واریز ۵ میلیارد تومان از بودجه نمایشگاه کتاب ظرف دو روز آینده


واریز 5 میلیارد تومان از بودجه نمایشگاه کتاب ظرف دو روز آینده

خبرگزاری تسنیم: قائم مقام نمایشگاه کتاب تهران از واریز بودجه ۵ میلیارد تومانی نمایشگاه کتاب تهران ظرف دو روز آینده خبر داد و گفت: این بودجه از محل اعتبارات داخلی وزارت ارشاد تأمین شده است.

امیر مسعود شهرام‌نیا قائم مقام بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم در پاسخ به این پرسش که سرانجام نامه وزیر ارشاد به نوبخت رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی برای تأمین اعتبار 5 میلیارد تومانی نمایشگاه کتاب تهران زودتر از موعد مقرر چه شد؟ گفت:  تأمین اعتبار هزنیه برگزاری نمایشگاه کتاب تهران خوشبختانه روزهای آخر را طی می‌کند.

وی ادامه داد: البته گویا هنوز امکان فراهم شدن آن از محل بودجه سال 94 امکان پذیر نشده است،‌ بنابراین با دستور وزیر ارشاد قرار شده این بودجه از اعتبارات داخلی وزارت ارشاد تأمین شود و پس از واریز بودجه نمایشگاه از محل بودجه 94 این اعتبار جایگزین شود.

شهرام‌نیا افزود: قرار است بودجه برگزاری نمایشگاه کتاب تهران ظرف فردا و یا پس فردا واریز شود.

علی جنتی وزیر ارشاد چندی پیش در نامه‌ای به محمدباقر نوبخت رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور خواستار تخصیص بودجه در نظر گرفته برای نمایشگاه کتاب در لایحه بودجه، پیش از آغاز به کار نمایشگاه کتاب تهران شده بود.این رقم معادل 5 میلیارد تومان است. در سال‌های گذشته نیز نظیر چنین اقداماتی انجام شده است‌ و وزاری مختلف برای تخصیص زودتر از موعد بودجه نمایشگاه کتاب اقدام کرده‌اند.

هم‌چنین بنا به گفته محمود آموزگار سخنگوی شورای سیاست‌گذاری نمایشگاه کتاب تهران بودجه پیش‌بینی شده برای نمایشگاه کتاب در لایجه پیشنهادی به مجلس 7 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است‌، در حالی که اگر بخواهیم نمایشگاه کتاب در سال 94 را به شکل سال گذشته برگزار کنیم،‌ بیش از دو برابر این رقم نیاز داریم.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
triboon
گوشتیران
رایتل
مادیران