دشمن قصد دارد مالک اشتر را از پشت خیمه‌ها برگرداند/ تنش‌زدایی یعنی دست برداشتن از دفاع

دشمن قصد دارد مالک اشتر را از پشت خیمه‌ها برگرداند/ تنش‌زدایی یعنی دست برداشتن از دفاع

خبرگزاری تسنیم: کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: دشمنان با طرح برخی شعارها قصد دارند مردم را دچار تردید کنند تا دوباره مالک اشتر از پشت خیمه دشمن برگردد‌ اما به‌فضل خدا و تدبیرهای مقام معظم رهبری این آرزو را به گور خواهند برد.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری تسنیم به اصفهان، سعید جلیلی کاندیدای یازدهمین دروه انتخابات ریاست جمهوری که امشب در جمع مردم اصفهان در مسجد سید این شهر سخنرانی می‌کرد، در پاسخ به شعارهای حمایت مردم از وی گفت: شور و شعور این جمع پیام ارزشمندی را برای من داشت اما از همین‌جا یک خواسته دارم که هر‌چه شور، شعور و شعار دارید، نثار یک نفر کنید که آن یک نفر ولایت فقیه است و باید این تجربه را داشته باشیم تنها کسی که شایسته این شعارهاست، فقط ولی فقیه یعنی نایب امام زمان عجّل اللّه تعالی فرجه الشریف است و تمام افراد دیگر باید بدانند که اگر مردم به آنها لطفی دارند، به این علت است که وی سربازی برای ولایت است.

وی ادامه داد: هرکس در هر مقام و موقعیتی باشد، باید بداند اگر کوچک‌ترین انحرافی در وی ایجاد شد و زاویه گرفت، روزی خواهد بود که دیگر مردم چنین نگاهی را به وی نخواهند داشت و هرکس انحرافی از ولایت فقیه گرفت، از صراط مستقیم فاصله گرفته است و این سخنان بنده یک حقیقت است و شعار نیست.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: هیچ‌کس نباید غرّه شود و احساس کند که اگر توجهی به وی می‌شود، به‌خاطر شخص اوست و حتی اگر کسی احساس کند که در مسیر ولایت دچار لغزش خواهد شد، همان لحظه سقوط وی است و از شما می‌خواهم که هم دعا و هم نظارت و دعا کنید که  هیچ‌کس دچار چنین لغزشی نشود و نظارت کنید که اگر خواست چنین انحرافی در وی ایجاد شود، او را هدایت کنید.

جلیلی با بیان "باور داریم که راه امام ادامه حرکت انبیاست"، اظهار داشت: تقارن پنجاهمین سالروز حرکت امام با مبعث رسول اکرم را به فال نیک می‌گیرم چراکه حرکت امام نیز یک پاسخ به دعوت خداوند و رسولش بود که امام باور داشت اگر به دعوت خدا و رسولش لبیک بگوییم، زندگی جدیدی را تجربه می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: امام پرچم‌دار اسلام ناب بود و مقام معظم رهبری نیز با صلابت آن راه را ادامه می‌دهد به همین خاطر است که دشمنان اذعان می‌کنند که ملت ایران نه‌تنها مقاومت بلکه پیشرفت نیز کرده است و به‌خاطر باور به اسلام ناب و ولایت فقیه است که پیشرفت کردیم و هرکجا از این گفتمان فاصله گرفتیم، پیشرفت ما متوقف شده پسرفت کرده‌ایم.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: امام به این نکته باور داشت که ستون‌های دین مردم هستند و ایشان باور به دین خدا و اعتماد به مردم را کنار یکدیگر قرار داد و نتیجه آن این شد که ظرفیت بالایی ‌آزاد شد و با همین ظرفیت توانستیم در برابر ارتش بعث که از سوی کل جهان حمایت می‌شد، پیروز شویم و علت این پیروزی هنر امام و ولایت فقیه بود.

جلیلی ادامه داد: این پیروزی‌ها پس از دفاع مقدس ادامه یافت و در همین اواخر به مسئله هسته‌ای رسید و با وجودی که همه دنیا ایستاده بودند تا ایران هسته‌ای نشود اما چند جوان همچون مصطفی احمدی‌روشن، مجید شهریاری، داریوش رضایی‌نژاد که نماز شب‌شان ترک نمی‌شد، حماسه‌ای دوباره خلق کردند و کاری کردند که ایران جزو 10 کشور برتر دارای فناوری هسته‌ای شود. 

وی با بیان اینکه معتقد است اگر روزی جوانان اصفهان حماسه‌ای را خلق کردند و ارتش بعثی را زمین زدند، اگر دوباره زمینه فراهم شود می‌توانند در عرصه‌های مختلف حماسه ایجاد کنند، اظهار داشت: امروز مردم از برخی مسائل و مشکلات به‌حق گله دارند‌، ‌باور ندارم که چاره‌ای برای این مشکلات وجود ندارد و با توجه به ظرفیت‌ها و نیروی ارزشمند انسانی که در اختیار داریم، نه‌تنها می‌توانیم بر این مشکلات فائق بیاییم بلکه جهش‌های بزرگی در این عرصه‌ها داشته باشیم، به‌شرط اینکه این دو مورد کنار هم قرار بگیرند.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: قبول ندارم که دولت‌های قبل نمی‌خواستند مشکل تورم و بیکاری را حل کنند اما اینکه می‌گویم که این مشکلات قابل حل است و طبق فرمایش رهبر انقلاب در سال‌های بعد نیز از این حرف خودم شرمنده نشوم، این است که باید اولویت را به اصلاح در دولت و ساختار اجرایی کشور بپردازیم چرا‌که ماشین دولت اگر بی‌انصافی نکنیم، می‌گوییم که حرکت آن بسیار کند است و با تأخیر حرکت می‌کند‌ البته به این معنا نیست عزیزانی که در بدنه دولت کار می‌کنند، مقصرند و خود آنها بیشتر از همه اذیت می‌شوند که تلاش‌‌های‌شان باعث کارایی نمی‌شوند.

جلیلی افزود: مگر در دفاع مقدس چه‌کار کردیم که لشکر اصفهان حریف چند لشکر عراقی بود و علت این مورد این بود که ما سازوکارهای رزم را عوض کردیم و فرمانده عراقی در سنگر خود می‌نشست و می‌گفت: برو! اما حاج‌حسین خرازی خودش در ابتدا جلو می‌رفت و به نیروهایش می‌گفت: بیایید!

وی اضافه کرد: البته نکته دیگری نیز وجود داشت و آن این بود که فرماندهانی که با یکدیگر کار می‌کردند،‌ دنبال تخریب یکدیگر نبودند بلکه اگر در فردی نقصی وجود داشت، با همدلی کار را پیش می‌بردند و در زمان حال نیز پیشرفت از طریق دولت مقتدر حاصل می‌شود و دولت مقتدر، دولت پلیسی نیست بلکه دولتی است که با تمام ظرفیت و با همدلی در جهت خدمت به مردم باشد و اگر چنین سازوکاری وارد ساختار دولت شد، در این صورت می‌توانیم چرخ تولید را فعال کنیم.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: علت تعطیلی کارخانه‌‌های کشور این است که وقتی تولید‌کننده و کارخانه‌دار ما کالایی را تولید می‌کند، از طرف دیگر ما جنس خارجی وارد می‌کنیم و حتی به آن اجازه تبلیغ هم می‌دهیم.

جلیلی اظهار داشت: چرا سالانه 11 میلیارد دلار کالاهای اساسی وارد می‌کنیم اما حاضر نیستیم این 11 میلیارد دلار را به کشاورزان خودمان اختصاص دهیم که اگر این‌گونه شود، کل مشکلات کمبود محصولات کشاورزی حل می‌شود و علت عدم اجرای این کار این است که ساختار دولت مانع می‌شود و اگر ساختارها جای خود را پیدا کنند، پیشرفت‌ها بسیار بیشتر خواهد شد.

وی در خصوص بررسی‌های اقتصادی که در دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی ایجاد شده است، گفت: در بررسی‌ها دیدیم که 70 هزار میلیارد تومان افرادی وام گرفتند اما اقساط آن را پرداخت نمی‌کنند که 5 هزار میلیارد تومان آن در اختیار 6 نفر است یعنی تقریباً دو برابر کل میزان یارانه کشور.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به زمینه‌های شکل‌گیری فساد 3 هزار میلیاردی گفت: چگونه یک فرد می‌تواند با سندسازی چنین فسادی را مرتکب شود و علت این امر عدم وجود شبکه جامع اطلاعاتی است و اگر بانک‌های اطلاعاتی وجود داشتند، از این طریق از بسیاری از مفاسد جلوگیری می‌شد و ما باید سازوکارهای اقتصادی را به‌گونه‌ای تعریف کنیم که اگر حتی کسی بخواهد دزدی کند، نتواند.

جلیلی با اشاره به اینکه 5 هزار میلیارد تومان فقط در اختیار 6 نفر است، گفت: از اینکه عده‌ای می‌گویند علت حجم نقدینگی و افزایش تورم پرداخت یارانه نقدی است، جای تعجب دارد که این افراد میزان معوقه‌های بانکی را نمی‌بینند و به اینکه فقط دو برابر یارانه نقدی دست 6 نفر است که پس نمی‌دهند، توجهی نمی‌کنند.

وی بیت‌المال و بودجه کشور را به آبی تشبیه کرد که به‌جای اینکه به باغچه برسد، در لوله‌ها حیف و میل می‌شود و گفت: قبل از اینکه دستگاه‌های نظارتی وارد میدان شوند، دولت باید مدعی باشد و اجازه ندهد که چنین اتفاقی بر سر بیت‌المال مسلمین بیفتد.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در خصوص حل مشکلات مردم تصریح کرد: از اولین گام‌هایی که باید برداشته شود، این است که کنار سفرهای استانی سفرهای وزارتخانه‌ای شکل بگیرد تا مشکلات مردم حل شود.

جلیلی این سخنان رهبر انقلاب "در موقعیت بدر و خیبر هستیم"، را یک تحلیل دقیق کارشناسی دانست و اضافه کرد: امروز پشت خیمه‌های دشمن هستیم و آنها از هر طریقی که اقدام کردند، نتوانستند از پیشرفت ما جلوگیری کنند. پس دنبال ایجاد تردید بین مردم هستند تا نقاط قوت را به‌صورت نقاط ضعف و نقاط ضعف را به‌صورت نقاط قوت نشان دهند تا ما را دچار اشتباه استراتژیکی کنند و امروز تهدید از بیرون و تردید از درون را دنبال می‌کنند و با طرح برخی شعارها قصد دارند مردم را دچار تردید کنند تا دوباره مالک اشتر از پشت خیمه دشمن برگردد‌ اما به‌فضل خدا و تدبیرهای مقام معظم رهبری این آرزو را به گور خواهند برد.

وی موقعیت امروز کشور را بسیار ارزشمند خواند و گفت: مقاومت و پیشرفت به شجاعت و همت نیاز دارد و اگر شجاعت لازم را نداشته باشیم تا درست موضع‌گیری کنیم، دچار مشکل اساسی می‌شویم و عده‌ای که می‌گویند: "باید تنش‌زدایی کنیم" یعنی دست از دفاع برداریم و در دوران دفاع مقدس نیز از اروند چشم می‌شستیم تا دنبال تنش نباشیم‌ اما دفاع از اروند فقط دفاع از اروند نبود بلکه دفاع از تمامیت ارضی کل کشور بود و امروز نیز دفاع از حق هسته‌ای فقط دفاع از حق هسته‌ای نیست بلکه دفاع از تمام حقوق ملت است و باید به‌گونه‌ای از آن دفاع کنیم که دیگر نتوانند به حقوق دیگر ما چشم داشته باشند.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری افزود: البته همان‌طور که اعضای جنبش عدم‌تعهد عنوان کردند، دفاع از حقوق هسته‌ای ایران به دفاع از حقوق ایران محدود نمی‌شود و دفاع از حقوق کل کشورهای مستقل جهان است و دشمنان نگرانند که کشوری پیدا شده و انحصاری را که آنها 60 سال بود که ایجاد کرده بودند شکسته است.

جلیلی با تأکید بر اینکه ظرفیت انقلاب اسلامی در جنوب لبنان، غزه و عراق نیز تکثیر شده است، گفت: این ظرفیت در حال تکثیر شدن در دیگر کشورها و دیگر عرصه‌هاست و حرکت امام به این خاطر بود که بگوید دنیا کدخدا ندارد نه‌اینکه ببینیم کدخدای دنیا کیست تا با او گفت‌وگو کنیم.

انتهای پیام/*

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon