تکمیل راه‌آهن اردبیل نیازمند ۱۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار است


تکمیل راه‌آهن اردبیل نیازمند 1500 میلیارد تومان اعتبار است

خبرگزاری تسنیم: معاون ‌استاندار اردبیل گفت: در حال حاضر راه‌آهن اردبیل ۳۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و برای اتمام این پروژه یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار لازم است.

علی آذرنژاد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اردبیل اظهار داشت: برای بهره‌برداری از پروژه بسیار عظیم راه‌آهن اردبیل اعتبارات کلانی لازم بوده که این امر نیازمند اهتمام ویژه دولت و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی است.

وی با بیان اینکه اعتبارات ویژه‌ای از فاینانس چین برای تکمیل این پروژه بسیار مهم در نظر گرفته شده است، گفت: با تامین این اعتبار بی‌شک روند اجرای عملیات راه‌آهن اردبیل سرعت بیشتری می‌گیرد.

معاون امور عمرانی استاندار اردبیل بیان کرد: با بهره‌برداری از راه‌آهن اردبیل تحول عظیمی در حوزه اقتصادی منطقه به وجود می‌آید و این امر روند صادرات کالاها در استان به سایر نقاط کشور را رونق می‌بخشد.

آذرنژاد با بیان اینکه از دیگر پروژه‌های استان اردبیل بیمارستان ترومای این شهر است تصریح کرد: این پروژه بسیار عظیم نیمه نخست امسال به بهره‌برداری می‌رسد که اقدامی بسیار مثبت و سازنده توسط دولیت تدبیر و امید است.

وی افزود: از دیگر پروژه‌های مهم استان اردبیل مجتمع تفریحی گیلارلوی گرمی، سد عمارت گرمی و سد احمدبیگلوی مشکین‌شهر بوده که اجرای این پروژه‌های مهم روند صعودی به خود گرفته و در مدت زمان مشخص به بهره‌برداری می‌رسد.

معاون امور عمرانی استاندار اردبیل اظهار کرد: روند سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در استان اردبیل در یک سال و نیم گذشته روند صعودی به خود گرفته و با اتمام پروژه‌های بخش خصوصی در استان اردبیل تحول عظیمی در حوزه اقتصادی و اشتغال منطقه به وجود می‌آید.

وی با اشاره به اینکه یکی از پروژه‌های دیگر در استان اردبیل تبدیل 83 هزار هکتار از اراضی دیم استان به آبی است، گفت:‌ اجرای این طرح بسیار مهم که در مدت 4 سال انجام می‌شود تحول عظیمی در بخش کشاورزی استان به وجود می‌آورد.

انتهای پیام/ ی

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon