۳هزار نفر در BBC و VOA و من‌وتو علیه ایران نقشه می‌کشند/ مذاکره با آمریکا به صلاح نیست

3هزار نفر در BBC و VOA و من‌وتو علیه ایران نقشه می‌کشند/ مذاکره با آمریکا به صلاح نیست

خبرگزاری تسنیم: کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: ما گرفتار سیستم سیاسی جهانی هستیم که حداقل ۳ هزار نفر علیه ما در بی‌بی‌سی، صدای آمریکا و شبکه من‌وتو نقشه می‌کشد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، سیدمحمد ‌غرضی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم در شبکه خبر در سخنانی در پاسخ به این سوال که شما اگر رئیس جمهور شوید، چطور می‌توانید از ظرفیت‌های قانون اساسی استفاده کنید، گفت: قانون اساسی انعکاس استعدادهای مردم است که در آن کشور زندگی می‌کنند و من معتقدم که در کشور ما انعکاس دستاوردهای مردم در همه بخش‌ها بسیار زیاد است که باید از آن استفاده شود. 

وی ادامه داد: 98.2 مردم به جمهوری اسلامی رای دادند که این نشان‌دهنده این است که آنها با استفاده از تمامی ظرفیت‌های خودشادن به نظام رای دادند و آن را پذیرفتند. به اعتقاد من ظرفیت طوری است که می‌تواند فراگیر باشد. 

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: در 33 سالی که بنده در کشور حضور داشتم، هیچگاه با مانع قانون اساسی روبرو نبوده‌ام. بنده اعتقاد دارم که ظرفیت‌های بسیاری در قانون اساسی کشور وجود دارد بطوری که مردم توانمند به علل آن هستند و این مردم هستند که ظرفیت‌‌های قانون اساسی را متبلور می‌کنند. 

غرضی در پاسخ به این سوال که به نظر شما آیا ظرفیت‌های به جا مانده‌ای در قانون اساسی وجود دارد که تاکنون از آن استفاده نشده است، گفت: در بحث اقتصادی قانون اساسی عنوان کرده که دولت باید خدمتگذار مردم باشد و نباید به اموال عمومی و خصوصی دخل و تصرف کند که باید به این بخش از ظرفیت قانون اساسی توجه شود. 

وی در همین زمینه افزود: به اعتقاد من تورم یعنی اینکه دولت در جیب مردم و فقرا دست کند. قانون اساسی راهکارهای برون‌رفت از مشکلات اقتصادی کشور را با دقت در اصل 75 مطرح کرده است که تاکنون از آن غفلت شده و من در همین‌جا می‌گویم که آن را با جدیت اجرا خواهم کرد. 

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در بخش دیگری از سخنانش در پاسخ به این سوال که وزرا و کابینه شما به عنوان دولت چطور تعیین می‌شود و شما از چه گرو‌ه‌ها و سلایقی انتخاب خواهید کرد، گفت: بنده برای تشکیل کابینه سوابق افراد را در بخش‌های مختلف مورد توجه قرار می‌دهم. هر کس در کشور استعدادی دارد که در اجرا و توانمندی‌هایش توانسته کارش را به درستی انجام دهد، بطور قطع در کابینه من جا دارد. 

غرضی تصریح کرد: گرایش‌های حزبی و سیاسی به هیچ وجه در دولت من نقشی ندارند. 

وی در ادامه با بیان اینکه قصد دارم تا جمهوریت نظام را با انتخاب استانداران توسط مردم احیاء کند، افزود: بنده قصد دارم ‌با مکانیزم رای‌گیری انتخاب استانداران را به مردم واگذار کنم. بنده می‌خواهم در مدت 4 سال تمامی اختیارات رئیس جمهور را که مرتبط با استان‌هاست، ‌به استانداران واگذار کرده و در بخش‌هایی نیز آنها را تقویت کنم.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در ادامه  افزود: بنده این موضوع را از طریق ظرفیت‌‌های قانون اساسی اجرا خواهم کرد. امروزه مشکلی که در کشور وجود دارد، این است که ما هر وقت در طی 50 سال گذشته موضوع تفویض اختیارات به استانداران را مطرح  کرده‌ایم، در مقابل آن تجزیه‌طلبی مطرح شده است که من برای اختیارات به استانداران این موضوع را مورد توجه قرار داده‌ام که مبادا استانداران قصد چنین کاری را داشته باشند.

غرضی در همین زمینه تاکید کرد: هر استانداری که با رای مردم انتخاب شود و بعد از آن قصد تجزیه‌طلبی داشته باشد، بنده شخصا با او برخورد کرده و او در کابینه من جایی ندارد. 

وی در ادامه به سازوکار انتخاب افراد برای کاندیداتوری در انتخابات استانداران اشاره کرد و گفت: بنده سازوکاری فراهم کرده‌ام تا بتوانیم شرایط را برای کاندیداتوری کاندیداهای استانداری تعیین کنیم، از این طریق جمهوریت نظام متبلور می‌شود.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: من معتقدم که امروزه همه قدرت‌ سیاسی در تهران جمع شده و همه قدرت‌های سیاسی کشور به تهران می‌آیند و پس از مدتی در همین جا منجمد و متمرکز می‌شوند. بنده معتقدم که در مراکز استان‌ها انبعاث سیاسی وجود ندارد که این روش باید اصلاح شود.

غرضی در ادامه تصریح کرد: بنده مطالعات وسیع جامعه‌شناسی در کشورهای مختلف و در زمینه‌های اقتصادی، سیاسی و اداری داشته‌ام که با توجه به آن متوجه شدم ‌در روسیه طی سال‌های آینده فقط 4 شهر دیگر است که مانند مسکو از امکانات برخوردار خواهد بود و بقیه شهرها به این اندازه رشد نخواهند کرد. 

وی در ادامه در پاسخ به این سوال که تعامل شما با مجلس در انتخاب وزرا به چه صورت خواهد بود، گفت: بنده کسانی که توانایی انجام کار را داشته باشند و از ظرفیت‌های بسیاری نیز برخوردار باشند، برای کابینه به مجلس معرفی می‌کنم. باید در انتخاب وزراء رضایت مجلس، دولت و مردم را جلب کنیم. بنده معتقدم که وزرا باید رای 95 درصد مجلس را داشته باشند. 

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در  ادامه اظهار داشت: بنده قصد دارم تا پس از معرفی وزرا به مجلس به کمیسیون‌ها رفته و به نمایندگان بگویم که تا اجماع کمیسیون بر روی وزرا نباشد، از مجلس بیرون نمی‌آیم. وزرا باید بالاترین رای را از مجلس داشته باشند تا بتوانند در مسئولیت‌هایی که به آنها واگذار شده، موفق شوند. 

غرضی در همین زمینه افزود: بنده در معرفی وزرا وارد گروه‌های سیاسی داخل مجلس نمی‌شوم، البته در دوران وزارت خودم نیز هیچگاه وارد جریان‌ها و گروه‌های سیاسی داخل مجلس نشده‌ام و همواره کار خود را انجام داده‌ام. 

وی در بخش دیگری از سخنانش در پاسخ به این سوال که آیا تاکنون افرادی برای کابینه خود در نظر گرفته‌اید و یا می‌توانید در همین جا یکی، دو نفر از آنها را معرفی کنید، گفت: شما در ابتدا اجازه دهید که مردم نسبت به اهداف و برنامه‌های بنده تصمیم بگیرند و هر وقت این کار انجام شد، من نیروهای خود را نیز اعلام می‌کنم. بنده مصادیق بسیاری برای وزرا و کابینه‌ام دارم. 

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در ادامه تاکید کرد: بنده وارث 33 سال حکومت اسلامی در ایران هستم و معتقدم که ظرفیت‌های بسیاری در کشور برای اداره سیاسی وجود دارد. 

غرضی در ادامه سخنانش به برنامه‌هایش در حوزه سیاست خارجی اشاره کرد و گفت: بنده معتقدم که سیاست خارجی یعنی اینکه ما از تمامی ظرفیت‌های کشور برای حل مشکلات از قبیل تورم و بیکاری استفاده کنیم. وقتی اینگونه مشکلات در کشور وجود داشته باشد، خارجی‌ها به چشم یک انسان ورشکسته به ما نگاه می‌کنند. 

وی در همین زمینه افزود: بنده هیچگاه با کشورهایی که دارای مشکلات داخلی اجتماعی و اقتصادی بسیاری هستند، ارتباط برقرار نمی‌کنم. 

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: ما اگر می‌خواهیم در سیاست خارجی دشمن به ما طمع نکند و از شکاف‌ها وارد نشود، باید مشکلات داخلی را برطرف کرده تا در سیاست نیز موفق عمل کنیم.

غرضی در ادامه تصریح کرد: بنده سعی می‌کنم ‌با پرکردن شکاف‌های اجتماعی بتوانم روابط خوبی با همسایگان و دیگر کشورها برقرار کنم. ما همواره در طول تاریخ ثابت کرده‌‌ایم که با هیچ کشوری مشکل نداشته‌ایم.

غرضی در ادامه گفت‌وگوی خود در شبکه خبر اشاره‌ای به تحولات دوران مشروطه داشت و گفت: انقلاب مشروطه انعکاس شکست ما از روسیه بود. مشروطه زمانی که دچار فراماسونری شد و پس از آن رضاخان روی کار آمد و در نهایت سایه او نیز کم شد، نهضت ملی‌شدن صنعت نفت اتفاق افتاد.

وی افزود: نهضت ملی زمانی که مصدق و کاشانی با هم بودند، شاه را به عقب راند اما وقتی رابطه به هم خورد و مصدق به آمریکا رفت، آنها نگاه استعدادی به مصدق کردند و دیدند که کاشانی از او فاصله گرفته و دولت نیز نمی‌تواند نفت بفروشد. همانجا به فکر کودتا افتادند بنابراین اگر اختلاف داخلی وجود داشته باشد، دشمن طمع خواهد کرد.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به پاسخ ایران در 25 سال پس از کودتا 28 مرداد، اظهار داشت: این اولین تعامل ما با آمریکا بود. ما یکی زدیم و یکی خوردیم. پس از آن آنها 8 سال جنگ علیه ما تحمیل کردند و هیچ چیز گیرشان نیامد. این دومین تعامل ما با آمریکا بود. جنگ آمریکا در عراق و افغانستان نیز برای ما بسیار فایده داشت.

غرضی با تاکید بر اینکه با آمریکا به شدت در تعامل میدانی هستیم و مذاکره با این کشور را اصلا به صلاح نمی‌دانم، گفت: آمریکا اگر یکی بزند، حتماً یکی خواهد خورد. آنها باید از فکر ایجاد دولت که بتواند به زمین بزنندش، بیرون بیایند. در حال حاضر نیز نمی‌توان کودتا کنند ولی کودتای اجتماعی می‌کنند.

وی ادامه داد: ما به هیچ وجه تابع مقررات آنها نیستیم و از جوانی یاد گرفتیم که در میدانی وارد شویم که خودمان تصمیم می‌گیریم.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به سوالی در خصوص سیاست‌های دولت تورم گفت: در 100 سال گذشته دولت‌ها قانونی و نه اسلامی بودند، شما اگر به وجوب اصلی کار پی نبرید، 10 دولت دیگر نیز بیاید، همین وضع است. در حوزه اداره کشور اینکه دست دولت در جیب فقرا باشد، بنیاد اجتماعی را به هم می‌زند.

غرضی با تاید بر اینکه کارگران کشاورزان و فقرا پایه اصلی جامعه هستند که نباید این پایه‌ها بلرزند، تصریح کرد: متاسفانه این پایه‌ها لرزیده 300 سال قبل از این کار یک سکه تقلبی نیز چاپ نشده بود.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص اولین مصوبه اقتصادی دولت چه خواهد بود، اظهار داشت: با مصوبه نمی‌شود باید به روش ضدتورمی این کارها را هدایت کنید. این مصوبات گاهاً تناقض دارند. من اولین کاری که می‌کنم، این است که به مجلس می‌گویم من رای مردم را دارم و ضد تورم هستم بنابراین بیش از درآمدم هزینه نمی‌کنم.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه رای 55 میلیون انسان تکرار 22 بهمن خواهد بود، تاکید کرد: وقتی دولت با 55 میلیون رای روی کار بیاید، کسی نمی‌تواند جلویش را بگیرد. از این دولت نمی‌تواند رانت بگیرند. عده‌ای نمی‌توانند دولت را سرنگون کنند و یا بگیرند، ببرند و بخورند. من در مقابل آنها مقاومت خواهم کرد به شرط اینکه مردم بیایند. این دولت‌ها دائم به گروه‌های سیاسی و اجتماعی باج می‌دهند بنابراین درآمدشان کم می‌شود.

غرضی ادامه داد: مجلس چیزی را که تصویب کرده، واجب‌الطاعه است ولی من می‌گویم دولت ضدتورمم و شما که می‌گویید اسکناس بدون پشتوانه چاپ کنم، من این کار را نمی‌کنم. من که نیامدم چیزی ببرم. اگر شما نمی‌خواهید رای مردم را اعمال کنید، چرا من حرص بخورم. من برای نشستن بر روی صندلی ریاست جمهوری امکان ندارد کار غیرشرعی کنم و از جیب فقرا در بیاورم و به بانک‌ها و رانت‌خوارها بدهم. من از این غلط‌ها نمی‌کنم.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص اینکه شما برای وضعیت اقتصادی دوره زمانی مشخص نمی‌کنید، اظهار داشت: معتقدم دوره زمانی‌اش به قدری کوتاه است که مانند بعدازظهر 21 بهمن 2500 سال شاهنشاهی را زمین زد. این کار را به شرط این می‌توان انجام داد که شما رای مردم و مجلس را داشته باشید. رهبری ، قم، علما به شدت از این کار حمایت می‌کنند.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری درباره شعار 55+1 نیز گفت: این شعار یعنی من هم جزو 55 میلیونی هستم که می‌خواهد دولت ضدتورم ایجاد کند. ما باید جریان اجتماعی را به سمت تثبیت پول ملی ببریم و هر کسی که با آن مخالفت کرد، انگشت‌نمایش کنیم.

"من اسکناس بدون پشتوانه چاپ نمی‌کنم؛ این چیزی است که در 100 سال گذشته اتفاق افتاده است. من زیر این بار نمی‌روم و مطمئن باشید کشور اداره می‌شود".

غرضی در پاسخ به این سوال که اگر موفق نشوید، گفت: چرا موفق نشوم؟ الان با این تئوری من موافقید که 5 هزار تومانی در جیبتان 5 ریالش نیز تا ساعت‌های دیگر کم نشود؟ ملت ایران مسلمان، متعهد و اهل کار است و می‌خواهد نتایج زندگی خودش را به دست گیرد. ملت بارها مرا آزموده است. من شبکه برق، گاز، انرژی و مخابرات را درست کردم و یک ریال نیز از دولت نگرفته‌ام، چون گرفتن پول از دولت یعنی تورم.

وی ادامه داد: شبکه مخابرات اول انقلاب فیش 10 ساله و 15 ساله برای تلفن می‌داد ولی من آن را متحول کردم و امروز بیش از 120 میلیون مشترک مخابرات داریم که نه تنها از دولت پول نمی‌گیرد بلکه مالیات نیز به دولت می‌دهد‌.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به این سوال که آیا شما مسکن و اشتغال را در ذیل سیاست‌های ضد تورم تعبیر می‌کنید، گفت: هر وقت کشور را بخشی نگاه کنید، باختید. اینکه یک روز مسکن را درست کنید، یک روز ارشاد و جاهای دیگر اشتباه است. شما باید یک سیاست داشته باشید و بخش‌ها را به دنبال خود بکشید و اگر این کار را نکنید، خفه می‌شوید. کما اینکه این دولت‌ها اینگونه عمل کردند و بخشی‌نگر بودند.

"دولت نهم در ابتدای کار 45 هزار میلیارد پول را به اشتغال در حوزه‌های زودبازده هدایت کرد ولی این پوست خربزه بود برای اینکه به محض اینکه این کار را کردند، سکه 92 هزار تومانی به 160 هزار تومان افزایش یافت".

غرضی در پاسخ به اینکه آیا طرح شکاف دیجیتالی بخشی‌نگری نیست، اظهار داشت: این از ناحیه دولت نمی‌شود. شما می‌گویید برای عدالت اجتماعی چه می‌کنید، اگر شبکه مخابرات از گپ دیجیتالی کم شود، شما فقیرتر از ترکیه نمی‌مانید. مخابرات ما باید بسیار فعال باشد. در گپ دیجیتالی نسل سوم و چهارم تلفن همراه به کشور می‌آید و از جیب دولت در این باره هزینه‌ای نمی‌شود.

وی ادامه داد: شاید شبکه مخابراتی ما بتواند سالانه 60 میلیارد دلار درآمد داشته باشد ولی ترکیه سالی 150 میلیارد دلار درآمد‌زایی دارد.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به سوالی در خصوص طرح هوشمند سلامت به 12 میلیون انسان چاقی اشاره کرد که منتظر درد بی‌درمان هستند و گفت: قلب این افراد دچار زحمت می‌شود و این نتیجه غذاهای امروزی است.

غرضی با اشاره به هزینه مختصری طرح هوشمند سلامت که به اندازه تردد داخل شهر تهران است، گفت: این شبکه باید فعال شود و یک دکتر و پرستار با تلفن نسل سوم با 50 مریض ارتباط دارد و دائم فشار خون و بینایی وی را رصد می‌کند و این شبکه هزینه‌ای برای دولت ندارد‌.

وی با بیان اینکه گروه‌های سیاسی حاکم به جای پیگیری مسائل مردم دنبال مسائل خودشان هستند، خاطرنشان کرد: الان آدم‌هایی که در 100 سال گذشته حکومت کرده‌اند، هیچ کدامشان خوش‌نام نیستند. آنها به عنوان خوب آمدند ولی در مواجهه با مشکلات از دست رفتند، این به خاطر این است که مشکل از بیرون تحمیل می‌شود. ما گرفتار سیستم سیاسی جهانی هستیم که حداقل 3 هزار نفر علیه ما در بی‌بی‌سی، صدای آمریکا و شبکه من‌وتو نقشه می‌کشد.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به تهیه خوراک توسط عناصر داخلی برای این شبکه‌ها تصریح کرد: زمانی که یک جوان تمام منفی‌بافی‌های اینها را می‌بیند، به دنبال کودتا راه می‌افتد، برای اینکه دولت به جای مسائل مردم می‌خواهد به مسائل احزاب بپردازد. آنها نمی‌دانند که هیچکدامشان صاحب انقلاب نیستند و تنها مردم صاحب انقلابند.

غرضی با تاکید بر اینکه کشورها و دولت‌ها به کشورهای دیگر اینگونه نگاه می‌کنند که چقدر مقاومت و تولید دارند، اظهار داشت: وقتی کشوری واردات داشته باشد، ورشکسته است. حال بنشینند و دعوا کنند و بگویند من امامزاده‌ام.

وی ادامه داد: متاسفانه در بعضی دولت‌ها سالی 60 میلیارد دلار واردات داشته‌ایم، هیچکس اینها را به رسمیت به عنوان دولت نمی‌شناسد زیرا نان خودشان را نمی‌توانند در بیاورند. شما برای خودتان ارزش سیاسی قائلید ولی آنها قائل نیستند.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در خصوص اولویت‌های فرهنگی‌اش گفت: فرهنگ انعکاس زندگی مردم در طول تاریخ است. فرهنگ، تاریخ حکومت ساز و تولیدکننده است فرهنگ خارج از زندگی و تزریقی نیست.

غرضی به ذکر خاطره‌ای پرداخت و گفت: خانه پدری من در کوچه رئیس حزب توده بود. آنها دائماً در حال دعوا بودند ولی بیش از 10 سال دوام نیاوردند و روزی که استالین مرد، 100 هزار نفر دور سفارت آمدند و گریه کردند ولی استالین تمام شد‌ اما امروز ابوالفضل همچنان زنده است. عاشورا و مردم نیز زنده‌اند، اینها جز فرهنگ است.

وی در پاسخ به این سوال که در 4 سال دولتتان در حوزه سینما، کتاب، تئاتر و ... چه خواهید کرد، گفت: به هیچ وجه در فرهنگ مردم دخالت نمی‌کنم.

این کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری، 3 جریان اجتماعی مطبوعات، سینما و ورزش را دچار مشکل دانست و تصریح کرد: در مطالعاتم به این نتیجه رسیدم که  اینها باید ارتباط اجتماعی را با جامعه برای تعامل داشته باشد. اگر این تعامل شکل نگیرد، دچار گرفتاری می‌شوند.

غرضی ادامه داد: اینها باید با دولت تعامل تعامل کنند ولی جمع نمی‌شوند؛ یک گروهی  می‌روند و با دولت می‌سازند و مقدای هماهنگ می‌شوند ولی وقتی دولتها عوض می‌شوند از داخل سیستم خودشان اختلاف ایجاد می‌شود.

به گفته وی، زمانی اینها می‌توانند به عنوان یک قوم زندگی منظمی داشته باشندکه مشکلات قومشان را خودشان بتوانند حل کنند.

این کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری به مسئله سینما پرداخت و اظهار داشت: در سینما گروه‌های مختلفی با هم اختلاف نظرهایی دارند. اینها می‌آیند جلوی دولت و می‌گویند که اختلاف ما را حل کن اما آیا دولت مامور حل اختلاف روزنامه‌نگاران، سینماگران و ... است؟

"NGO در همه جا تعریف دارد ولی آن چیزی که در ایران تعریف شده، NGO نیست. NGO یعنی مجموعه‌ کسانی که خدماتی به جامعه می‌دهند و با دولت تعامل می‌کنند ولی NGO های ما همه‌اش دعوا می‌کنند. از این اختلافات در نظام پزشکی اخیرا دیده‌ایم. این مسائل راه حل‌های اجتماعی بسیار قوی دارد که چون تعاریفش مطابق نرخ اجتماعی نیست، دچار دردسر شده است."

غرضی تاکید کرد: اگر روزی من به سِمتی رسیدم می‌گویم تو سینماگری نه من؛ به ورزشی‌ها می‌گویم می‌خواهید وزیر ورزش انتخاب کنید، جمعتان یک نفر را انتخاب کند تا به مجلس معرفی کنم ولی خودتان باید جواب مجلس مردم و... را بدهید. اگر رانتی باشد، از داخل این درمی‌آید ولی اگر گروهی باشد، از آن چیزی در نمی‌آید.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon