افزایش تولید موجب ایجاد اشتغال‌ و کاهش قیمت‌ها می‌شود/ باید میراث‌دار شهدا باشیم نه میراث‌خوار

افزایش تولید موجب ایجاد اشتغال‌ و کاهش قیمت‌ها می‌شود/ باید میراث‌دار شهدا باشیم نه میراث‌خوار

خبرگزاری تسنیم: کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: ‌‌اگر با افزایش تولید کالاها افزایش یابد، همزمان اشتغال ایجاد می‌شود و قیمت‌ها نیز کاهش می‌یابد.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری تسنیم به اصفهان، سعید جلیلی کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری عصر امروز به زیارت گلزار شهدای تخته‌فولاد اصفهان رفت و پس از قرائت فاتحه بر مزار شهیدان مصطفی ردانی‌پور، احمد کاظمی و حسین خرازی در جمع جوانان حاضر در این گلزار شهدا گفت: آنچه امروز انجام می‌دهیم را باید با آنچه شهدا جان خود را برای آن گذاشته‌اند، مقایسه کنیم تا میراث‌دار شهدا باشیم و نه میراث‌خوار شهدا.

وی با بیان اینکه شهدا انسان‌هایی از جنس شما جوانان بودند، گفت: باید بررسی کنیم که ببینیم چرا شهدا این میزان قدر و منزلت گرفتند.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری علت این امر را ایمان و  عمل صالح طبق مبنای عمیق دینی عنوان و تصریح کرد: شهدا مصداق تمام آیه‌های قرآن بودند که اگر ایمان و عمل صالح با هم جمع شوند، حیات طیبه و بهشت جاودان را رقم می‌زند و ما نیز اگر خود را رهرو شهدا می‌دانیم، باید توجه کنیم که ایمان و عمل صالح در رفتار شخصی و سازوکارهای اجتماعی بروز پیدا کند.

جلیلی ادامه داد: چطور بود که اگر کسی روزی سری به جبهه‌ها می‌زد، آنجا جز ایمان و عمل صالح نمی‌دید اما آیا ایمان و عمل صالح فقط مربوط به جبهه‌های 8 سال دفاع مقدس بود و یا اینکه امروز نیز در جامعه ما می‌تواند جاری باشد.

وی تصریح کرد: حتما ایمان و عمل صالح در زندگی شخصی شما جاری است اما باید چه کار کنیم که این دو در سازوکار اداری و دستگاه‌های اجرایی جمع شود تا همان حماسه‌های جبهه‌ها را در عرصه‌های دیگری رقم بزنیم. این مهم اتفاق می‌افتد لذا در ادارات، صنعت، اقتصاد و تولید این موارد را جدی بگیریم چراکه یکی از انتظارات شهدا از ما تحقق این است. 

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به وجود مشکلات کنونی گفت: امروز مشکلاتی وجود دارد و اگر دستگاه‌های دولتی ما وظایف خود را بر مبنای این دو قرار دهند، بسیاری از مشکلات حل می‌شود.

وی یکی از راهکارهای حل مشکلات اقتصادی را بهادادن به تولید دانست و گفت: ‌‌اگر با افزایش تولید کالاها افزایش یابد، همزمان اشتغال ایجاد می‌شود و قیمت‌ها نیز کاهش می‌یابد. 

جلیلی اظهار داشت: اگر اولویت‌ها را به سفرهای وزارتخانه‌ای بدهیم و این سازوکار را اصلاح کنیم، حماسه بزرگ اقتصادی به دنبال حماسه سیاسی شکل می‌گیرد و اگر آنچه مقام معظم رهبری می‌فرمایند را چراغ  راه قرار دهیم، می‌توانیم بعد از حماسه سیاسی، حماسه اقتصادی را رقم بزنیم. 

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon