نبود دستگاه"ایکس‌ری" مشکل اصلی گمرکات آذربایجان‌غربی است

نبود دستگاه"ایکس‌ری" مشکل اصلی گمرکات آذربایجان‌غربی است

خبرگزاری تسنیم: ناظر گمرکات آذربایجان‌غربی گفت: نبود دستگاهی به نام "ایکس‌ری" در گمرک‌های مرزی استان مشکل عمده بوده و نیازمند به جذب سرمایه‌گذار در این زمینه هستیم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، پرویز تقوی ظهر امروز در جمع خبرنگاران آذربایجان‌غربی نبود دستگاه ایکس ری را از جمله چالش‌های اصلی در گمرکات مرزی استان عنوان و بیان کرد: به علت بالا بودن قیمت این دستگاه‌امکان خرید برای ما وجود نداشته و نیاز است بخش خصوصی در این زمینه سرمایه‌گذاری کند.

وی سهم گمرکات مرز بازرگان را در ترانزیت کالا 61 درصد ارزشی و 47 درصد وزنی عنوان و بیان کرد: سهم وزنی گمرک رازی 17 درصد و ارزشی آن نیز 12 درصد، سهم ارزشی گمرک سرو 1 درصد و وزنی آن نیز 1 درصد و سهم گمرک پیرانشهر 36 درصد وزنی و 26 درصد نیز ارزشی است.

ناظر گمرکات آذربایجان‌غربی از سامانه‌ای شدن تمامی مجوز‌ها خبر داد و تصریح کرد: سامانه‌های مختلفی به منظور تسریع در امور در گمرکات آذربایجان‌غربی راه‌اندازی شده است و ایجاد سامانه جامع گمرکی در گمرکات استان از اهداف این اداره‌کل در سال جاری است.

تقوی گفت: گمرکات استان در سال گذشته 3 میلیارد و 71 میلیون و 141 هزار تومان واریزی به خزانه داشته است که نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل 42 درصد رشد را نشان می‌دهد.

وی تردد کل مسافران را در سال 93 از گمرکات مرزی استان 3 میلیون و 22 هزار و 734 نفر عنوان و بیان کرد: 1 میلیون و 536 هزار نفر را مسافران ورودی و 1 میلیون و 484 هزار نفر را مسافران خروجی تشکیل داده‌اند.

ناظر گمرکات آذربایجان‌غربی رتبه استان را در صادرات و واردات کشور 11 خواند و افزود: در مجموع 578 هزار و 855 تردد در گمرکات مرزی استان به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/ ر

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon