منطقه ویژه اقتصادی نمین با حضور معاون اول رئیس جمهور کلنگ‌زنی می‌شود


منطقه ویژه اقتصادی نمین با حضور معاون اول رئیس جمهور کلنگ‌زنی می‌شود

خبرگزاری تسنیم: استاندار اردبیل گفت:‌ منطقه ویژه اقتصادی نمین به زودی با حضور معاون اول رئیس جمهور کلنگ‌زنی شده و عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، مجید خدابخش پیش از ظهر امروز در نشست با مدیران شرکت بازرگانی شاهد در محل استانداری اردبیل اظهار داشت: منطقه ویژه اقتصادی نمین به زودی با حضور معاون اول رئیس جمهور کلنگ‌زنی شده و عملیات اجرای زیرساخت‌های آن تا پایان 3 ماهه نخست امسال انجام و فعالیت آن آغاز می‌شود.

وی آغاز فعالیت این منطقه را سبب تحولی اساسی در استان دانست و گفت:‌ رونق اقتصادی، کارآفرینی و ایجاد  فرصت‌های اشتغال، معافیت‌های مالیاتی و گمرکی، تسهیل در ورود و خروج کالاها و انبار و ذخیره کردن آنها از جمله مزایای راه‌اندازی و آغاز فعالیت در این منطقه ویژه است.

خدابخش تصریح کرد:‌ با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در سطح 2 هزار هکتار زمین این منطقه عملیاتی و اجرایی می‌شود که این امر سبب رشد و توسعه هر چه بیشتر استان از جنبه‌های مختلف به ویژه رونق و توسعه اقتصادی و کسب درآمد و ثروت می‌شود که امیدواریم با همدلی و همزبانی مسئولان این امر هر چه سریع‌تر محقق شده و بتوانیم از مزایای بسیار ارزشمند آن بهره‌مند شویم.

استاندار اردبیل افزود:‌ راه‌اندازی این منطقه فرصتی مناسب برای حضور و فعالیت سرمایه‌گذارن مختلف بوده چرا که راه‌اندازی منطقه ویژه و معافیت‌های مالیاتی و گمرکی در این زمینه یک امتیاز بسیار بالا و شاخص بوده که زمینه حضور و رغبت آنها را در منطقه افزایش می‌دهد.

وی با اشاره به ایجاد منطقه آزاد اردبیل بیان کرد:‌ راه‌اندازی منطقه آزاد اردبیل در کنار منطقه ویژه اقتصادی نمین توسعه و پیشرفت استان را با شتابی چندبرابر مواجه کرده و این دو امتیاز همچون 2 بال حرکت برای استان بوده که آن را به سمت توسعه و تعالی بیشتر سوق داده و عمران و آبادانی منطقه را فراهم می‌آورد.

رئیس شورای برنامه‌ریزی استان اردبیل با اشاره به پروژه‌های مهم در دست اجرای استان اردبیل افزود:‌ تکمیل این پروژه‌های مهم و تاثیرگذار در استان همچون منطقه ویژه اقتصادی نمین، منطقه آزاد اردبیل، راه‌آهن اردبیل و برخی زیرساخت‌های دیگر توسعه و عمران استان اردبیل را رقم می‌زند که باید تلاش و جدیت تمامی مسئولان استان بر تکمیل و راه‌اندازی این پروژه‌های عظیم باشد.

در این نشست  مدیر عامل شرکت بازرگانی شاهد نیز بیان کرد:‌ ایجاد منطقه ویژه اقتصادی می‌تواند تحول اقتصادی را برای منطقه به دنبال داشته و رونق و توسعه اشتغال، تولید و اقتصاد را فراهم آورد که امیدواریم این امر با راه‌اندازی منطقه ویژه اقتصادی نمین در منطقه محقق شود.

عباس قبادی افزود:‌ به زودی شرکت  مشاور منطقه ویژه نمین در منطقه حضور یافته و نسبت به تهیه طرح جامع برای آن اقدام می‌کند تا با انجام این امر و تحویل آن به دبیرخانه مناطق آزاد و ویژه  اقتصادی کشور شاهد راه‌اندازی منطقه باشیم.

انتهای پیام/ ی

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon