک کتاب 500 صفحه‌ای در یک روز نیست بلکه هر نفر با مطالعه روزی چند صفحه می‌تواند به افزایش آگاهی جامعه کمک کند.

گودرزی درباره راه‌های افزایش سرانه مطالعه گفت: در کشورهای اروپایی مردم تنها کتاب‌های تخصصی خود را نگهداری می‌کنند و کتاب‌های عمومی را پس از مطالعه در مکانی شلوغ مانند پارک‌ها یا وسایل حمل و نقل عمومی رها می‌کنند تا سایر افراد بدون پرداخت هزینه از این کتاب‌ها استفاده کنند.

وی ادامه داد: در صورتی که این حرکت در ایران نیز فرهنگ‌سازی شود می‌توانیم شاهد رونق کتاب و کتابخوانی در کشور باشیم. البته این موضوع تنها یکی از راه‌های افزایش سرانه مطالعه است زیرا راه‌های‌ مختلفی برای تشویق مردم به مطالعه وجود دارد.

گودرزی در بخش پایانی صحبت‌هایش اظهار کرد: بدون شک هر فردی برای اطلاع از علم روز نیاز به مطالعه دارد و من نیز از این قاعده مستثنی نیستم. امیدوارم شرایط به نحوی رغم بخورد که امسال نیز مانند سال‌های گدشته بتوانم از نمایشگاه کتاب تهران بازدید کنم.

بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از تاریخ 16 تا 26 اردیبهشت ماه 1394 در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
triboon
گوشتیران
رایتل
مادیران